„Eluaja“ kandvaks dramaturgiliseks liiniks on oma elu vaatlemine mälestuste voona.
Labürintteatriühenduse G9 ja Tartu Uue Teatri „Eluaeg“, autorid ja esitajad Piret Simson, Maarja Mitt, Siim Angerpikk, Liis Viira, Juhan Vihterpal, Kristi Mühling, Maarja Tõnisson, Mari-Riin Villemsoo, Kristel Maamägi, Keili Retter, Inga Vares, Kristo Kruusman, Mari Mägi, Markus Robam, Adele-Thele Kuusk, Andra Aaloe, Henry Griin jpt. Esietendus 4. IX Tartu linnaruumis.
Mälestused ei talletu meisse ainult selgelt sõnastatud lugudena, vaid ka…
Kalle Nio: „Mind huvitab kaudne narratiiv, mitte otsene väljaütlemine või lugude jutustamine. Tahan luua kujundpilte, millele vaatajad lood juurde tekitavad.“
Joris Lacoste: „„Sõna entsüklopeedia“ sai alguse tõdemusest, et vormi ja sisu ei saa vastandada: rääkimisviis on osa sisust.“
6. kuni 9. juulini Rakveres korraldatava teatrifestivali „Baltoscandal“ üks tähelepanuväärsemaid külalisi on prantsuse lavastaja ja dramaturg Joris Lacoste (sünd 1973). Lacoste astus 1990. aastatel dramaturgina prantsuse teatriväljale ning on seejärel äratanud lavastajana tähelepanu oma multidistsiplinaarse ja eksperimentaalse loomeviisiga. Tema kunstiprojektide puhul rakendatakse uurimuslikke meetodeid. Nõnda on tehtud ka „Baltoscandalil“ etenduv…
Von Krahli teatri laval ei ole tagaigatsetud unistuste paradiis, mille poole püüelda, vaid näeb oma igapäeva loomist, vabatahtlikku elutööd, mille käigus tuleb teineteist toetada ja abistada.
Jüri Nael: „Eesti näitleja on üldjuhul tööhobune, kes astub projektist projekti või on oma teatris kinni. Võimalusi end tööväliselt arendada eriti polegi.“
Tänavu sügisest avatakse Eesti muusika- ja teatriakadeemia lavakunstikoolis teatri ja pedagoogika õppekava raames füüsilise teatri suuna magistrikursus. Kaheaastase tsükliõppe jooksul keskendutakse näitleja psühhofüüsilisele treeningule ja selle õpetamise pedagoogikale, samuti aga ka füüsilise teatri kui kunstivormi loomeprotsessi metoodikale ja pedagoogikale. Millised on…
„Hästi treenitud klaviir“ on vormipuhtuselt nauditav ja seejuures helget meeleolu loov tantsulavastus, kus ka publikult eeldatakse huumorimeelt ja jäetakse ruumi irooniale.
Tiit Ojasoo ja Ene-Liis Semperi Hamburgi-lavastuses „Tund, mil me üksteisest midagi ei teadnud“ näidatakse praegusele muutuvale ja segunevale Euroopale peeglit.
„Tund, mil me üksteisest midagi ei teadnud“ („Der Stunde da wir nichts voneinander wußten“), autor Peter Handke, lavastajad-kunstnikud Tiit Ojasoo ja Ene-Liis Semper, muusikaline kujundaja Lars Wittershagen, koreograaf Jüri Nael, koorijuht Uschi Krosch, dramaturg Sandra Küpper. Mängivad Alicia Aumüller, Christoph Finger, Marina Galic, Julian Greis, Franziska Hartmann, Pascal Houdus,…
„Et keha mäletaks” on erilaadsete (teatri)kultuuride kokkupanek, mis eelkõige toob aga esile inimeste sarnasuse, inimliku ühisosa.
Rahvusvaheline ühislavastus „Et keha mäletaks” („Memories for life”), autor ja lavastaja Matilda Sundström (Soome), koreograaf Lenka Vagnerová (Tšehhi), dramaturg Christoffer Mellgren (Soome), muusikaline kujundaja Robert Kock (Soome), kunstnik Viviana Rella (Itaalia), kostüümikunstnik Tyra Therman (Soome), valguskujundaja Andrea Violato (Itaalia). Kaasprodutsendid teater Viirus (Soome), teater NO99 (Eesti), ProFitArt Company (Tšehhi), Scarlattine Teatro (Itaalia) ja Asterions Hus…
2. – 13. maini korraldatakse seitsmendat korda Tallinna ülikooli koreograafia osakonna tantsufestivali „KorFest”, kus näidatakse tudengite lõpulavastusi ning külaliskoreograafide Leif Firnhaberi (Paraguay), Külli Roosna ja Kenneth Flaki (Eesti-Norra) ning Jaan Ulsti (Eesti) spetsiaalselt festivaliks loodud lavastusi. Sirbiga vestles tänavune Mait Agu nimelise preemia stipendiaat ning bakalaureuseõpingute lõpetaja Eliisa Sokk, kes astub festivalil publiku ette lavastusega „Tsyyr”.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.