Fine 5 ja Rakvere teatri „Ingli“ lavastustervik oli võimas ning seni väheste vahenditega hakkama saanud tantsuteater võis ometi kord vallatleda koos täismeeskonnaga.
Kui vana teatri armastajal on hirm, et aeg jookseb, siis uuest teatrist lugupidavat inimest vaevab pidev ängistus: ükskõik, kuhu vaatad, aeg lihtsalt seisab ja kõik. Lihtsustatult võib nimetada ühte vanaks ja teist nooreks, mis elus muidugi nii ei ole. Et oleks lihtsam edasi rääkida, panen neile nimed: härra Vana ja preili Noor.
Härra Vana läheb hirmununa teatrisse ja kui seal näidatakse talle ajaloosündmusi, eriti hea, kui need oleksid ajast, mil tema…
Eero Epner esitas kaks nädalat tagasi väljakutse, öeldes siinsamas sarjas, et tal pole veel sõnu kirjeldamaks, mida need naised seal uues teatris teevad, aga teevad ägedalt, iseseisvalt ja enesestmõistetavalt.* Lisades, et see tema pilk kipub endiselt olema aadliku pilk pärismaalasele. Nojah. Vana hea dilemma: mehed ei mõista naisi ja naised ei mõista mehi. Erinevus vanast on see, et ta kohtleb noori naisi lugupidamisega ega rõhuta klassikalist konflikti. Need vähesed sõnad,…
Viimasel ajal kostavad üha sagedamini palved lõpetada see mõttetu vana ja uue vastandamine. Mõni nimetab seda lausa sõgedaks, surmigavaks ja üdini tarbetuks tegevuseks. Öelnud seda, järgneb nimede loetelu, keda see va uus talle meenutab – ja need nimed on pärit teatriajaloost. Aga siis ongi ju selge pilt, tegemist polegi uuega. Ütlejale assotsieerub see vanaga. Ta ei näinudki midagi uut ja see ei sõltu alati tegijatest, vaid ikka vaataja elukogemusest. Kui…
Vana teater on emotsionaalne ja meloodiline. Proovid on ratsionaalsed ja eesmärgipärased, aga laval puudutatakse vaataja hingekeeli ja pannakse hullu. Uus teater paneb proovides hullu, on emotsionaalne ja meloodiline, ent laval ratsionaalne ja eesmärgipärane.
Vahel tehakse ka institutsionaalsetes teatrimajades trupile ettepanek, et anname teile aja, ruumi ja inimesed ning laseme hullu panna. Trupile ei seata tingimusi ega eesmärke, käed on vabad, tehke mis tahate. Asutaksegi õhinal tööle – muidugi ainult need, kes…
Nii nagu vanas, nii ka uues teatris jaguneb ruum tavaliselt kaheks: laval sebivad näitlejad ja saalis istub rahulikult vaataja. Näiteks pöördlava aitab sündmustejada paigutada eri ruumidesse. Kui näitleja võtab julguse kokku ja liigub publikualale, muutub see lavaks. Isegi siis, kui näitleja seisab endiselt laval ning ainult ütleb midagi ühe vaataja lipsuvärvi kohta ja teised viskavad talle pilgu peale, on kohe tekitatud kaks lava. See lava, kus on näitleja, ja see…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.