-
RO Estonia: Vincenzo Bellini ooperi „I Capuleti e i Montecchi” kontsertettekanne, solistid Irina Dubrovskaja (Venemaa), Annely Peebo, Oliver Kuusik, Priit Volmer ja Mart Laur, dirigent Risto Joost. 11. XI Estonia kontserdisaalis.
Hääle kosmeetikaks nimetas bel canto oopereid üks mainekas Viini lauljanna, asudes pärast Richard Straussi Marssaliprouat õppima Donizetti Maria Stuarda rolli ja rõõmustades selle üle, kuidas hääl uueneb ja puhkab. Sama kehtib Donizetti pisut noorema kaasaegse Bellini kohta. Kuigi on…
-
Richard Wagneri tetraloogiat „Nibelungi sõrmus” pole lavastatud kunagi varem nii palju kui XXI sajandi alguses. Võib arvata, et lavastuste arv mitte ei kahane, vaid kasvab: lähenemas on Wagneri 200. sünniaastapäev (2013) ning pole imestada, et Milanost Lübeckini ja New Yorgist Riiani on tetraloogia lavastamisega alustatud või juba lõpujooneni jõutud, majandus- ja valitsuskriisidest hoolimata. „Sõrmuse” populaarsus ei ole siiski tingitud mitte niivõrd autori lähenevast juubelist, kuivõrd teose ammendamatust aktuaalsusest ja kunstilis-lavastuslikest…
-
Helju Tauk (1930–2005) oli eesti vaimuelus nagu omaette institutsioon – muusik, teadlane, õpetaja, kirjutaja, kõneleja –, kelle sõna nii kirjapanduna, raadios kõlanuna, loengus või vestluses öelduna oli tabav, kaalukas ja suure mõjuväljaga. Vahel piisas ainult tema häälenüansist, pausist või pilgust, et leida lahendus mõnele probleemile, süüdata kustunud mõttekäik, vaadata iseennast kriitiliselt. Tal oli Teadja staatus, puudutas see siis elu, kunsti või poliitikat. Kui hakata lugema tema kirjatöid, millest suure osa…