Kuna Arvo Pärdi loomingu tähelepanuväärne osa on loodud kammerkoorile ja keelpilliorkestrile, siis on TKO ja EFK ühiskontserdid läbinud festivali katkematu joonena ajast aega.
XXX Haapsalu vanamuusikafestival pakkus kaheksa eriilmelist kontserti, säravaimateks esinejateks Jupiter koos kontratenor Iestyn Daviesega ja Graindelavoix.
Kõige eredamalt oli esitatud Eino Tambergi oratoorium „Amores“, mis oli kui kevadine briis kesk talvepakast – särav, ent samal ajal vaoshoitud ja emotsionaalselt hillitsetud.
Kontsert „Amores“ 17. II Kultuurikatla katelde saalis. Solistid Maria Listra (sopran), Tuuri Dede (metsosopran), Mehis Tiits (tenor), Tamar Nugis (bariton), Lenne Heinoja (kitarr), segakoor HUIK!, Pärnu Linnaorkester, dirigent Kaspar Mänd, valguskunstnik Mari-Riin Paavo. Kavas Edward Elgari, Tõnu Kõrvitsa ja Eino Tambergi muusika.
Kui kontserdikavasse juhtub mõni…
WDR on olnud juba tükk aega üks Saksamaa suuremaid uudisteoste tellijaid ja see kajastub ka noodikogus. Ütlematagi on selge, et koopiatega seal kogus ei opereerita.
Sel aastal oli mul võimalus töötada seitse kuud Saksamaa ühes paremas esitusnoodikogus, see on Kölnis asuv Westdeutscher Rundfunki (WDRi) ehk Lääne-Saksa ringhäälingu noodikogus. Kogesin seal midagi, millest kodumaised esitusnoodikogud ja muusikud võivad veel nähtavasti pikka aega vaid unistada. Võimalikuks sai see mitmesuguste asjaolude kokkulangemise…
Valmistudes arvustama Eesti teatri- ja muusikamuuseumi (TMM) uut püsiekspositsiooni, tabasin end kohe eelarvamuslikult hinnangult. Kuigi TMMi kogud annaksid pillimuuseumile kohasest näitusest (püsiekspositsioon seda sisuliselt siiani oli) tuumakama ekspositsiooni välja, arvestasin külastuseks siiski vaid tunni jagu aega. Ja arvestasin valesti – isegi poolteist tundi on TMMi uude püsiekspositsiooni süvenemiseks liiga napp aeg. Olgu kohe ära öeldud, et mõnele väikesele puudusele vaatamata on Tallinnas nüüd veel üks muuseum, kuhu külalisi hea meelega…
Märtsikuus andsid konservatiivsele maitsele meelepäraseid kvaliteetkontserte peamiselt esinduskollektiivid.
Kontserdikriitika on Sirbi veergudel hääbuv nähtus, aga tänuväärselt on puuduvat kirjasõna hakanud asendama Klassikaraadio kriitikahõngulised vestlusringid. Märtsikuu viies ajalehenumbris on kajastamist leidnud kuus üksikkontserti ja üks festival. Kuna kodumaine muusikaskeene on mõnusalt kirju, siis tundub ka Sirp kompavat vikerkaarevärvi toone, jättes Eesti esinduskollektiivide rutiinse kontserditegevuse oma iseenesestmõistetavuses pigem tagaplaanile. Selle kuuülevaate aluseks on pigem konservatiivsem maitse ja soov käia kaasas…
Kuidas on, kui umbes 90 mängijale kirjutatud muusika tuleb ette kanda kuuekesi?
Eesti Kontserdi sarja „Pihtimused. Šostakovitš“ avakontsert 18. IX Kultuurikatlas. Yxus Ensemble: Harry Traksmanni (viiul), Juta Õunapuu-Mocanita (viiul), Kaija Lukas (vioola), Leho Karin (tšello), Marrit Gerretz-Traksmann (klaver), Madis Metsamart, Vambola Krigul, Petri Piiparinen (löökpillid).
Eesti Kontserdi uues sarjas „Pihtimused. Šostakovitš“ lubatakse mitme kontserdihooaja jooksul järjest kuulajateni tuua kõik Dmitri Šostakovitši keelpillikvartetid. Šostakovitši-huvilistele on see kindlasti meelepärane plaan. Sarja esimese kontserdiga tähistati helilooja 110. sünniaastapäeva, mis…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.