Kontserdil kuulsime ja nägime eripalgelisi helilooja- ja interpreediisiksusi, kellest moodustus parimas mõttes intrigeeriv ja edaspidist huvi äratav tervik.
Saksamaal on ooperiteater ühiskondlikku ellu sekkuv ja aktuaalseid teemasid kajastav institutsioon. Kõige suurema üldistusjõu ja paljutähenduslikkuse annab loodusooperile „Hundid“ Helena Tulve muusika.
Tänased tähed. Eesti keelpillimängijate konkurss 2020 „Eduard Tubin 115“ 5. – 13. XI Tallinnas.
Eduard Tubina nimeline keelpillimängijate konkurss oli nii sisuliselt kui ka korralduslikult taas suur õnnestumine – nagu viis aastat tagasi. Kui tol korral äratas suurt tähelepanu esmajoones tšellistide kõrge ja ühtlane tase, siis seekord särasid kõige rohkem viiuldajad ja nende seas oli ka kõige tihedam konkurents. Seda näitab kogu konkursi lõpptulemus, kus anti välja ainult üks esimene preemia, mille pälvis viiuldaja…
Wagneri „Lohengrin“ sobis ooperitelgi tingimustesse üllatavalt hästi ja tekitas idealistliku küsimuse, kas Saaremaa ooperifestivali üheks dominandiks ei võikski edaspidi saada Wagner.
Wagneri „Lohengrin“ (Krefeld-Mönchengladbachi teater, dirigent Mihkel Kütson, lavastaja Robert Lehmeier, kunstnik Tom Musch) 18. VII ning Mascagni „Talupoja au“ ja Puccini „Gianni Schicchi“ (Krefeld-Mönchengladbachi teater, dirigent Mihkel Kütson, lavastaja François de Carpentries, kunstnik Siegfried E. Mayer) 19. VII Saaremaa ooperipäevadel Kuressaare lossihoovis. Mozarti „Tituse halastus“ (Permi…
Heili Einasto: „Üha enam tekib tunne, et eesti ballett on jõudnud taas teelahkmele.“
Tantsukriitik ja -uurija Heili Einasto kaitses mullu suvel Tallinna ülikooli humanitaarteaduste instituudis doktoriväitekirja „Eesti balleti rajaja Rahel Olbrei: loometegevus, retseptsioon, pärand“, mis sai ka üleriigilisel üliõpilaste teadustööde konkursil oma kategoorias kolmanda auhinna. Doktoritöös uurib Einasto eesti balletile alusepanija Rahel Olbrei tegevuse teedrajavat mõju, töö juhendaja oli muusika- ja teatriakadeemia professor Kristel Pappel.
Eesti balleti ajaloost on ilmunud…
Muusika on ehe ja päris ning seeläbi tekib lavastusse uus ideetasand.
Teatri NO99 „Pööriöö uni“ (koostöös ERSO ja Eesti Kontserdiga). Autor William Shakespeare, helilooja Felix Mendelssohn Bartholdy, tõlkijad Georg Meri ja Anu Lamp, stsenaristid, lavastajad ja kujundajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo, dirigent-muusikajuht Olari Elts, valguskunstnik Pietu Pietiäinen, animatsiooni autorid Heta Jäälinoja ja Aggie Pak-Yee Lee. Mängivad Marika Vaarik, Rea Lest, Helena Pruuli, Jörgen Liik, Jarmo Reha, Simeoni…
Äsja esietendus Verdi „Aida“. Mis on sulle kui Estonia kunstilisele juhile ja peadirigendile selles teoses kõige tähtsam?
Vello Pähn: Pean „Aidat“ Verdi üheks paremaks ooperiks. Armastan väga ka „Falstaffi“, aga selle dirigeerimine jääb ilmselt unistuseks. „Aida“ on minu meelest samas reas „Don Carlose“ ja reekviemiga. Olen palju kordi dirigeerinud „Traviatat” ning väga ammu Verdi varajast ooperit „Kuningas üheks päevaks“, siinsamas Estonias.
„Aida“ on niivõrd mitmekihiline teos ja puhtmuusikaliselt – olenemata sellest, mis…
Giuseppe Verdi ooper „Aida“. Dirigent Vello Pähn, lavastaja Tobias Kratzer, kunstnik Rainer Sellmaier, valgustuskunstnik Priidu Adlas, koormeister Elmo Tiisvald. Osades Heli Veskus (Aisa), Monika-Evelin Liiv (Amneris), George Oniani (Radamès). Esietendus rahvusooperis Estonia 22. I.
Uusim „Aida“ lavastus, mida enne Estonia esietendust sai lähipiirkonnas näha, on valminud eelmise aasta sügisel Berliini Deutsche Operis. Seni pigem ebaõnnestunud ooperilavastustega silma paistnud noorema põlve lavastaja Benedikt von Peter (suvest Luzerni teatri intendant) on lahendanud teose nii, et Radamès…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.