Taaniel Raudsepp: „Näituste ja kunstiteoste produktsioon ei ole odav. Toimivast kunstivaldkonnast tõuseb aga ühiskonnale suur kasu.“
1934. aastal asutatud Tallinna Kunstihoone on Eesti Kunstimuuseumi kõrval vanim ja mainekaim kunsti-, eelkõige näitusteinstitutsioon. Selle pika aja jooksul on olnud paremaid ja halvemaid, iseseisvamaid ja sõltuvamaid aegu, aga kunstnikkonnale ja kunstipublikule on see alati tähtis olnud. Taaniel Raudsepp on Tallinna Kunstihoone, ametliku nimetusega Sihtasutus Kunstihoone ees olnud pisut rohkem kui neli…
Joanna Warsza: „Kuraatori suurim rõõm on ideede ja mõtete ühtimise tabamine, selle kontekstualiseerimine ja sellele millegi uue ehitamine.“
Joanna Warsza elab Berliinis ja Varssavis. Teda huvitab avalik ruum ja kunsti võime sekkuda ideoloogilistesse protsessidesse või need vähemalt nähtavaks teha. Ta oli üks 2012. aasta VII Berliini biennaali kuraatoritest, 2013. aastal kureeris ta LV Veneetsia biennaalil Gruusia paviljoni ja Göteborgi biennaali, 2014. aastal Peterburis X „Manifesta“ avaliku ruumi programmi…
Kunstiteoste seadusega reguleeritud sihttellimine avalikku ruumi on mitmetes riikides juba aastakümneid tavaks. Eestis sai see teoks kunstiinstitutsioonide, eelkõige kunstnike liidu visa võitluse tulemusena 2011. aastal. Kunstiteoste tellimise seaduse (KTTS) või suupäraselt protsendikunsti eesmärk on avaliku ruumi esteetiline rikastamine. Praeguseks on selle raames tellitud 59 teost, veel viis on tegemisel. Kuigi kõik need kunstiteosed ei ole maailma ega ka mitte meie kunsti tipp, on see väga vajalik seadus.
Protsendikunsti seadus on elav…
Viimase aja levinumaid märgusõnu on „koostöö“. Üleskutse koostööle kordub pea igas institutsionaalses või ka rohujuuretasandi tekstis. See ei ole ennast kehtestavas, manifesti vormis, nagu oli Marxi tõstatatud „Kõigi maade proletaarlased, ühinege!“. Pigem kordub see mantrana ning seepärast on selles rohkem sisendusjõudu nii soovijatele endile kui ka neile, kellega koos tahetakse midagi ära teha. Igal juhul on see veenvam kui ükskõik kui hoolikalt timmitud valimisloosung.
Tegemist on sügavama nähtuse kui pelgalt…
Eero Epner: „Meie eesmärk ei ole Konrad Mäge kuidagi monopoliseerida, vaid vastupidi, kutsuda juurde uurijaid ja toetada nende tegevust.“
On suurepärane ja meil kahjuks veel haruldane, kui kunsti toetamiseks ühendatakse era- ja riigikapital. Pean silmas pikaajalist jätkusuutlikku, mitte ühekordset toetust. Sihtasutuse loomise taga on Enn Kunila, kes on selle nõukogu esimees. Aga kes oleks keelanud (või keelab ka praegu) mõnel teisel missioonitundelisel inimesel mõne kunstinähtuse või kunstniku loomingu…
Enamikus Eesti kõrgkoolides on psühholoog, kelle poole tudengid õppimises ja ka isiklikus elus ette tulevate raskuste korral saavad pöörduda. Mõnes kõrgkoolis, näiteks Tallinna Tehnikaülikoolis, on välistudengitele veel oma psühholoog. Tartu kõrgemas kunstikoolis Pallas psühholoogi küll ei ole, kuid veebisaidil on täpselt kirjas, kust abi saab. Tartu ülikooli veebisaidil on eraldi välja toodud doktorandid ning Narva ja Pärnu kolledžis õppijad, kuid kusagil ei ole nimetatud õppejõudusid, teadureid ja teisi kõrgkoolide töötajaid.…
Selle aasta algul tuli kultuuriministeeriumist kõiki kunstiinimesi rõõmustav teade, et kujutava kunsti eelarve ulatub esmakordselt pooleteise miljonini. Suurim muudatus on tehtud Tallinna Kunstihoone kui riigi ja kunstnike liidu loodud sihtasutuse rahastamises: selle tegevustoetus suureneb 350 000 euro võrra, ulatudes 615 000 euroni, lisandub veel 105 000 eurot remonditöödeks. Kasvab ka SA Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus tegevustoetus ja Veneetsia biennaali Eesti paviljoni eelarve, jätkub osaline tegevustoetus Eesti Kunstnike Liidu galeriidele, Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumile,…
Gregor Taul on pälvinud laureaadinimetuse 2018. aasta kirjutiste eest nii kunsti- („Performatiivse monumendi sünd“, 5. I; „Monumentaalsus kuubis luubi all“, 7. IX ja „Elitaarne kunst“, 23. XI) kui ka arhitektuurivaldkonnas („Protsendikunst kui ühisruumi tööriist“, 9. III; „Kus lõpeb monument ja algab tänavakivi“, 8. VI). Aga mitte midagi ei oleks valesti, kui need oleksid ilmunud sotsiaalia rubriigis.
Gregor Tauli kirjutised on sisult valdkonnaülesed selle sõna kõige laiemas mõttes: ta mitte ainult…
Töötades koos väikemuuseumidega, tuleks neid rohkem kuulata ja nende soovidega arvestada.
Maarin Ektermanni ja Mary-Ann Talvistu kureeritud „EV 100“ kunstiprogrammi projekt „Kunstnikud kogudes“: Aet Adra ja Laur Kaunissaare näitus „Puhkus on töö“ Narva-Jõesuu koduloomuuseumis 19. V – 24. VIII, Laura Põld Kunda tsemendimuuseumis 15. VI – 30. IX, Jevgeni Zolotko näitus „Viivikonna passages“ Sillamäe muuseumis 29. VI – 31. VIII, Jaanus Samma näitus „Kiri seintel. Kodavere välikäimla“ Liivi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.