Eesti Kunstimuuseumi direktori Sirje Helmega vestleb Reet Varblane.
Foto: PIIA RUBER
Teisipäeval, 17. novembril saab meie vanim kunstimuuseum ehk Eesti Kunstimuuseum või, nagu rahvasuu ütleb, Tallinna kunstimuuseum, 90-aastaseks, kuigi spetsiaalselt kunstimuuseumiks ehitatud hoonest sai Eesti Kunstimuuseum alles 2006. aasta algul. Need viimased kolm ja kolmveerand aastat ongi muuseumi elus olnud ilmselt kõige intensiivsem muutuste aeg, mis ei tähenda sugugi mitte ainult paremaid töötingimusi nii oma kogude eksponeerimise, välisnäituste sissetoomise, konverentside, seminaride…
Kunstiõpetamise võimalikkuse ja vajalikkuse üle vestlesid vabade kunstide teaduskonna dekaan Marko Mäetamm, fotokunsti osakonna õppejõud Anneli Porri, emeriitprofessor Tiit Pääsuke, prorektor Liina Siib, graafilise disaini osakonna õppejõud Indrek Sirkel ja ehtekunsti osakonna õppejõud Tanel Veenre, küsitles Reet Varblane.
Intervjuu näituse „Ma armastan Malmöt” ühe kuraatori Maria-Kristiina Soomrega.
Kumus saab vaadata Malmö kunstimuuseumi kogude põhjal koostatud näitust kuni 2010. aasta 17. jaanuarini. Väljapaneku teeb huvitavaks eelkõige asjaolu, et selle on koostanud eesti kuraatorid Maria-Kristiina Soomre ja Eha Komissarov. Näitusega kaasnes 9. oktoobril seminar, kus Anders Kreuger (Rootsi, Malmö kunstiakadeemia rektor), Power Ekroth (Rootsi, vabakutseline kuraator, kunstikriitik ja ajakirja Site toimetaja), Karolin Tampere (Norra, vabakutseline kuraator ja kunstnik), Marita Muukkonen (Soome,…
Terje Ojaveri viimase näituse võti peitus galerii tagumise saali videos „Sisyphose pruut”. Kuigi 1943. aastal okupeeritud Pariisis kirjutatud „Sisyphose müüt” on Albert Camus’ esimene filosoofiline essee, ei ole see mitte ainult Camus’, vaid ka üldisemalt üks võluvamaid inimese ja maailma vahekorra, aga ka inimese olemuse käsitlusi. See kuulub autori absurditriloogiasse.
Rahvusvaheliselt hinnatud kunstiobjektide puhul on ikka kõneldud nende väärtusest ja tähendusest, leitud uusi tõlgendusi neile ja ka nende loojatele. Viimasel ajal on üsna palju tähelepanu pööratud ka nende nn turustamisele ehk kaunimalt öelduna viisile, kuidas objekte praegusele vaatajale lähemale tuua. Märksa vähem on avalikult kõneldud nende objektide säilitamisest ja konserveerimisest. Spetsialistid, restauraatorid-konservaatorid on ise teadlikud oma töö keerukusest ning eelkõige sellest vastutusest, mis neil on nende teoste ees. Bernt Notke…
Intervjuu Niguliste muuseumi juhataja Tarmo Saaretiga
Niguliste muuseum on tegutsenud juba veerandsada aastat: algul muuseumi-kontserdisaalina ning 2005. aastast muuseumina. Mis on muuseumi elus rõõmustavat olnud, mida võiks eraldi välja tuua?
Niguliste avati 1984. aastal kirikukunsti muuseumina. Üle 30 aasta väldanud ehitustööde käigus taastati ja kohandati Teises maailmasõjas purustatud Niguliste kirikuhoone muuseumiks, kuhu koondati vanem ja väärtuslikum kirikliku kunsti kollektsioon. Kontserdisaali funktsioon lisandus tänu hoone suurepärasele akustikale.
Eile algas järjekordne visuaalsete helide festival või lihtsalt kultuurifestival, nagu korraldajad sel aastal on välja kuulutanud. Programm – loengud, arutelud, töötoad, näitused, kontserdid, klubiõhtud jne – kestab tänavu tervelt kümme päeva. Põhiteema on „Kas sa elad reaalsuses?”. Pressitekstis võib lugeda, et „festival otsib vastuseid küsimusele, kui palju tegelikult mõjutab palju räägitud virtuaalsus igapäeva ja kus see maagiline nähtus kohtub harjumuspärase tavaeluga kõige põnevamatel viisidel”. Seda maagilist nähtust ning ka „Plektrumi”…
ÜLO ÕUN. Kunstnik katkeval avastusrajal. Koostanud Juta Kivimäe. Toimetanud Renita Raudsepp. Kujundanud Tuuli Aule. Fotod Stanislav Stepaško ja Toomas Kohv. Kumu, Tallinn 2009. 184 lk.
Ülo Õuna näituseks anti välja kataloog. Iseenesest on see normaalne (peaks olema lausa kohustuslik), et suured (ülevaate)näitused on varustatud kas siis kunstniku kogu loomingut või mõnd olulisemat projekti tõlgendava lisamaterjaliga. Ja tavapärane on seegi, et vaatamata digitaalse meedia üha suuremale levile on see lisamaterjal kataloogi,…
Koguja või koguta
15. septembril 1934. aastal ehk siis 75 aastat tagasi avati pidulikult Tallinna Kunstihoone, seda nii institutsiooni kui ka hoone tähenduses. Et peamiselt tollase moodsa kunstiga tegelev galeriihoone rajati pealinna esindusväljaku äärde, on kindel märk sellest, et kunst oli 1930ndate Eestis hinnas ka riiklikul tasandil. Või oli see ka asjaolude kokkusattumine, sest kaasaegse kunsti esindusgalerii ehitati kultuurkapitali initsiatiivil ning peamiselt ka kultuurkapitali (ehk riigi) raha eest, kultuurkapitali kujutava kunsti…
Eelmisel pühapäeval lõppes Vabaduse väljakul Tallinna Kunstihoone galeriis Kai Kaljo näitus „Ainult eestlastele”. 20. augustil avati pidulikult Vabaduse väljaku rekonstruktsioon, samal päeval sai Kai Kaljo 50aastaseks. Paras aeg, et hetkeks peatuda, midagi kokku võtta ja siis edasi minna.
Sinu viimane isikunäitus seob mitmeid tasandeid: meie riigi esindusväljaku rekonstrueerimine ja avamine ning sinu enda sünnipäev ehk teisiti öeldes riiklik (pealinna) esindusruum versus kunstniku isiklik ruum; rahvuse ühtsustunne versus isikuvabadus; looja (isik)…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.