Kunstimuuseumid, -galeriid ja teised kunsti eksponeerimispaigad on nüüdseks olnud avalikkusele suletud veidi üle kuu aja. See annab juba nüüd majanduslikult tunda, iseäranis neile asutustele, kelle omatulu tähtsaim allikas on piletimüük ja ruumirent. Muuseumi- või galeriipoed elavad halva aja ilmselt üle, sest veebipoodides tehakse ka allahindlust – Eesti Kunstimuuseum kuulutas just välja kevadise kampaania –, aga mõnusatel kohvikutel sissetulek puudub.
Kuigi muuseumid ja galeriid on suletud, ei ole nad ennast vaatajatele sulgenud.…
Taaniel Raudsepp: „Tallinna Kunstihoone vajab ennekõike juhti, kes suudab navigeerida siinses avalikus elus keelebarjääri vastu põrkamata.“
15. maist asub senine Tallinna Kunstihoone juht Taaniel Raudsepp tööle kultuuriministeeriumi kunstide asekantslerina. Kunstide asekantsler vastutab arhitektuuri ja disaini, loomemajanduse, audiovisuaalvaldkonna, etenduskunstide, kirjanduse, samuti kunsti- ning muusikavaldkonna arendamise eest.
Tallinna Kunstihoone elus on viimastel aastatel toimunud mitmeid positiivseid muutusi: institutsioon on iseseisvunud ja saanud ka riigilt korraliku rahastuse, kui võrrelda mitmete teiste…
Jenna C. Ashton: „Kui keegi ütleb, et feminism on valmis, siis vaadaku oma sootsiumis pealispinna alla ja mõelgu nende naiste peale, kes kannatavad kõige rohkem.“
Kumu Põhja- ja Baltimaade naiskunstnike konverentsi lõpetas Manchesteri ülikooli kultuuriinstituudi pärandiuuringute õppekava juhataja ja õppejõu Jenna C. Ashtoni väga kirglik ettekanne „Mida kunstnikelt õppida: ränne, võrdsus ja hool“. Ashton ei ole pelgalt akadeemilise valdkonna esindaja, kuigi ta on uurinud pärandi, kunsti, aktivismi ja…
Cloe Jancise ja Maris Karjatse näitus „Vahepeal“ Hobusepea kuni 16. III.
Hobusepea galerii on alustanud seda aastat võimsalt: kõigepealt Liina Siibi fotoinstallatsioon „Varjatud rahvas“, siis Kirke Kangro ja Sheri Willsi „Sinu hingamise pidulik manitsus” ja nüüd Cloe Jancise ja Maris Karjatse „Vahepeal“.
Neid kordi, kui tunnen näitusel midagi, mida võib kirjeldada sõnaga „kirgastumine”, ei tule just väga tihti ette. Eriti viimasel ajal. On ka selge, et selline tundelaeng ei sõltu ainult vastuvõetavast…
Mis on Arsis uue keskuse avamisega muutunud?
Arsi kunstilinnakul on nüüd selge keskpunkt – koht, kuhu tööpäeviti kell 12–18 ja laupäeviti kell 12–16 on kõik oodatud. Siin saavad huvilised vaadata näitusi ja osta kunstiteoseid, tegutseda töötubades, rentida ruume inspiratsiooni- ja koolituskeskuses, tellida kunstikoolitusi ja kohtuda kunstnikega.
Kunstnikud saavad oma töid näidata värskelt rekonstrueeritud 200 ruutmeetri suuruses projektiruumis, kus avanäitus on Jaan Toomiku „Selfi kajakana“, aga ka tarbekunstigaleriis, mille mikronäituste formaadi juhatab sisse…
Sandra Jõgeva installatsioon „Seitse surmapattu“ on hõrgu väljanägemisega ja ilmselt ka maitsev – kui lähtuda vormist, sest sisu, sõnum räägib midagi muud. Tegemist on seitsme aleksandrikoogiga, mida katab vahvlitrükk, kokkuvõte kunstniku viimaste aastate uuringust Eesti kunstimaailma ja selle võimusuhete kohta. Järjepidev kursisolek kunstieluga nõuab aega, energiat ja tahtmist midagi muuta. Sandra Jõgeva on võtnud selle aja ja kulutanud energiat: installatsioon ei ole löök allapoole vööd, ta on oma kriitilisi seisukohti…
Arsi videomängude muuseumis on praegu väljas kunstiakadeemia kunstiteaduse ja visuaalkultuuri instituudi kuraatoriõppe üliõpilaste kureeritud väljapanek „Arkaadia“.
EKAs alustati kuraatorite koolitamisega kolm aastat tagasi. Heaks kuraatoriks kujunetakse töö käigus, kuid on selge, et kuraatoriõpe annab parema lähtepositsiooni.
Kas saab rääkida kindlast metoodikast, millest olete lähtunud oma õppekava väljatöötamisel? Kui, siis millised kunstiõppeasutused on teile eeskujuks olnud?
Kuraatoriõppel ei ole eraldi õppekava, see on üksnes üks magistrantuuri õppesuundadest koos kunstiteaduse ja museoloogiaga. Mõlemad uued…
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskuse (KKEK) veebisait on saanud uue kujunduse. Millistest põhimõtetest lähtusite selle väljatöötamisel? Kas teil oli ka andmebaasi digitaalsel ülesehitamisel eeskujusid?
KKEKi uus veebisait valmis koostöös WWW Stuudio ja disainibürooga AKU. Seal kajastatakse jooksvaid üritusi (tagasiulatuvalt 1992. aastani), kaasaegse kunsti ajakirja ja Veneetsia biennaali Eesti paviljoni. Nendes sisuplokkides esitatakse Eesti kunstivälja arengut, ja seda mitte ainult kõige päevakajalisema kunsti lähtekohast, vaid pidades silmas kunsti institutsionaalseid protsesse Eestis ja kaugemal.…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.