Johannes Saar on ikka olnud vahedalt vaimukas kirjutaja. Mõnigi kord on tema süütu nali, lihtne parafraas, kasvanud üle küll lausa lõikavaks irooniaks. Aga sedagi on olnud nauditav lugeda, iseäranis kui irooniakäpp on tabanud midagi, mis on ennastki häirinud. Johannes Saar ei ole oma kirjutistes midagi kahe silma vahele jätnud: (peen)häälestatus on alanud juba pealkirjast ning kestnud viimaste fraasideni, seda nii lühivormide kui ka pikemate sissevaadete või üldistuste puhul. Võtame või…
Tänavune Füürer Praissi saaja on selgunud. Mõlemad kandidaadid – Mari Kartau ja Jüri Ojaver – ei ole mitte ainult head kunstnikud, vaid lausa legendaarsed kunstiväljal kõndijad, omapäi käivad kassid. Kumma kasuks otsustasite?
Füürer Praissi võitsid nii Jüri Ojaver kui ka Mari Kartau. Nomineerimine ja sellele järgnenud auhindamine on Metropoli galerii tunnustus mõlemale. Kartau ja Ojaver on kanged omaenda raja käimisega silma paistnud, hea huumorimeelega, kuid ka tõsiste teemadega tegelevad sirge seljaga…
Vasif Kortun: „Kunstiinstitutsioon tuleb panna toimima nii, et tekiks dialoog, et külastajad teaksid, et ka neid kuulatakse.“
Vasif Kortun on rahvusvaheliselt tunnustatud kuraator: ta on kaks korda kureerinud İstanbuli (1995 ja 2005) ja üks kord Taipei biennaali (2008), kaks korda Türgi väljapanekut São Paulo (1994 ja 1998) ja üks kord Veneetsia biennaalil (2007), kus ta on kureerinud ka Araabia Ühendemiraatide paviljoni (2001). 1994. aastal asutas ta New Yorgi Bardi…
Eesti Teadusagentuuri korraldataval iga-aastasel üliõpilaste teadustööde konkursil pälvis seekord esimest korda doktoritöö kategoorias ühe kahest esimesest preemiast kunstidoktori uurimus, Carla Castiajo väitekiri „Puhtus ja promiskuiteet. Juuksed kui kunsti ja ehtekunsti materjal“.
Kas see tähendab, et kunstivalla doktoritöid, mille raskuskese on ikkagi ennekõike kunstiteosel (installatsioonil, objektil, videol jne), kuigi selle kirjalik osa peab vastama teadusliku uurimuse tasemele (see on siiski põhiteost toetav lisand), on hakatud sama tõsiselt võtma kui kirjandus-, muusika-, teatri-…
Valimisplakatitega on üks veider asi: täiesti normaalsed inimesed kipuvad neil pentsikud välja nägema. Sotside Tallinna linnapeakandidaadi, Nõmme esinumbri Rainer Vakra kujutis lausa kutsus ennast täiendama: küll olid noormehele veidrad vuntsid ette tehtud, küll osa hambaid mustaks värvitud. Kui aga Vakra ilmus plakatile koos sotside teise favoriidi, Tallinna volikogu esimehe kandidaadi Helve Särgavaga, oli sootuks teine tera. Elutarga naise kuvand tasakaalustas Vakra hollywoodilikult piimvalgeid hambaid paljastavat säravat naeratust. Meile vaatas vastu…
Koolinoorte kaasaegse kunsti triennaal „Eksperimenta!“, nagu iga teinegi Tallinna Kunstihoone või selle galeriide või ka teiste kesklinna kunstinäitamise paikade väljapanek või üritus on mõeldud kõigile kunstihuvilistele. Kuigi „Eksperimental!“ on – või vähemalt peaks olema – veel eriline tähendus noortele ehk siis õpilastele või ka üliõpilastele ja kindlasti õpetajatele, eelkõige kunstiõpetajale. Seetõttu saatsin paarikümnele Tallinna kunstiõpetajale küsimuse, kas triennaalist on neile nende töös abi või on see taas professionaalse kunstivälja sisene…
Kolmapäeval, 15. XI anti Riias Läti kunstimuuseumis pidulikult kätte tänavune Baltimaade noore kunstniku auhind. Rahvusvaheline žürii – Milja Liimatainen (EMMA, Soome), Kaspars Vanags (LMoCAF/ABLV Fond, Läti), Aušra Trakšelytė (Vilniuse kunstiakadeemia), Helena Demakova (LMoCAF/ /Boriss ja Inara Teterevi fond, Läti), Andris Vītoliņš (Läti kunstiakadeemia), Keiu Krikmann (Eesti kunstiakadeemia) ja Andra Orn (kunstikeskkond Noar, Tallinna kunstinädal – valis tänavuseks võitjaks noore läti kunstniku Katrīna Čemme.
Kuidas tänavune võistlus läks? Kas žürii otsus…
Kristino Ravi näitus „Hämarala seniidis“ Positiivi galeriis kuni 17. XI. Teostus Juhan Vihterpal.
Töökuulutustes kohtab hariduse ja töökogemuse kõrval ikka ja jälle stressitaluvuse nõuet, seega on välistatud igasugused psüühilised kõrvalekalded, depressiooniilmingutest kõnelemata. Kunsti ja kirjandusse on aga jõudnud, need lausa vallutanud depressioonikäsitlused ja -tõlgendused, küll üksikisiku tasandil, sageli autori enda pihtimustena, küll praeguse aja üldistatud metafoorina. Enamgi veel: tänavuse vaimse tervise kuu jooksul ilmus mitmes väljaandes üllatavalt ausaid eneseanalüüse, teema oli…
Kuraatorid on visanud õhku positiivse kuvandi, kunstnikud on vastanud sellele pigem hämmingu ja segadusetundega. Välja on tulnud mõnus atmosfäär.
XV İstanbuli biennaal „Hea naaber“ İstanbuli moodsa kunsti muuseumis, Pera muuseumis, Galata kreeka algkoolis, Yoğunluki ateljees, ARK Kültüris ja Küçük Mustafa Paşa Hammamis kuni 12. XI. Kuraatorid Elmgreen ja Dragset ning komissar Bige Örer.
Võiks arvata, et kunstisündmused, mis satuvad Veneetsia biennaaliga samale ajale, on nukras seisus. On ju…
Sepideh Rahaa: „Teistsugusega suhtlemisel selgub sageli, et me polegi nii erinevad: loeme ühesuguseid raamatuid, kuulame ühesugust muusikat ja oleme feministid. Islami naine võib olla väga radikaalne feminist.“
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.