Hogg on Briti sotsrealist, kes ei vaatle realistina aga alamklassi, vaid kõrgemat keskklassi, kust ta ise pärit on.
Mängufilm „Suveniir“ („The Souvenir“, Suurbritannia-USA 2019, 119 min), režissöör-stsenarist Joanna Hogg, operaator David Raedeker. Osades Honor Swinton Byrne, Tom Burke, Tilda Swinton jt.
Mida enam mälestus sinust mind masendab, seda meelsamini sind meenutan.
Jean-Jacques Rousseau. „Julie ehk Uus Héloïse“, I osa, Julie XXV kiri.1
Tõlkepealkirjadega on meie filmilevi pahatihti hädas. Alatasa tuleb ette originaali…
Christopher Nolani isikupära põhiallikad on film noir, ratsionaalne loogika ja radikaalne skepsis. Mida aeg edasi, seda rohkem on ta neist allikaist eemaldunud.
Kui pseudoteaduslikku udu kootakse suurima päevalehe peatoimetaja asetäitja toolilt, heidab see ajakirjanduspildile ja arvamusruumile märksa süngemat varju kui mõne raadiodiskori ignorantne loba.
Ratsionaalsus on hea põhimõte, kui see on tegelik, mitte pseudo. Kriitiline ja refleksiivne mõte on tõenäoliselt viljakam kui lõputu udukudumine, ideoloogiline poseerimine ja stampidega vehkimine.
Tänavusel PÖFFil on filme, mida ise kindlasti tahaks näha, võib-olla vähem, aga neid on ikkagi piisavalt selleks, et mitte ainult pimesi ja vedamisele lootes kinno minna.
Öeldakse, et suurus loeb ja arve vaadates on Pimedate Ööde filmifestival tõepoolest suur. Kuigi festival kestab omalaadsete seas erakordselt kaua, üle kahe nädala, ei saa keegi selle aja jooksul ära vaadata kõiki linastuvaid sadu filme. Keegi ei saa seda…
Tõnis Mäest rääkivas dokfilmis „Vaikus valguses“ osutub väljajäetu vähemalt sama kõnekaks kui sissevõetu, näidates, kuidas valgus loob ka varjusid.
Dokumentaalfilm „Tõnis Mägi. Vaikus valguses“ (Luxfilm, Eesti 2019, 70 min), režissöör-stsenarist Priit Pääsuke, operaator Mihkel Soe.
Peategelane mängib klaverit, vaikus. Ei ühtki heli. Huikab lahtisse klaverisse: hääl kostab valjult, klaver kajab vastu. Veel klavereid, veel huikeid. Esimesed sõnad kõlavad mõni minut hiljem: „Kui pime.“ Veidi aja pärast selgub, et avastseen viitab peategelase unenäole. Üheskoos…
On tuvastatud korrelatsioon sotsiaalmeedias veedetud aja ja madala enesehinnangu, ebarahuldava seksuaalelu, traumakogemuste võimendamise ja isegi suitsiidiriski vahel.
Meil pole eriti kombeks tehnikat kritiseerida. Meil, tähendab Eestis, ja tehnikat laiemas mõttes kui mingid üksikvidinad. Vidinaid ikka arvustatakse ja reastatakse edetabeleisse, aga enamasti me ei tiku küsima tehnika kui sellise järele. Ei kipu kahtlema tema hüvelisuses, vähemalt avalikult. Tehnika on meie suur sõber, kes trööstib, toidab ja katab meid, viib ühest kohast teise,…
James Gray „Tähtede poole“ kosmoseuuring on selle kümnendi konkurentidega võrreldes huvitavam, mõtestatum ja kõnekam.
Mängufilm „Tähtede poole“ („Ad astra“, USA 2019, 123 min), režissöör James Gray, stsenaristid James Gray ja Ethan Gross, operaator Hoyte van Hoytema, helilooja Max Richter. Osades Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland, Liv Tyler jt.
„Kosmos, meie tunnetuse viimne piir.“ Nii otseses kui ka ülekantud tähenduses, nii teos kui ka mõttes laseb ilmaruum meil „uurida uusi kummalisi maailmu, otsida teistsugust elu,…
Quentin Tarantino uus film „Ükskord Hollywoodis“ on postmodernse pastišina laitmatu, aga see pole ei cool ega köitev.
Ennekõike on see nostalgiatripp. „Meil polnudki valida, tuli aga vananeda, tahtsid sa seda või mitte. Kõige eest hoolitses aeg, ja aeg on nüüd selleski süüdi, et ma sind jälle näha tahan. See on juba teatud iga, kus hakatakse uuesti hellusega minevikule mõtlema,“ kirjutas kunagi poolsajandi künnise ületanud Friedebert Tuglas.1 Samal moel…
Vahur Kooritsa seisukohavõtt on vaid piisk võrreldes udulaamadega, mida nii arhailine poliitikaskeene kui meedia süstemaatiliselt üles lõõtsuvad, ent seegi piisk toetab udukudumist.
Tõde on üle hinnatud, kuulutas siinsamas hiljuti Vahur Koorits.1 Kui tõsiselt seda väidet võtta või kuidas hinnata? Kohe järgmiseks kinnitas Koorits, et inimesi ei huvita tõde, vaid omakasu. Niisiis hindavat inimesed tõde madalamalt kui omakasu, tõde aga hinnatavat sellegipoolest liiga kõrgelt. Tuleks hinnata madalamalt.…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.