-
Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester käisid 19. kuni 25. XI kontserdireisil Hiinas, kus Risto Joosti juhatusel esitati Arvo Pärdi „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks“, „Aadama itk“, „Fratres“ ja „Te Deum“.
Kuidas Hiinas Arvo Pärdi muusika vastu võeti?
Hiina on meile kauge maa, sealne avatus ja huvi väljast tuleva kultuuri vastu aga suur. Ei saa kuidagi tähelepanuta jätta ühte hariduse valdkonda kuuluvat lauset, mis jäi meelde põgusast vestlusest sealse kontserdikorraldajaga. Küsimusele, milliseid võõrkeeli koolis…
-
Juko-Mart Kõlari vanemapuhkuse ajal on alates 17. X muusikanõuniku ametis Madli-Liis Parts.
Palun too välja põnevamaid töid, millega oled kokku puutunud.
Mind köidab samavõrd süva- ning eksperimentaalne ja improvisatsiooniline muusika, samuti eri kultuuritraditsioonid. Töö on mind viinud nii Euroopasse kui ka Põhja-Aafrikasse. Muusikaürituste köögitoimkonnas olen täitnud vist peaaegu kõiki rolle – peale professionaalse interpreedi ja helilooja oma. Rahvusvahelistes töögruppides olen töötanud reaalsest vajadusest sündinud tulevikuideedega ning tänu sellele saan kaasa rääkida nii korraldaja, muusiku,…
-
Guyanas sündinud ja Ühendkuningriigis üles kasvanud Gina Miller on Londoni investeerimisfondi SCM Private juht ja kogenud filantroop. Ise on ta end nimetanud parajaks töö- ja adrenaliinisõltlaseks. Milleri heategevusfond on 2009. aastast väikestesse ühiskondlikesse ettevõtmistesse panustanud üle 136 000 naela ning tema viimase aja võrgustik WeAreTheCity vahendab naiste tööellu puutuvat informatsiooni. Läbipaistev asjaajamine on olnud tema eesmärk nii abikaasaga investeerimisfondi luues kui ka 2012. aastal aususe ja õigluse nimel korraldatud kampaanias. Sellega kutsus ta valitsust, parlamenti…
-
Eesti Kontserdi noorte produtsentide ettevõtmisega EK:Labor jõuab novembri lõpus lavale kaks uuenduslikku kontserdiformaati.
Jääb mulje, et teie kontsertlavastuses „Koridor“ on rõhk peaaegu samavõrra ruumielamusel kui muusikal. Millega te publikut üllatate?
Meie lavastuses on heli, valgus ja visuaal võrdväärsed. Akustiline muusika, mis hõlmab nüüdisklassika, seisundimuusika ja minimalismi elemente, annab ruumis toimuvale tajulise toetuspinna; lavakujundus, liikumine, valgus ja projektsioon lisavad kihte ja tekstuure. Tekib dialoog analoog- ja digitaalmaailma, justkui reaalse ja kujuteldava vahel. Seda…
-
Eesti Kontserdi noorte produtsentide ettevõtmisega EK:Labor jõuab novembri lõpus lavale kaks uuenduslikku kontserdiformaati.
Kuidas kujunes idee kaasata kuulajad teoste kommenteerijatena uue teose loomisse? Mismoodi võiks helilooja ja publiku suhtlus ideaalis toimida?
Looming on mõjutatud keskkonnast, kus elame. Loomingut mõjutavad arvamused, arusaamad, suhtumised. Seejuures on kunstis mingi sõltumatus, puhtus ja ajatus. Helilooja suhestub publikuga, jäädes samal ajal iseendaks. Tekkis idee tuua kontserdisaali see keskkond, kus nüüdismuusika elab, näidata helilooja suhestumist publikuga, panna ta…
-
Oktoobriga algas Mahleri ettekannete tipphooaeg ja andis interpreetide võimekusest kaunis hea pildi.
Oktoobris kippus kontsertidel korduma sama muster: elamust ja jutuainest pakkusid hoopis teised teosed ja esinejad, kui publikule tutvustustes esile oli toodud. Eesti Filharmoonia Kammerkoori hooaja avakontserdil, mis avas ühtlasi sarja „Peadirigendid“, tõi Kaspars Putniņš esiettekandele Galina Grigorjeva teose „The Dark Night of the Soul“ ehk „Hinge pime öö“, ent päris kindlasti tuli koori kvaliteet ja dirigendi töö…
-
Ansambel U: pälvis hiljuti Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali preemia sisukate rännakute eest nüüdismuusika maastikul. Selgub, et U: muusikute rännakud on olnud sisukad ja tihedad ka täitsa tavalises maailmas.
Kuuldavasti käis ansambel U: hiljuti Brasiilias ja palju ei ole möödas ka sellest, kui osalesite Veneetsia muusikabiennaalil. Kuidas teil need reisid läksid?
Ansambel U:-le oli oktoober äärmiselt intensiivne. Peale Eestis antud kontsertide käisime turneel Itaalias ja Brasiilias. Itaalia turnee algas kahe meeleoluka kontserdiga Sitsiilias Palermos.…
-
19. – 26. X leiab esimest korda aset nüüdismuusika festival „Afekt“, mis toob siia hulga maailmanimega eksperimentaalseid heliloojaid ja ansambleid.
Kuidas sai eesti heliloojate festivalist nüüdismuusika festival „Afekt“ ja mis on uues kontseptsioonis teisiti?
Tahaksin kõigepealt öelda paar sõna eesti heliloojate festivali kohta. Festival sündis Tartus. See on meil ainulaadne pretsedent, et üks linn algusest peale toetab nüüdismuusika festivali. Festivalipaigaks valiti Jaani kiriku varemed, et seda kontserdipaigana tutvustada. Mina juhin festivali alates…
-
Tänavusel rahvusvahelisel muusikapäeval väärtustati senisest rohkem tegevust, mis seotud muusikainfo talletamise, mõtestamise ja muusikaarmastajast lugejani viimisega. Muusikanõukogu preemia sai Tiina Mattisen pikaajalise panuse eest muusikakultuuri mõtestamisel ja jäädvustamisel (seda tööd on ta on muu hulgas aastakümneid teinud Sirbis ja jätkab nüüd ajakirjas Muusika). Kultuurkapitali preemiad pälvisid Priit Kuusk Eesti muusikaelu kroonika järjepideva kogumise ning Eesti Muusika Infokeskus täpse ja mitmekülgse muusikainfo levitamise ja kogumise eest kaks aastakümmet. Laureaatidelt oli paslik uurida, millised on…
-
Kompositsioonitervik töötas ja lausa kuus torumeest said oma paremad küljed teostes esile tuua.
Pae Kollektiiv 29. IX Tallinna teletornis: Allan Järve (trompet), Johannes Kiik (tromboon), Aleksander Paal (sopransaksofon), Mairo Marjamaa (altsaksofon), Indrek Varend (tenorsaksofon), Lauri Kadalipp (baritonsaksofon), Martin-Eero Kõressaar (bass), Hans Kurvits (trummid), Kirke Karja (klahvpillid, helilooming).
Brutaalsed kihistused vahelduvad veel agressiivsema improga. Kui on laamendamine, siis minnakse sellega lõpuni. Kui on ilu, siis lastakse sel vabalt kesta ja kulgeda. Selline on Pae Kollektiivi muusika ja ka viimane kontsert…