Fotokunstimessi ühe korraldaja fotokunstniku Anu Vahtraga ajab juttu Reet Varblane.
Oktoobri algul peeti Eesti III fotokunstimess, seekord oli peamine tegevuspaik Telliskivi loomelinnak. Fotokunstnike ühenduse välja antud kataloogis on püstitatud ilus eesmärk: fotokuu sündmustega mõtestatakse fotograafia võimalusi, piire ja väljundeid, kunstnike enda korraldatud ettevõtmiste keskmes on aktiivne ideede, teadmiste ja kogemuste vahetus Eestis ja rahvusvaheliselt.
Kuidas iseloomustad viimast, kolmandat fotokunstimessi? Kas täitsite oma eesmärgi?
Tänavune fotokunstimess oli hästi esil kunstimaailma sees, kuid tundus, et…
Laupäeval, 20. oktoobril avati Visbys Gotlandi kunstimuuseumis viie eesti kunstniku Kai Kaljo, Marge Monko, Liina Siibi, Mare Tralla ja Anna-Stina Treumundi näitus “Naabritüdrukud”. Näituse kuraator Angelica Blomhage on koondanud oma projekti feministliku video- ja fotokunsti valiku 1990ndate lõpust möödunud aastani: kõige varajasem töö on Kai Kaljo “Loser” (1997) ja viimased Liina Siibi “Unsocial Hours”, Mare Tralla “Crazy Love” ja Anna-Stina Treumundi “Loser” ja “Mothers”(kõik 2011).
Kohila keraamikasümpoosioni eestvedaja, keraamikute liidu esinaise Külli Kõivu ja EKA keraamikaosakonna juhataja Urmas Puhkaniga ajab juttu Reet Varblane.
Eesti ehtekunstist kui millestki erilisest räägitakse juba üle kümne aasta; tekstiilikunst, iseäranis teadusega koostöös sündinud nn targad kangad, on ka juba mitme aasta jooksul pildil olnud; klaasikunstnikud on ennast viimase paari aasta jooksul nii Eestis kui ka väljaspool maksma pannud. Keraamika tundub kuidagi tagaplaanil olevat, kuigi keraamikute liit korraldab aastanäitusi, antakse välja oma…
21. IX anti Rotermanni soolalaos pidulikult üle tänavune Ervin Pütsepa auhind: selle pälvis Eesti keskaja kunstiajaloo grand old man Kaur Alttoa raamatu „Tartu Jaani kirik” eest. „Eesti kirikute” seerias välja antud raamat toob lugejani aastatepikkuse uurimistöö vilja. Kaur Alttoa on olnud meie varasema arhitektuuriajaloo kõige suurejoonelisema ehitise Tartu Jaani kiriku väliuurimiste ja konserveerimistööde vaimne liider. Raamatus annab ta koos kaasautorite Eve Alttoa, Krista Kodrese ja Anu Männiga selgituse nii Tartu…
Paul Rodgersi näitus „Muu maagia ja Bagdadi varas” („Other Magic from the Thief of Bagdad”) Hobusepea galeriis 12. – 24. IX.
Paul Rodgersi hiljutise Hobusepea näituse sõnumi võib kokku võtta lihtsa ning üldteada tõdemusega: imeteod, eelkõige negatiivse märgiga mõistetamatud nähtused, on pahatihti kinni meie enda mõtlemises ja ettekujutuses. Märksa huvitavam, kui see tõdemus, on mehhanism, mis ikka ja jälle paneb selle tõdemuse unustama ning avastama ennast manipulatsioonide võrgus, ükskõik kui läbipaistev…
Kas „Tallinna teisipäev” vastas ootustele?
Kadri Laas, Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse projektijuht: „Tallinna teisipäev” galeriide ühisavamisena oli esimene omataoline üritus kunstimaastikul ning kuna ürituse peamine eesmärk oli avada galeriid laiemale publikule, siis see eesmärk sai täidetud. Õhtu jooksul käis osalevatest galeriidest läbi sadu inimesi, seega ületas ettevõtmine kindlasti ootused ning on hea näide, kuidas ideepõhiselt ja minimaalsete kuludega saab teha mitmeid galeriisid ühendava ja korraliku publikuarvuga ürituse.
Mis rõõmustas kõige enam?
Rõõmustas see,…
Aline Thomasseni installatsioon „Ma rändan su peas” Anu Juuraku kuraatoriprojektis „Vaikne revolutsioon” Tallinna Kunstihoones kuni 9. IX.
Möödunud esmaspäevast peale on Tallinna Kunstihoone galerii septembrikuuks muudetud küllalt õdusaks arhiiviruumiks. Tegemist on Berliinis alguse saanud Bettina Knaupi ja Beatrice Ellen Stammeri kureeritud kunstiprojektiga „re.act.feminism#2 – performatiivne arhiiv” ehk pidevalt laieneva, elava tegevuskunstiarhiiviga, mida eksponeeritakse kolme aasta jooksul (2011–2013) kuues Euroopa riigis: Hispaanias, Poolas, Horvaatias, Taanis, Eestis ja Saksamaal. Selles arhiivis on praeguseni…
re.act.feminism#2 ‒ performatiivne arhiiv
Berliini cross links e.V. näituseprojekt (2011-2013)
Kuraatorid Bettina Knaup ja Beatrice Ellen Stammer
Kunstihoone galerii näituse kuraator Reet Varblane
29. VIII – 30. IX 2012
Avamine 27. augustil kell 17.
“re.act.feminism#2 ‒ performatiivne arhiiv” on pidevalt laienev, ajalik ja elav tegevuskunsti arhiiv, mis rändab aastatel 2011 kuni 2013 läbi kuue Euroopa riigi:
Ta esitab feministlikku, sookriitilist ja queer’i performance’ikunsti ligi 130 kunstnikult ja kunstikollektiivilt 1960ndate lõpust kuni 1980. aastate alguseni, sisaldades ka praegusaegseid…
Raivo Juurak
Dan Perjovschit küsitleb Reet Varblane.
Tänavuse joonistustriennaali Anu Juuraku kuraatoriprojekti „Vaikne revolutsioon” rahvusvaheliselt tunnustatumaid osalejaid on vaieldamatult rumeenlane Dan Perjovschi (1961). Tal on olnud isikunäitusi New Yorgi MoMAs, Londoni Tate Modernis, Helsingi Kiasmas, Pariisi linna nüüdiskunstimuuseumis Palais de Tokyos, Baseli Kunsthalles, Kölni Ludwigi muuseumis, Souli nüüdiskunsti muuseumis, San Francisco nüüdiskunsti instituudis jne. Ta on osalenud Veneetsia biennaalil Rumeenia esindajana ja suures kuraatoriprojektis, Berliini, Sydney, İstanbuli, Ash-Shāriqah’, Moskva ja Lyoni biennaalil,…
„Manifesta” puhul on rõhutatud kolme tunnust: uudsus, rändamine ühest paigast teise (ei ole seotud kindla paiga või paikkonnaga) ning Euroopa-kesksus (uut tüüpi Euroopa kunstibiennaal). Genki „Manifesta” eirab viimasena nimetatut: projekti ei ole haaratud ainult Euroopa kunstnikud, vaat et kolmandik on Ameerikast, Aasiast, Aafrikast. Seda üleastumist võib põhjendada Mehhiko taustaga (pea) kuraatori Guauhtémoc Medina minekuga n-ö kergema vastupanu teed: ta on eelistanud juba tuttavaid kunstnikke. Ega kõigil Euroopa maadel läinud nii…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.