Eesti harrastusteatrite lavastustes prevaleerivad igapäevased olmeprobleemid, sekka eksistentsiaalsemaid värelusi ja paras kogus janti.
XV külateatrite festival 21. – 23. VIII Palamusel ning V rahvusvaheline teatrifestival „Baltiramp“ 11. – 13. IX Kuressaares.
Džungli ja teatrimaastiku võrdlemine pole võib-olla kõige õnnestunum: esimesest läbi minna on selle taimestiku tiheduse tõttu äärmiselt raske, teist läbides ei pruugi aga märgatagi sealset tihedat „taimestikku“. Ent kui arvestada Eesti nappi pindala ja rahvaarvu, siis on siinse…
Eesti lastele mängivad (väike)teatrid vaevlevad tihti totaalses sõnumi- ja vormivaeguses.
Mullu sügisel korraldas rahvusvahelise lastele ja noortele mängivate teatrite organisatsiooni ASSITEJ Eesti keskus esimese ülevaatefestivali „Teater noorele vaatajale”,1 mis oli suunatud peaasjalikult koolide ja lasteaedade õpetajatele ning kus n-ö vaadati üle osa haridusasutustes teatrit või teatrilaadset toodet pakkuvaid väiketeatreid. Festivalil esinesid julgemad, sest selles valdkonnas on mõningane hämarus paljude „teatrite” vaatevinklist justkui möödapääsmatu.
Ettevõtmise eesmärk oli õpetajate…
„Armastan! Armastan! Armastan!” sõnum on lihtne, üheselt mõistetav ning terve mõistusega inimest see vaidlema ei kutsu: vähem sõda, rohkem armastust.
Vanemuise „Armastan! Armastan! Armastan!”, autor Avtandil Varsimašvili, tõlkija Natali Lohk, lavastaja ja muusikaline kujundaja Avtandil Varsimašvili, kunstnik Silver Vahtre, valguskujundajad Jaanus Moor ja Andres Sarv. Mängivad Jaanika Arum, Reimo Sagor, Markus Dvinjaninov, Kärt Tammjärv, Veiko Porkanen, Linda Kolde, Marian Heinat ja Tanel Jonas. Esietendus 25. VIII Sadamateatris.
Viimasel seitsmel „Baltoscandalil” käinuna tuleb tõdeda, et see festival on olnud mulle tänuväärseks silmaringi laiendajaks ja teatrimõtte avardajaks. Ja seda ilma turismita. Polegi oluline, kas pärast „Baltoscandalitel” kogetut on minu vaade teatrile avar, kõõrdsilmne või on see hoopis kitsenenud-kontsentreerunud selliseks, et tean hästi, mida ma etendaja-vaataja ning aeg-ruumi suhtest ootan ning arvan teadvat täpselt, kuidas peaks selline etenduskunst toimuma ja toimima, et sellest oleks mulle…
Absurdsus ja paradoksaalsus tapavad olmerealismi ning tee on vaba lihtsale ja olulisele.
Teatri NO99 „Mu naine vihastas”, lavastajad-kunstnikud Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo, dramaturg Eero Epner. Mängivad Juhan Ulfsak, Eva Klemets, Rasmus Kaljujärv, Gert Raudsep, Simeoni Sundja, Rea Lest, Jörgen Liik ja Linda Vaher. Esietendus 15. V teatris NO99.
Kas Polygonteater kujuneb säästlikuks või säästuteatriks, on otsuste ja valikute küsimus.
Polygonteatri „Araabia öö”, autor Roland Schimmelpfennig, tõlkija Liis Kolle, lavastaja Tamur Tohver, kunstnikud Illimar Vihmar, Keili Retter ja Mae Kivilo, muusikaline kujundaja ja esitaja Mart Soo, valguskunstnik Triin Hook. Mängivad Kristiina-Hortensia Port, Meelis Rämmeld, Karin Rask, Mart Aas ja Roland Laos. Esietendus 24. IV Tallinnas Polygonteatri amfiteatris Rävala 8.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.