-
Keelpillimängijate konkursi tugevaima rühma moodustasid tšellistid.
Ära tegime! – võivad kergendunult ohata korraldustoimkonna liikmed ja konkursi algatajad. Tegemist ei olnud äkkmõtte realiseerimise, vaid tunnetatud vajadusega täita tühimik meie keelpillimuusika alal. See tühimik on ennast meelde tuletanud 28 aastat, kuid tegutsemiseks vajalikke eeldusi nappis. Tavaliselt mainitakse siinkohal esimese asjana raha – eks idee ja teostus maksavadki –, aga tõeliselt väärtuslik ja tulemusteni viiv on see energia, mis idee…
-
Tallinna Filharmoonia välja antud plaat Joseph Haydni loominguga on meeldiv täiendus klassikalise muusika sõpradele. Plaadi on sisse mänginud Tallinna Kammerorkester (TKO) Risto Joosti juhatusel ja sellel kõlavad Haydni sümfooniad nr 1 D-duur, nr 104 D-duur ja tšellokontsert C-duur, solistiks Silver Ainomäe.
Haydni looming on kammerorkestritele kohane repertuaar mitmes mõttes: oli ju orkester, millele helilooja kirjutas, koosseisult samas suurusjärgus TKOga, orkestraalsus oli siis alles kujunemisjärgus ja tema varasemates teostes leiame viiteid ka…
-
„Eliitkontserdid V”: Arvo Leibur, Ivari Ilja ja Tallinna Keelpillikvartett 11. XII Estonia kontserdisaalis.
Aasta viimasel Interpreetide Liidu ja Eesti Kontserdi ühistööna toimunud kammerkontserdil Estonia kontserdisaalis olid esinejateks viiuldaja Arvo Leibur, pianist Ivari Ilja ja Tallinna Keelpillikvartett. Kavas olid romantilised teosed XIX sajandi lõpust: Brahmsi Teine sonaat viiulile ja klaverile, Ysaÿe „Andante Opus Posthumus” ning Chaussoni Kontsert viiulile, klaverile ja keelpillikvartetile. Need teosed on kirjutatud aastatel 1885–1891, kuid on sellest lühikesest ajavahemikust…
-
Pudemeid kammerkontsertidelt
28. juuli
Järvi suvefestivali avakontsert tõstis kõrgele lootused kuulda kammermuusikat heas esituses, sest suurem osa kammermuusika galakontserdil esinejatest kuulus festivali sümfooniaorkestrisse ja suutis juba seal oma mänguga tähelepanu äratada. Pärnu kontserdimaja suures saalis antud kontsert ise algas aga korraldajatele dramaatiliselt: kava esimesed esinejad ei olnud esinemiseks valmis ja kui lava järgmisele koosseisule ümber korraldati, selgus, et üks esineja ei ole sel õhtul võimeline lavale minema, vajades hoopis kiirabi (kuumalaine oli…
-
„Eesti muusikute gurmee – Tallinna Muusikakeskkool 50” ERSO sarjas „Meistriklass” 11. XI Estonia kontserdisaalis.
Muusikakeskkooli ja ERSO gurmeekontsert oli suursündmus, mis tuletas meelde, kui tulemuslik võib olla üks õige otsus hariduse vallas: 50 aastat tagasi loodud TMKK on institutsioon, kus oma põhiteadmised ja oskused on omandanud üle tuhande noore muusiku, kellest suur osa on konkurentsivõimelised ka Euroopa muusikamaastikul.
Kõrgemad õppeasutused Viinis, Berliinis, Londonis jm ei ole mõeldud põhioskuste omandamiseks ja seetõttu õpivad…
-
Tallinna Filharmoonia hooaja avapidustused 22. IX Mustpeade majas.
Suve viimasel päeval avas uue hooaja Tallinna Filharmoonia. Avas selle oma uut kodu, Mustpeade maja tutvustades. Päev läbi kestnud ürituste käigus sai tutvuda kogu selle kompleksiga, mis koosneb tegelikult kolmest majast, kus on ühtekokku 87 erineva otstarbega ruumi. Maja oli eksponeeritud pidulikult: kõik nurgatagused ja koridoridki olid värviliste LED -valgustitega nähtavaks tehtud. Teavet jagas omal asjatundlikul moel Jüri Kuuskemaa. Lisaks gooti stiilis Olavi saalile…
-
„Eliitkontserdid”: Tallinna Keelpillikvartett ja duo Urmas Vulp – Marje Lohuaru 9. IV Kadrioru lossis.
Interpreetide Liidu korraldatud kontserdil 9. aprillil kõlas Ludwig van Beethoveni kammermuusika. Ettekandele tulid tema Kvartett op. 18 nr 2 ning Sonaat klaverile ja viiulile nr 10 op. 96, mõlemad G-duuris, esitajateks Tallinna keelpillikvartett ning duo Urmas Vulp – Marje Lohuaru. Kava koostaja Urmas Vulp ütles, et tahtis „pakkuda kuulata Beethovenit eri ajastutest: noort, äsja Viini tulnud heliloojat,…
-
Möödunud reedel koguneti Estonia kontsertsaali Nikolai Aleksejevi pärast. Pilgeni täis saalis valitses pidulikkus, pikitud nostalgiaga. Ühelt poolt oli tegemist tema viimase kontserdiga Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri peadirigendina, teiselt lõppakordiga ühele normaalsele loomingulisele protsessile, mis ei ole olnud võimalik just kõigile meie professionaalsetele kollektiividele (kammerorkester!). Aleksejev suutis taastada sümfooniakontsertide usaldusväärsuse, andes publikule kindlustunde, et kontserdile minnes on tagatud elamus ja muusikaliselt kõrge tase.
-
„Violino bis!”: Alexander Sitkovetsky (viiul, Suurbritannia) ja Wu Qian (klaver, Hiina) 17. XI Estonia kontserdisaalis.
Alexander Sitkovetsky viiuliõhtu algas üllatusega: saalist astus lavale vanem härrasmees, kes omakorda palus lavale meie keelpillikvarteti Prezioso noored muusikud, et anda neile üle kutse Holland Music Sessions’ile. Saal plaksutas innukalt. Tegemist oli Holland Music Sessions’i (HMS) peakorraldaja Perry Reitsmaga, kes oli HMSi esindajana Tallinnas seoses Sitkovetsky duo kontserdiga, mis sai teoks nende korraldatu ja tasustatuna…
-
Sümfooniakontsert: ERSO , solist Cecilia Zilliacus (viiul, Rootsi), dirigent Olari Elts 6. XI Estonia kontserdisaalis.
Kava, mis koosneb Beethovenist ja Brahmsist, on irriteeriv – puudub uudsus, aga kutsub kuulama. Tean ette, mis on tulemas, aga lähen ikka kontserdile, et kuulata, kuidas ettekanne õnnestub. See, mis on teada, on paljutõotav: kuulajani tuuakse suurte mõtete, püüdluste ja ideaalide maailm. Need mõtted on valatud vormi, mis on välja kujunenud sadade aastate jooksul samm-sammult,…