„Gambavaim“ on olnud kauaoodatud kohtumis- ja arenemispaik ning laagris selgub, et Eesti asjaarmastajatest vanamuusikud on oma tegemistes järjepidevamad kui profiansamblid.
„Mozartfest“ 5. ja 7. mail Mustpeade majas ja Vabal Laval.
Tallinna Filharmoonia tänavust hooaega jääb paratamatult märgistama selle kunstilise juhi, maestro Eri Klasi lahkumine. Ent kus sulgub üks uks, avaneb teine – suvele vastu astutakse Mustpeade majas taas reipas meeleolus. Filharmoonia nägu hakkab edaspidi kunstilise juhina kujundama Risto Joost, Tallinna Kammerorkestri peadirigent, kes tegi hiljutise „Mozartfestiga“ väärika entrée uude ametisse.
Mitte ainult Mozarti muusikale keskendunud minifestival hõlmas kahte akadeemilist kontserti Mustpeade majas…
Muusikud Taavi-Mats Utt ja Reet Sukk ehk varajase muusika stuudio Cantores Vagantes on Eesti (vana)muusikamaastikku kujundanud juba ei rohkem ega vähem kui 27 aastat. Usun, et ei eksi, väites, et tegemist on rändlaulikute nime vääriliselt kui mitte kõige kauem, siis vähemalt ühe pikemalt tegutsenud vabakutselise kooslusega Eestis. Selle tuummuusikud on ka ühed esimesed ajaloolise interpretatsiooni järgijaist, kes on käinud kõrgemat pillimänguoskust nõutamas Eestist väljaspool.
Ütlen, et Cantores Vagantese järjepidev tegevus kontserdisaalides…
XI Tallinna kammermuusika festival 21. – 30. VIII Tallinna saalides ja kirikutes.
Mida kujutab endast lavanärv, on kogenud vahest igaüks, kes kordki elus higistavi käsi publiku ees seisnud. Soorituspainet süvitsi tundvad spordipsühholoogid räägivad, et külmad märjad käed on kõigest üks sümptom terves hädade kompleksis, mis on põhjustatud inimese ellujäämisinstinktist, hirmust tundmatu olukorra ees. Tõusnud vererõhk, pekslev pulss, perifeersete kehaosade jahtumine, lihaste pingestumine, mäluhäired, mõtlemisvõime kadumine või ülemõtlemine, ajataju hägustumine, seede- ja teiste kehaliste protsesside…
Kontserdisari „Oratorio“ 5. III Niguliste kirikus: Bachi „Muusikaline ohver“ Tõnis Kaumanni seades, esitaja
Vox Clamantis (kunstiline juht Jaan-Eik Tulve).
Johann Sebastian Bachi „Muusikaline ohver“ on teos, millest saadav nauding on kõrgeimat, intellektuaalset sorti. Kahjuks on neid, kes mõistaksid hinnata, veelgi enam – nautida polüfoonia peent kunsti tänapäeval palju vähem kui 1747. aasta suvel, kui Leipzigi toomkiriku kantor pani kuningas Friedrich II-le adresseeritud verivärske partituuri postitõllaga Potsdami poole teele. Ricercar’idest, kaanonitest…
G. F. Händeli oratoorium „Iisrael Egiptuses“ 21. II Tallinna Jaani kirikus. Anna Dennis (sopran, Suurbritannia), William Towers (kontratenor, Suurbritannia), Simon Wall (tenor, Suurbritannia), Evelyn Kanepi (sopran), Alvar Tiisler (bass), Andreas Väljamäe (bass), kammerkoor Voces Musicales (koormeister Valter Soosalu), kammerorkester Sinfonietta Rīga, dirigent Risto Joost.
Praegusajal peaaegu päevakajalist Händeli oratooriumi „Iisrael Egiptuses“ on Tallinnas esitatud mäletatavasti kolmel korral: kahel korral tegi seda Eesti Filharmoonia Kammerkoor koos Tallinna Kammerorkestri (1999) ja ERSOga (2008)…
Palju õnne „Violet Wind’si“ esiettekande puhul, räägi palun Raschèr Saxophone Quarteti rollist selle teose sünni juures.
Peeter Vähi: Raschèr Saxophone Quartet (RSQ) on „Violet Winds’i“ üks tellijatest ja loomise initsiaator. See on mulle kui heliloojale suur au, sest RSQ on vaieldamatult saksofonikvartettide kuningas, millele iseloomulik ülim professionaalsus, esituse perfektsus jne. Pealegi andsid nad lubaduse esitada seda teost pärast esiettekannet veel mitukümmend korda maailma eri paigus.
Millele viitab pealkiri „Violet Winds“?
Teos on saanud…
„Mustonenfest“ 30. I – 8. II Tallinnas jm Eesti linnades, kunstiline juht Andres Mustonen.
Hiljuti tekkis ühe turundusinimesega arutelu, kas kontserte, vabandatagu ebaväärikat sõna, müües ongi „toode“ kontsert ise, kuhu toob inimese tungiv soov väljuda halva ilmaga kodust, kuulata ühte või teist teost elavas ettekandes. Äkki ostab keskmine kontserdikülastaja koos piletiga sootuks midagi muud – emotsioonidesse konverteeritavaid väärtusi: intellektuaalsemat või kergemat sorti meelelahutust, skandaali, head äraolemist ilusas kohas, kuhugi kuulumise tunnet,…
IV Tallinna Bachi-nimeline muusikafestival 1. – 7. I Tallinna Niguliste ja Jaani kirikus ning Estonia kontserdisaalis, kunstiline juht Andres Uibo, produtsent Denis Kasparovitš.
Saksa kirjandusteadlane ja esseist Silvia Bovenscher on oma töödes käsitlenud sõpruse kui nähtuse muundumist Euroopa kultuuriloo kontekstis. Ühes hiljutises intervjuus ajakirjale Spiegel läheneb ta sõprussuhetele kui eri ajastute ja tõekspidamiste lakmuspaberile ning räägib, kuidas aastasadade vältel on võimatuks peetud kord sõprust naiste, kord naise ja mehe vahel . . . .…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.