Uusi publikuga suhtlemise vorme on muusikas ikka otsitud. Tavapärane kontsert eeldab üsna ühesuunalist kommunikatsiooni – artist edastab oma sõnumi publikule. Mingis mõttes on artisti domineerimine sellise formaadi puhul ka möödapääsmatu: kui ei ole kedagi, kes võtaks vastutuse toimuva õnnestumise eest, ei pruugi muusikaline kommunikatsioon realiseerudagi. Seda teades on idee täielikust vabadusest, milles võimalik muusikaline tulem moodustuks kõigi osavõtjate võrdsest ja samal ajal justkui koordineerimata panusest, kaotanud suure osa oma algsest…
Imre Kálmáni opereti „Tsirkusprintsess“ esietendus Rahvusooper Estonias 3. I: dirigent Lauri Sirp, lavastaja Thomas Mittmann ja kunstnik Gilberto Giardini (mõlemad Saksamaa), valguskunstnik Anton Kulagin, osades Janne Ševtšenko, René Soom, Andero Ermel, Hanna-Liina Võsa, Jassi Zahharov jpt.
Opereti lavastamine ei pea olema tingimata raketiteadus. Žanrina kujutab see endast võrdlemisi ranget struktuuri, pakkudes turvalise ja läbiproovitud raamistiku nii lavastajale kui ka artistidele. Kuid seda vaid kompromissitult filigraanse teostuse puhul. Erinevalt ooperist ei…
Eesti uuemast sümfooniast Pärdi, Sumera ja Tulevi teoste ettekannete taustal
Eesti heliloojate liidu 90. aastapäeva avakontsert: Tallinna Kammerorkester Risto Joosti juhatusel 7. XII Tallinna Metodisti kirikus.
Eesti muusikal näib sümfoonia kui žanriga olevat erisuhe. Hoolimata korduvast tõdemisest, et valgustusaja lapsena ei saa sümfoonia olla väärtuste relativismil põhinevas postindustriaalses maailmas midagi enamat kui veider anakronism, on see mitme eesti juhtiva nüüdishelilooja loomingus endiselt olulisel kohal. Põhjuseks ei saa tuua ainult…
Hingedepäeva kontsert 8. XI Nigulistes: kammerkoor Collegium Musicale, Ene Salumäe (orel), dirigent Endrik Üksvärav, kavas Palestrina ja Tüür.
Nüüd, kui modernismile võib juba teatava distantsiga tagasi vaadata, tuleb tõdeda, et see mõjutas muusikalise mõtlemise arhetüüpset tasandit ilmselt palju vähem, kui plahvatuslikult avardunud muusikaliste väljendusvahendite areng seda algselt eeldanuks. Selline mõte tekkis, kui kuulasin kahte missat, mida eraldab teineteisest peaaegu pool tuhat aastat ning mitu stiiliperioodi, kuid mis oma sarnase suhtumise tõttu…
Gaetano Donizetti ooperi „Armujook” esietendus 15. V rahvusooper Estonias: dirigent Vello Pähn, lavastaja Georg Malvius (Rootsi), kunstnik Ellen Cairns (Šotimaa), valguskunstnik Palle Palmé ja koreograaf Adrienne Åbjörn (mõlemad Rootsi), osades Oliver Kuusik (Nemorino), Kristel Pärtna (Adina), René Soom (Belcore), Rauno Elp (Dulcamara) ja Olga Zaitseva (Gianetta), Estonia koor ja orkester.
Elke Voelkeri doktoridissertatsioonist „Eesti helilooja Rudolf Tobias. Elu ja looming”.
Mõni aasta tagasi trükis ilmunud Anu Kõlari monograafiale Cyrillus Kreegist1 on nüüdseks lisandunud saksa organisti ja muusikateadlase Elke Voelkeri doktoridissertatsioon „Der estnische Komponist Rudolf Tobias. Leben und Werk” eesti muusika teisest olulisest suurkujust Rudolf Tobiasest2. Need kaks teost erinevad nii ülesehituselt kui ka materjalikäsitluselt võrdlemisi palju: kui Kõlari raamatu keskseks teljeks jääb hoolimata helilooja loomingu- ja vaimuilma kirjeldava ulatusliku peatüki…
Eduard Tubina ooper „Reigi õpetaja”, lavastaja Roman Baskin, muusikajuht ja dirigent Paul Mägi, kunstnik Iir Hermeliin, peaosades Jassi Zahharov (Paavali Lempelius), Karmen Puis (Catharina Vycken) ja Mati Turi (Jonas Kempe). Esietendus 4. IV Vanemuise väikeses majas.
Akadeemilise väljaandena on ilmunud kõik Tubina kümme sümfooniat.
Nädalapäevad tagasi tuli trükist Eduard Tubina „Kogutud teoste” III köide, kus on avaldatud helilooja V ja VI sümfoonia. See on Eesti muusikaelus märgilise tähtsusega sündmus, sest koos selle köitega said publitseeritud kõik Tubina kümme sümfooniat, mis kriitiliste väljaannetena (critical edition) on nüüd kättesaadavad kogu maailmas.
Selleks, et mõista kogu ettevõtmise ulatust, tulebki rõhutada, et Vardo Rumesseni ja Rahvusvahelise Eduard Tubina Ühingu algatatud projekti näol…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.