Marika Alver: „Publiku huvi Laurentsiuse näituse vastu on seotud ka majaga, mis on paljude narvalaste lapsepõlvemälestustes erilisel kohal.“
Laurentsiuse või täpsemalt Laurentsiuse & Co näitus „4+1“ on Narva kunstiresidentuuri esimene oma projekt. Möödunud sügisel oli endises Kreenholmi manufaktuuri direktori John Carri historitsistlikus villas, mis pärast Teist maailmasõda oli narvalastele avatud kultuurimaja ja raamatukoguna, kuid oli seisnud 2008. aastast peale tühjana, esimene näitus, Tõnis Saadoja maaliväljapanek „Arhitektuurifoto väikese poisiga“.…
Vallo Nuust: „Maaliõpetamise suundade ümbervaatamine on olnud Tartu kõrgemas kunstikoolis aktuaalne ka ülikooli hiljutisest otsusest sõltumata.“
Tartu ülikooli senat arutas maalikunsti edasist õpetamist 2014. aasta novembris. 2015. aasta veebruaris esitati senatile analüüs. Senat tegi rektorile ülesandeks moodustada tulevikustsenaariumide väljatöötamiseks komisjon. 2015. aasta septembriks jõudis komisjon otsusele koondada maali õpetamine Tartu kõrgemasse kunstikooli, sest TÜ maalitudengite arv on väga väike, maalikunsti bakalaureuse ning TKK maali ja maalingute restaureerimise…
Vt Sirp 9. X.
Kadi Estland: Üks, mida kunstnikud saaksid koos teha, et näidata solidaarsust ja head tahet, on kolida välja oma Vabaduse väljaku ateljeedest ja anda need pagulaste majutamiseks. See on ideaalne koht ühiskonda integreerumiseks: neid inimesi ei peideta ära, lähedal on koolid, kuhu lapsed saavad minna ja see on ka hea koht, kus meelt avaldada, et pagulased saaksid kohe kodakondsuse ja neist ei tehtaks teisejärgulisi kodanikke. Tallinna Kunstihoone saalides…
Septembris koostas sada briti kultuuriinimest skulptor Anish Kapoori eestvedamisel valitsusele petitsiooni, sest peaministri David Cameroni otsus võtta järgmise viie aasta jooksul vastu 20 000 Süüria pagulast on nende arvates absoluutselt ebaadekvaatne ehk „liiga vähe ja liiga hilja“.
17. IX tegid Anish Kapoor ja hiina kunstnik Ai Weiwei Londonis kaheksamiilise solidaarsusmarsi põgenikega, sellega ühines sadakond toetajat ja sama palju ajakirjanikke. Marss sai alguse kuningliku kunstiakadeemia juurest, kus nädalapäevad tagasi oli avatud Ai Weiwei näitus, ja…
Poola päritolu Filip Markiewicz (1980) alustas oma kunstnikukarjääri 2000ndate algul Luksemburgis, tema töid on väljas olnud Leipzigis, Berliinis, Pariisis, Brüsselis. Prantsuse kriitik ja museoloog Paul Ardenne oli nõus tema projekti kureerima, sest selles on poliitiline sõnum ühendatud mitmekihilise visuaalsusega.
Nüüdseks on pagulasteema vallutanud kogu Euroopa. Biennaali avamisnädalal, rääkimata siis Filip Markiewiczi projekti ettevalmistamise ajast, oli see temaatika küll olemas, aga põletavamate küsimuste varjus.
Miks tulite just selle teemaga Veneetsias välja?
Luksemburgi on ikka…
Erkki Karo, Rainer Kattel ja Veiko Lember on „Eesti inimarengu aruandes“ (lk 57) veendunud, et üks olulisemaid konkurentsivõime allikaid on riigi suutlikkus oma arengumudel ümber mõtestada. Indrek Ibruse visuaalse kultuuri järjest suurema osatähtsuse käsitluses jääb kõlama, et vaid suutlikuna (kultuuri) arengumudeli ümbermõtestamise korral ei kaota me visuaalsuse rolli kasvu tõttu, kui „hoolitseme selle eest, et visuaalne sisendmaterjal neisse protsessidesse oleks mitmeküllane ning tagaks kultuuri mitmesuguste allhoovuste, mineviku ja oleviku põrkeid ja…
Eugenio Viola: „Kasutasin oma kogemuste puudumist, et teravdada pilku väljastpoolt.“
Tänavu on juba kolmas kord, kui Eesti kunstnikud on oma Veneetsia biennaali projekti usaldanud väliskuraatori kätesse. Marko Mäetamm kutsus Mika Hannula oma kuraatoriks 2007. aastal, 2013. aastal töötasid Dénes Farkasiga kuraator Adam Budaki kõrval veel Berliini arhitektuuribüroo Studio Miessen ja Londoni Zak Groupi graafilised disainerid. Jaanus Samma kutsus oma kuraatoriks Eugenio Viola. Mäetammel ja Farkasil on pärast biennnali ka…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.