Koorid olid kohal, täitsa toekad koosseisud. Ükski laul seisma ei jäänud ja nii mitmegi võistleja puhul oli tegu vaata et viimaste aastate parima sooritusega.
XXIII segakooride võistulaulmine „Tuljak“ 12. II Tartu Miina Härma gümnaasiumis.
XXIII segakooride võistulaulmine „Tuljak“ tõi kokku 12 kollektiivi mitmest maakonnast. Vaatamata sellele, et kohaletulnuid oli nelja võrra vähem, kui end võistlusele esialgu registreerinud oli, kõlasid kohustuslikud laulud ja esitati erakordselt huvitavat muusikat. Põnevust ja pinget…
Kammerkooride festival tõi koorilaulu taas veebiplatvormilt kontserdisaali. Kaks laulupäeva puhus koorilaulutukid taas hõõguma.
XV Eesti kammerkooride festival 10. – 11. X Tallinna Õpetajate Majas, Niguliste muuseum-kontserdisaalis ning Eesti muusika- ja teatriakadeemias.
Konkursi õnnestumises mängivad ikka kaasa sisukas interpretatsioon, vähe esitatud repertuaar ja üllatusvõitjad. Kui festivali esimese konkursipäeva lõpus oleks grand prix’ võitja asjus sõlmitud kihlvedusid, siis oleks nii mõnigi kukkur hingamispäeva pärastlõunal kopsakamaks saanud. Musta hobusena traavis peavõidule…
EMLSi mees- ja noormeestekooride konkursiga kaardistati üsna üheselt praegune meeskoorimuusika seis kõigi selle võlude ja hädadega.
Eesti Meestelaulu Seltsi (EMLS) 30. aastapäevale ja Gustav Ernesaksa 110. sünniaastapäevale pühendatud mees- ja noormeestekooride konkurss 24. XI Tallinna ülikooli aulas. Neljas kategoorias osales 17 mees- ja noormeestekoori. Kohustuslik laul oli Riho Esko Maimetsa „Mu arm“ Ernst Enno sõnadele A-kategoorias ja Alo Ritsingu „Mis oli see“ Gustav Suitsu sõnadele B-kategoorias. Žüriisse kuulusid Valgevene…
Collegium Musicale sünnipäevakontsert „Veere, veere, päevakene“ polnud kergete killast ei esitajale ega kuulajale. Sellegipoolest oli tegemist erilise õhtuga.
Vaevalt et kaheksa aastat tagasi oktoobris, kui Endrik Üksvärava kodus hakkas seltskond koorimuusika armastajaid teeõhtutel kammerkooriks kokku kasvama, oskasid asjaosalised arvata, et vähem kui kümnendi jooksul võidavad nad Euroopa Ringhäälingute Liidu kõige olulisema koorikonkursi „Let the Peoples Sing“ (2017), et neile antakse seitsme aasta jooksul kolmel korral Eesti Kooriühingu…
Eesti naine on vaimult tugev, hingelt suur ja loomult jagaja. Nii ei ole naiskooridel kahju ulatada abikäsi meeskooridele, et need uuele elule puhuda.
Eesti Naislaulu Seltsi kontserdireis 27. – 29. aprillini Turu, Stockholmi ja Riia kirikus. Ühendkoori moodustasid naiskoorid Gaudete ja Carmina, Tallinna Tehnikaülikooli akadeemiline naiskoor, Eesti Teaduste Akadeemia naiskoor ja meeskoor, Tallinna Ülikooli meeskoor ja Virumaa meeskoor. Solist oli Arete Teemets, organist Ene Salumäe, dirigendid Andrus Siimon, Indrek…
Vabariiklik mõõduvõtmine on täiesti möödapääsmatu õppeplatvorm nii kuulajatele kui ka osalejatele ning järgmist kooriproovi alustab konkursi seljatanud koor aste kõrgemalt.
Vähem kui nädala jooksul anti kolm koorikontserti, mis kõik ühekordsed, ainulaadsed ja jõulised sündmused.
Mu isa aias kasvas rohkelt õunapuid, kuid üks neist oli jõulisem: kogukama võraga, kahara lehestiku ja rikkaliku saagiga. Ja viimast ka siis, kui teised harrastusaednikud kaeblesid nigela saagi üle. Mu jahimehest isa oli aga loodusega väga sina peal ja üks tema hobidest oli õunapuude pookimine – nii õitseski aia kuninglikumal puul…
Praeguses koorimuusikas on suur vajadus haritud lauljate järele – muusikalise kirjaoskuse ja erisuguses muusikas orienteeruvate koorilauljate järele.
Kontsert „Loojangu muusika“ 20. VIII Haapsalu toomkirikus. Eesti Segakooride Liidu (ESL) suvekooli ühendkoorid (koormeistrid Mai Simson, Kuno Kerge, Mariell Aren ja Roland Viilukas), solistid Arete Teemets, Evelin Ester, Tamar Nugis ja Valter Soosalu, Üle-eestiline noorte sümfooniaorkester, Ene Salumäe (orel), dirigendid Tõnu Kaljuste ja Erki Pehk. Kavas Mozarti ja Fauré suurvormid.
Olen ammu tundnud,…
„Tallinn 2017“ sisaldas kõiki komponente, mis ühe festivali õnnestumiseks olemas peavad olema. Kaasa arvatud see, et peavõit läheb Lätti.
Aastast 1972 toimuv koorifestival on Eesti ainus rahvusvaheline mõõduvõtmine, 15. korda toimunud sündmus näitas väga tugevaid juuri ja elutahtelist võra. Koore oli kokku sõitnud seitsmest riigist, laval käis neid 31 ja peavõidu nimel laulis rohkem kui 1200 lauljat. Žürii oli rahvusvaheline: Basilio Astulez Duque (Baskimaa/Hispaania), Georg Grün (Saksamaa),…
Lugenud eelmisest, 10. märtsi Sirbist Jaanus Kanni arvustust kontsertetenduse „Kord annan end päriselt ära“ kohta, olin eelkirjutajaga mitmes asjas päri, kuid tundsin vajadust pisut oponeerida.
Kontsertetendus oli muusikaline mõtisklus tänapäeva noortest. Tegelasi oligi kaks: neidis (naiskoor) ja noorsand (meeskoor). Mäss elu ja üldkehtiva vastu, isiksuse kasvamise valu, esimesed armumised – eksistentsiaalsed ja igavesed teemad.
Rahvusooperi noormeestekoor on üks organism ja peegeldab hingamiseski oma karismaatilist peadirigenti Hirvo Survat, kuid – ei saa salata – naiskoori vaeslapse ossa…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.