Temaatiliselt tähenduslik motiiv devalveerub: kui kõik on tähtis, siis ei ole lõpuks enam miski tähtis. Samuti ei saa selliste teoste puhul rääkida enam muusikalise energia vabast voolamisest.
Rahvusvaheline nüüdismuusikafestival „Afekt“ 27. X – 1. XI Tallinnas ja Tartus. Kunstiline juht Monika Mattiesen. Esinejad Sirje Viise, Trio Accanto, Ensemble Schallferd, ansambel U:, Küberstuudio, Afekt Solistid, Yxus Ensemble, Eesti Riiklik Sümfooniaorkester, Baldur Brönnimann jt. Kavas Mart…
Valmisidentiteetide paljusus turul ei lase ühtki identiteeti enam tõsiselt võtta ja paiskab inimese piinavasse mentaalsesse vaakumisse.
Lavastuse „Idem“ 14. V etendus Vabal Laval (esietendus 12. V). Lavastaja Artjom Garejev, helilooja ja peaprodutsent Aleksandr Žedeljov, dramaturg Tatjana Kosmõnina, visuaalkunstnikud Aljona Movko ja Sergei Dragunov, valguskujundaja Deniss Bretško, lavastaja abi Anton Kiseljus, produtsent Ksenia Kuzmina, operaator ja video monteerija Nikolai Alhazov, tehnilised juhid Aleksandr Potužnõi ja Maksim Kiseljus, helikujundaja Katrin Kvade, muusikud…
EMPi puhul näib valikukriteeriumiks olevat pigem helilooja väljapaistvus meie kultuuriruumis kui tema stiili haakumine või haakumatus konkreetse aasta festivali teemaga.
Alles „Figaro pulma“ teisel etendusel sai hinnata taotlusi, mis teatud põhjustel kohe ei väljendunud.
Mozarti koomiline ooper „Le nozze di Figaro“ ehk „Figaro pulm“ Rahvusooperis Estonia, esietendus 3. II ja teine etendus 5. II. Dirigendid Risto Joost (3. ja 5. II), Vello Pähn, Lauri Sirp. Lavastaja Marco Gandini (Itaalia), dekoratsioonikunstnikud Maria Rossi Franchi (Itaalia) ja Andrea Tocchio (Itaalia), kostüümikunstnik Simona Morresi (Itaalia), valguskunstnik Rasmus Rembel, koreograaf Marge Ehrenbusch (Tantsupööning). Osades René…
Kuidas on Henrik Ødegaard suutnud gregooriuse koraali kasutamisele vaatamata vältida oma kompositsioonide muutumist stilisatsiooniks või polüstilistiliseks eksperimendiks?
„Anna Bolena“ tõstatab taas küsimuse sobivate artistide kaasamisest.
Gaetano Donizetti ooperi „Anna Bolena“ kontsertettekanne Estonia sarjas „Muusika, mis väärib avastamist“ 12. XI. Dirigent Arvo Volmer, nimiosas Alissa Gitsba (Helikon-Opera), teistes osades Pavlo Balakin, Oksana Volkova (Valgevene), Priit Volmer, Juhan Tralla, Helen Lokuta ja Mart Madiste.
Gaetano Donizetti „Anna Bolena“ pole meie ooperiteatrite püsirepertuaari veel jõudnud. Mingil määral võib seda ka mõista, sest selle ooperiga kergelt loorbereid ei lõika. Teos…
Toivo Tulevile omistati hiljuti eesti muusika ühe esisümfonisti Lepo Sumera nimeline preemia. See rõhutab mõneti helilooja viimase aja loomingulist arengut, mis väljendub ehk kõige silmatorkavamalt klassikaliste žanride poole pöördumises. Kuigi midagi sellist on teatud eas teinud paljud end nooruses klassikalisele traditsioonile vastandanud heliloojad, ei näe ma Tulevi juhtumi puhul pelgalt soovi oma teoseid laiema traditsiooniga tihedamalt siduda või lausa tungi end klassiku staatuses kehtestada, mida näiteks sümfoonia kirjutamine sümboolse aktina…
Nargeni festivali avakontserdid: plaadiesitluskontsert „Mirror“ (Tõnu Kõrvitsa autoriplaat ECMilt) 6. VI Kultuurikatlas ja Beethoveni „Missa solemnis“ 9. VI Tallinna Jaani kirikus. Dirigent festivali kunstiline juht Tõnu Kaljuste, esitajad esimesel Anja Lechner (tšello, Saksamaa), Kadri Voorand (vokaal), Tõnu Kõrvits (kannel), Eesti Filharmoonia Kammerkoor ja Tallinna Kammerorkester ning teisel Aile Asszonyi (sopran), Helen Lepalaan (alt), Markus Schäfer (tenor, Saksamaa), Olari Viikholm (bass), segakoor Latvija (Läti) ja Eesti Riiklik Sümfooniaorkester.
Muusika näilisest lihtsusest hoolimata…
Kuigi muusika voogedastuse esilekerkimises võiks näha digitaalse salvestustehnika ja interneti arengu loomulikku tulemit, on minu kirjutise eesmärk näidata pigem seda, et voogedastust toetavad struktuurimuutused kujunesid muusikas välja juba mõnevõrra varem. Voogedastus muusika tarbimisvormina pigem pühitses mainitud struktuurimuutused, pakendades need muusika vastuvõttu silmas pidades lõpuks sobivasse formaati. Selle väite selgitamiseks tuleb aga alustada pisut kaugemalt, klassikalisest kontsertmuusikast.
Muusika kuulamine kui dialoog
On tõsiasi, et muusika kuulamise või vastuvõtmise kontekst tingib ühtlasi esitatava vormi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.