MARGE MONKO näitus „Leib ja lilled” Draakoni galeriis kuni 21. II .
Marge Monko näituse avamine ei sattunud rahvusvahelisele naistepäevale juhuslikult: väljapanekuga „Leib ja lilled” on käsitletud muutuva tööjõupoliitika ning tööpuudusega seotud teemasid Kreenholmi manufaktuuri näitel. Või teisiti öelduna on näituse teema töötava naise olukord majanduslanguse ning sellest tulenevalt peamiselt tööandjat kaitsvate uute seaduste ja ümberkorralduste tõttu, mille tagajärjel on töövõtja veelgi kaitsetum. Ehk veelgi teisiti öelduna kutsutakse (nais) töölisi üles…
Ars Fennica 2008 nominendi Mark Raidperega vestleb Reet Varblane.
Homme kell 15 avatakse Kumus Soome olulisema era kunstiauhinna Ars Fennica kandidaatide näitus. Näitus oli kõigepealt väljas mullu oktoobris-novembris Helsingis Amos Andersoni muuseumis, kuid auhinna võitja kuulutatakse pidulikult välja just Tallinnas. Ars Fennicat annab 1991. aastast välja Henna ja Pertti Niemistö kunstifond eesmärgiga edendada Soome kujutavat kunsti ning luua rahvusvahelisi kontakte. Auhinnaga kaasneb 34 000 euro suurune rahaline preemia, kunstniku loominguga…
Intervjuu „Maskiballi” kujundaja Ralf Forsströmiga.
Ralf Forsström on tuntumaid Soome teatrikunstnikke maailmas, ta on tegutsenud mitmes Skandinaavia draama- ja ooperiteatris, aga ka mujal. Tema töid on eksponeeritud näitustel Tōkyōs, Shanghais, Torontos, Praha Quadriennale’il (aastaauhind 1983) jm. Neljakümne viie aasta jooksul on ta teinud üle kahesaja lavakujunduse ja kostüümikavandi draama-, ooperi- ja muusikalilavastustele, Soome rahvusooperis, Stockholmi kuninglikus ooperis, Göteborgi Stora Teatern’is, Helsingi linnateatris, Savonlinna ooperifestivalil ja Tampere ooperiteatris, kus ta lõi viimati…
SA Tallinna Kunstihoone Fond teatab, et kolmapäeval, 11. II kell 17 avatakse Tallinna Linnagaleriis armeenia-eesti ühisnäitus „thisPLACEd. Reaalne virtuaalne vahepealne”. Näitus on avatud 12. II – 1. III 2009.
Mart Lepp on kindel, et kunst on eelkõige mõeldud inimestele nautimiseks.
Mart Lepp, kuidas ise hindad seda väljapanekut või õigemini väljapanekute seeriat? Mis oli teie eesmärk sellise suurnäituse – kõige laiaulatuslikuma, mida teie kogude põhjal siiani tehtud on – koostamisel?
Eesmärk või õigemini kohustus muuseumi põhiekspositsiooni koostamisel oli anda meie ligi saja-aastase kunsti ülevaade, alustades Kristjan Rauast, Konrad Mäest ja lõpetades Peeter Lauritsaga. Arvestada tuli piiratud ruumiga: Kivisilla galerii kaheksa saaliga.…
„In graafika”, nagu ka performance’i-festival „Diverse. Universe” ning video- ja filmifestival on saanud Pärnu kunstielu firmamärkideks, just nagu Pärnu uue kunsti muuseumi (alias Chaplini keskuse) antropoloogiliste filmide festival või suvine kunstinäitus „Mees ja naine”. „In graafika”, „Diverse. Universe”, video- ja filmifestival kõnelevad Non Grata rühmituse (koolkonna, liikumise, mõtteviisi) järjekindlusest ja, kui kasutada moodsat bürokraatlikku leksikat, jätkusuutlikkusest. Enamgi veel, Non Grata rühmitus (ei tea, kas see on Al Paldroki isiklik võimekus…
Kultuuriminister Laine Jänes, mis saab kultuuriministeeriumi kunstinõuniku kohast? Senine kunstinõunik Helene Tedre täidab jaanuari lõpust Moskva saatkonnas kultuuriatašee kohustusi, kultuuriministeeriumi kodulehel on kunstinõuniku koht tühi, avalikku konkurssi ei ole välja kuulutatud. Viimane kuu aega käivad kuulujutud, et see koht kaotatakse ära, et ülesanded jaotatakse muuseuminõuniku ja asekantsleri vahel ära. Kui vaadata kultuuriministeeriumi rahastamist ja eelkõige seda, et kunst on vaieldamatult ka teiste kultuurivaldkondadega võrreldes alarahastatud, ning mõelda selle peale, et…
12. XII 2008 lõppes arhitektuuriaasta. Kas sellel oli ka sisuline tähendus või oli see üks järjekordne kampaania? On meil loota, et Eesti ühiskonnas hakatakse arhitektuuri vääriliselt hindama?
Karin Hallas-Murula: Arhitektuurimuuseumi väga tegusaks kujunenud aasta plaanid olid paigas juba enne, kui me arhitektuuriaastast teada saime, ning kõik see oleks toimunud ka ilma arhitektuuriaastata. Tavalisest rohkema, üheksa välisnäituse toimumist Iirimaal, Ungaris, Slovakkias ja Lätis mõjutas hoopis aasta „Eesti 90”.
Kunstiaasta 2008
Lõppevale kunstiaastale tagasi mõeldes ei meenu varasemast ühtegi nii vastuokset ega kontrastiderikast, kui oli 2008. aasta.
Usun, et igaüks, kes oli vähegi mingis kunstivaldkonnas tegev, peab tunnistama, et aasta oli pingeline, et kogu aeg toimus kunsti vallas midagi, mida tuli tähele panna, kuid millel ei jõudnud ka parema tahtmise juures silma peal hoida. Seda nii institutsionaalsel kui ka eraalgatuslikul, rohujuure tasandil. Ja ometi nii mõndagi kandis vilja: pandi tähele nii…
KRISTI PAABI näitus „Rohulibled on ainult üks hetk” Hopi galeriis kuni 16. XII .
2005. aastal teatas endale nime teinud ja tähenduse omandanud naiskunstnike rühmitus F.F.F.F. pidulikult, et nad ei tegutse enam koos, et nad lähevad laiali. See aga ei tähendanud ei siis, kui nad seda Marko Raadi filmi avalikel võtetel ütlesid, ega ka hiljem, et nad loobuvad kunstist ja oma tööde avalikust väljapanemisest. See ei tähendanud ka ühistegemiste lõppu. See…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.