Pealkirjas püstitatud küsimus ei juhata sisse ekskurssi muusikalukku, vaid viib meid otse tänase muusikaelu sõlmküsimuste juurde, sest just neid arutati meie muusikute esinduskogu – 49 muusikainstitutsiooni ühendava Eesti Muusikanõukogu üldkoosolekul. Kas kõige tähtsam, aga aasta suurim muusikarahva kokkusaamine, kus muusikaelu ja -hariduse hetkeseisu ja arengusuundi vaetakse, on see küll. Ja juttu jätkus kauemaks. Tõsi, omavahele see jutt ka jäi, sest kultuuriministril, kelle sõnavõtuga alustati, polnud aega teisi kõnelejaid kuulata, ja…
Eesti muusika päevad 22. – 27. III
Eesti uue muusika festivali algusaegadel (1979) otsustati vaidluste käigus, et personaalset kunstilist juhti esimesel festivalil ja veel paljudel järgmistelgi ei ole. Kontserdikavad arutati läbi ja pandi kokku heliloojate liidus, festivali läbiviimise eest vastutas nõukogude ajal filharmoonia, kaasa olid haaratud muusikateatrid. 1980. aastate teisel poolel hakkas korralduslik külg tasapisi üha enam Eesti Heliloojate Liitu nihkuma. Festivali kunstiliseks juhiks on kõige kauem, aastani 2000, olnud …
5. veebruaril esietendub Kumu auditooriumis Mai Murdmaa tantsulavastus „Phaidra”, mis põhineb antiikmütoloogial, Euripidese „Hippolytosel”, ja on valminud Kaie Kõrbile mõeldes. Lavastus sünnib koostöös Estoniaga, kaasa teevad Estonia solistid Aleksandr Prigorovski ja Anatoli Arhangelski ning Juuli Lill, Britteni ja Xenakise muusika on lavastusele salvestanud teatri orkester Mihhail Gertsi juhatusel.
Foto: PIIA RUBER
Eesti Muusikateaduse Seltsi infolehe mulluses, 17. numbris kirjutas Kerri Kotta, et teaduslike tekstide publitseerimine on Eesti tänasel teadusmaastikul kuum teema ja eriti humanitaarvaldkondade teadlased on mitmel pool väljendanud oma rahulolematust Eesti Teadusinfosüsteemi (ETIS) peale surutud kriteeriumidega. Arutluses muusikateadusliku ajakirja võimalikkuse üle, ütles seal Urve Lippus: „Sellise ajakirja väljaandmine Eestis oleks vajalik, aga momendil tundub realistlik regulaarselt ilmuv aastaraamat, retsenseeritav ja võõrkeelsete resümeedega. Päris ajakiri tahaks uurimuste kõrvale ka…
Septembrikuus astus Eesti Kontserdi (EK ) direktori ametisse Marko Lõhmus, Pärnust pärit noor mees, kes on viimased kolm aastat töötanud kultuuriministeeriumi muusikanõunikuna ja enne seda Pärnu Linnaorkestri direktorina. Sirp käis uuelt juhilt uurimas meie kontserdielu tulevikuperspektiive ja plaane.
Usutavasti hoidsid varasemad ametid ja EK loomenõukogu liikmestaatus sind päris hästi kursis Eesti Kontserdi tegemistega. Küsin siiski, kas esimesed nädalad selles majas on pakkunud ka üllatusi?
Marko Lõhmus: Ma ei saa öelda, et midagi…
Traditsiooni tähistada 1. oktoobril rahvusvahelist muusikapäeva algatas 1975. aastal Rahvusvahelise Muusikanõukogu tollane president, legendaarne viiuldaja Yehudi Menuhin. Teist aastat andsid Eesti Muusikanõukogu (EMN ) ja Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapital sel päeval üle oma muusikaauhinnad. Nigulistes aset leidnud eilse piduliku sündmuse, mida nägid ka televaatajad, lavastas Jaanus Rohumaa, musitseerisid Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester Daniel Reussi juhatusel, õhtut juhtisid Electra ja Timo Steiner.
Uue põlvkonna andekas viiuldaja Triin Ruubel (s.1988) osales tänavu teist korda Saksamaal, Kloster Schöntalis toimuval rahvusvahelises viiuldajate konkursil. Kui ta 2007. aastal pälvis seal II koha ja eripreemia, siis nüüd tuli ta oma vanuserühmas võitjaks Vene, Kreeka, Rumeenia ja Poola viiuldajate ees ning pälvis ka virtuoosi eripreemia.
Eelmisel neljapäeval avas Eesti Kontsert oma uue hooaja, samal hommikul võttis EK direktor juriidiliselt vastu Rahvusooperi Estonia, mille peadirektor ta on 1. septembrist ja mis alustab täna „Kolme musketäriga” oma 104. hooaega. Samal hommikupoolikul leidis Mäe võimaluse vastata ka Sirbi küsimustele.
Ühe oma viimatise algatuse, Paide kontserdimaja rajamise ideed tutvustades oled öelnud, et unistama peab suurelt. Samas oled oma kohavahetusi kommenteerides kasutanud sõnu: „. . . . teatud jõud soovisid, et kandideeriksin”. Kas Estonia…
Pealkirjaks on järgmisel nädalal 26. – 30. augustini toimuva Tallinna kammermuusikafestivali reklaamlause. Viie päevaga antakse üheksa kontserti Tallinna raekojas, Rootsi-Mihkli kirikus ja Mustpeade Majas (kava vt www.plmf. ee). Viimases toimuval kontserdil „Viva jubilee!” antakse kätte Pille Lille Muusikute Toetusfondi (PLMF) tänavune aastapreemia noorele lauljale, muusikule ja dirigendile. Kõige selle taga on tuntud lauljatar Pille Lill ja 2003. aasta algul asutatud temanimeline fond. Sirp uuris, miks hakkab parimas eas laulja üldse kontserdi-…
Loen Tallinna Filharmoonia kodulehelt, et Tallinna Kammerorkester (TKO), kus mängivad Eesti parimad keelpillimängijad, esineb 2010. aasta oktoobris Viini Musikvereini Kuldses saalis, esitades Andres Mustoneni juhatusel viini klassikute igikestvat loomingut . . . . Vaadates tänavust aastat – kaht karmi atesteerimiskatset (jaanuaris ja mais) ja nüüd kõigile (vabadele?) orkestrandikohtadele välja kuulutatud avalikku konkurssi – ei saa kindel olla, et Viinis astub üles see 1993. aastal Tõnu Kaljuste loodud ja kiiresti silmapaistvate kontserdireiside ja plaadistusteni…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.