Loodetavasti sai igaüks, kes sattus 23. kuni 25. novembrini õhtul Kultuurikatlasse AudioKinetica rühmituse multimeediumietendusele „Mehaaniline klaver“, ühe siira elamuse osaliseks. Kineetika ning teatri- ja visuaalkunsti valdkonnas tegutsev rühmitus AudioKinetica on leidnud praegusesse aega liigagi hästi sobiva allika, millele oma lavateos ehitada. Kurt Vonneguti 1952. aastal ilmunud romaanis „Mehaaniline klaver“ on juttu tulevikust, mis on põhimõtteliselt nüüd käes. Tehased töötavadki suuresti masinajõul, võim on meil koondunud kahetsusväärselt kitsa ringi kätte ja,…
Prantsuse kultuurifestivali „Accord“ lõppkontsert „Pierre Boulezi 90. sünnipäeva kontsert“, ansambel U: 12. XI Kultuurikatlas.
On ikka räägitud sellest, et Eestis pole olnud autentset ja õitsvat modernismi ning seega ka tõsiseltvõetavat ja laiapõhjalist serialismiperioodi. Ehkki 1960. aastatel mõni helilooja dodekafooniaga eksperimenteeris, jõudis see mood siia viivitusega ega olnud valdav. Seetõttu on õhus olnud teatud igatsus, et mis oleks olnud, kui . . . . Nüüd olid enam-vähem kõik, kes Eesti muusikaelus võiksid seda sorti range…
Collegium Musicale sünnipäevakontsert „5“, dirigent Endrik Üksvärav, 3. X Mustpeade majas.
Eesti Filharmoonia Kammerkoori sarja „Vitraažid“ esimene kontsert „Puudekummardajate maa“, dirigent Kaspars Putniņš, 4. X Kultuurikatlas.
Oktoobri algul tõid Collegium Musicale ja Eesti Filharmoonia Kammerkoor esiettekandele mõningad uudisteosed, mis üksikult võttes olid kenad ja isegi põnevad kuulata, aga tervikuna mõjusid väga sügis-talv-sügis-talv-stereotüüpselt. Selgub, et nüüd tuleb minna mütsi ostma.
Niisiis, laupäeval, 3. oktoobril oli võimalus õnne soovida kammerkoorile Collegium Musicale, kes tähistas viiendat…
Tallinn Music Week’i (TMW) ehk Tallinna muusikanädala muusikaspetsialistide konverentsi kava on läinud nii tihedaks, et tarka juttu jagub paralleelselt kolme ruumi. Konverentsist parima pigistamiseks tuli teha väga konkreetne valik huvitavamatest teemadest, kuid tihti selgus, et paberil põnevikuks kirjutatud teemad ei tundunudki diivanil istuvate inimeste suust alati nii haaravad. Muljedki on seetõttu fragmentaarsed.
Rohkem tähelepanu pöörati tänavu management’ile (kuigi see on alati õhus) ja naisküsimusele muusikaäris. Nii tähtis kui hea management ja…
„Heli ja keel”: Galina Grigorjeva muusika ja nunnpoetess Jelizaveta Kuzmina-Karavajeva poeesia (Tallinnas koos Doris Kareva eestikeelsete tõlgetega) 22. XI Rootsi-Mihkli kirikus.
Galina Grigorjeva on üks neid õnnelikke heliloojaid, kes on oma teostest saanud kokku panna õige mitu autorikontserti. Meenuvad autorikontsert Eesti muusika päevadel 2010. aastal ja tema debüütplaati esitlev Rahvusmeeskoori kontsert, mille kandis lisaks Klassikaraadiole üle ka EBU. Ei jõua ära oodata ka järgmist, jaanuarikuist autoriõhtut, kus Grigorjeva loodut esitavad (ja…
Suurbritannias nüüdismuusikat edendav organisatsioon Sound and Music avaldas hiljuti heliloojate käekäiku käsitleva uuringu. 466 helilooja vastustest koosnenud uuringus tuvastati, et 66% heliloojatest ei pea teosetellimusi märkimisväärseks sissetulekuallikaks: 2013. aastal said küsitletud heliloojad keskmiselt 2,65 tellimust ja ühe tellimuse eest maksti neile keskmiselt 1392 Inglise naela (1741 eurot 63 senti). 1% uuringus osalenutest osutus selles mõttes n-ö tippheliloojateks, et teenisid 25% kogu uuringus kõne all olnud tellimustasudest. 2013. aasta tellimustest saadud…
Toivo Tulev
Toivo Tulevit küsitleb Maria Mölder
Mis on teil heliloojana viimasel ajal teoksil olnud ja mis lähiaastal plaanis? „Pöördub algusse” („Returns to the Beginning”) kanti ette Holland Festival’i kontserdil, millega tähistati 35 aasta möödumist Tallinna kontserdist, kus tulid Gidon Kremeri sünnipäeva puhul ettekandele Arvo Pärdi uudisteos „Tabula rasa” ja Alfred Schnittke Concerto grosso nr 1. Äsja, 22. ja 23. novembril, kõlas RAMi esituses uudisteos „Aglow” ehk „Hõõgvel”. Kindlasti on ka tellitud…
Eesti Heliloojate Liidu esindaja Riin Eensalu valiti äsja kaheks aastaks ülemaailmse Rahvusvahelise Nüüdismuusika Ühingu (International Society for Contemporary Music, ISCM) juhatusse.
Mis on ISCM ja millega see tegeleb?
Riin Eensalu: ISCM ühendab maailmas umbes 50 riiki, lisaks mõningaid alaorganisatsioone festivalide või uue muusika keskuste näol (nagu Visby rahvusvaheline heliloojate keskus Gotlandil). Üldiselt on igast riigist esindatud nüüdismuusikaga kõige rohkem kokku puutuv organisatsioon – Eesti ISCMi sektsioon on Eesti Heliloojate Liit.
ISCMi eesmärk on…
Tänavuse „Stalkeri” festivaliga oli Kultuurikatlal hea võimalus anda avalikkusele aimu, kuidas võiks tulevikus toimida see maja, täis võimalusi, häid nõuandeid, professionaalset tuge, avalikkusele aga eelkõige elamusi ja kultuuri. Räägitakse, et tänavune „Stalker” tähistas publiku viimast kohtumist Kultuurikatlaga selle praegusel, räämas kujul. (Kas tõesti läheb lõpuks põhjalikumaks ehituseks?!)
Nii Kultuurikatel kui ka „Stalker” muudavad tulevikus oma nägu. Kui mõtleme, et „Stalkerist” peaks edaspidi saama kord aastas toimuv Kultuurikatla esindusfestival (ja koguni nn…
Maria Möldri intervjuu Jan Bangiga
Jan Bang on üks Norra tuntumaid muusikaprodutsente ja ühtlasi mullu ka Tallinnasse laienenud festivali „Punkt” üks kunstilisi juhte. Selgub, et Bang on ka tulihingeline eesti muusika toetaja – tänavu esines ju festivalil „Punkt” Weekend Guitar Trio.
Üllatusin veidi, kui sain teada, et te ei olegi džässitaustaga. See paneb teid ilmselt väga hindama muusikuid, kes on jõudnud oma muusikastiilini paljude otsingute, mitte tingimata muusikaõpingute kaudu?
Jan Bang: Ma pean…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.