-
Rosa Loy ja Neo Rauchi näitus „Aedade taga” („Hinter den Gärten”) Viini (Klosterneuburgi) Essli muuseumis kuni 16. XI.
Essli muuseumist (Essl Museum / Kunst der Gegenwart an der Donau) pole meie ajakirjanduses juttu olnud, tegemist on aga ühe olulisema kaasaegse maalikunsti kollektsiooniga Kesk-Euroopas. Viinist napilt kümne kilomeetri kaugusele ehitatud uut moodsat muuseumi on hõlbus külastada Albertina muuseumi kõrvalt täistundidel väljuva tasuta bussiga. Novembri keskpaigani avatud saksa maalikunsti imemehe Neo Rauchi…
-
Julian Schnabeli retrospektiiv „Pidev muutumine ja nägemise arhitektuur” Veneetsia Correri muuseumis kuni 27. XI.
Bice Curigeri otsus alustada 2011. aasta Veneetsia biennaali Giardini näituseosa (endine Itaalia paviljon, praegu kuraatorinäituse „Ill umiNatsioonid” algus) Tintoretto, Veneetsia XVI sajandi lõpu barokkmaali tipu suurepäraste hiigelmaalingutega, on biennaali kontekstis tähenduslik. Trendil eksponeerida tänapäeva kunsti muuseumiekspositsioonide sees pole enam uudisväärtust, seevastu kunstiajaloo tipu toomine nüüdiskunsti olulisimale „edevuse laadale”, kas siis peaesinejaks või soojendajaks, kuidas võtta, on metafoorne…
-
Näitus on poliitiline, morbiidne, oludest ja oskusest oma saatusest üle olla.
Mare Mikoffi näitus „Linnaskulptuur” arhitektuurimuuseumis kuni 11. IX.
Vaid kaks ja pool nädalat on Rotermanni soolalaos vaadata Mare Mikoffi isikunäitus „Linnaskulptuur”. Pole mõtet salatseda, miks Mare Mikoff on korraldanud oma juubelisünnipäeva tähistava näituse Eesti Arhitektuurimuuseumi ruumides: nii Eesti Kunstimuuseumi kui Tallinna Kunstihoone kuraatorid on võtnud ülbelt arrogantse hoiaku ignoreerida soliidsesse ikka jõudnud tippkunstnike juubeleid. On mõistetav, et kui näituseplaanid vaid kunstnike…
-
Tracey Emini näitus „Love is what you want” („Armastus on see, mida ihaled”) Haywardi galeriis Londonis kuni 29. VIII .
Tracey Emini (1963) esimene suurem retrospektiiv Haywardi galeriis võtab kokku inglise kuulsaima naiskunstniku üle 20 aasta kestnud karjääri. Näituse pealkiri „Love is what you want” on stroof T. Rexi ja Marc Bolani omaaegsest hitist „Planet Queen” („Planeet Kuninganna”). Kunstnikuna tuntuselt ehk vaid Damien Hirstiga võrreldava karjääriga briti kunsti paha tüdruk Emin…
-
Mel Ramose ülevaatlik retrospektiivnäitus
„Mel Ramos: 50 Years of Pop Art” („50 aastat
popkunsti”) Viini Albertinas kuni 29. V ja
Roy Lichtensteini mustvalgete tööde valik
„Black & White 1961–1968” („Must ja valge,
1961–1968”) samas kuni 15. V.
Mel Ramos ei kuulu just popkunsti kõige
säravamasse kategooriasse, kuid esimesest
ühisesinemisest koos Warholi, Lichtensteini
ja Rosenquistiga Houstoni kaasaegse kunsti
muuseumis 1963. aastal („Pop Goes to Easel”/
„Pop jõuab molbertile”) ühe voolujoonelisima
karjääriga kunstnik sai äsja 75aastaseks. Portugali
juurtega Ramos elab vaheldumisi Oaklandis,
Californias ja Hispaanias Horta…
-
Urve Küttneri isikunäitus „Corrosio” arhitektuuri- ja disainigaleriis 7. – 18. III .
Urve Küttneri ladinakeelse pealkirjaga isikunäituse „Corrosio” puhul oli tegemist 2010. aasta suvel Viinistu kunstimuuseumi roostetanud tsisternide näituseruumide tarbeks loodud ekspositsiooni taasrivistamisega. Näeme sarja väetiste ja taimekaitsevahendite esile kutsutud kahjustustega korrodeerunud metallplaate. Küllaltki riskantne on nii spetsiifilise koha jaoks loodut üritada mujal eksponeerida. Viinistu tünnid on iseenesest sedavõrd über-kunst, et see, kes on näiteks mõne Richard Sierra hiigelinstallatsiooni sees…
-
Charles Saatchi, Briti meediakanalite suuromanik, kollektsionäär ja galerist on ilmselt üks enim uue kunsti käekäiku mõjutanud inimene Suurbritannias ja maailmas. Tänavu kümneseks saava Tate Moderni kõrval on just Saatchi King’s Roadil asuvates suurepärastes ruumides tegutsev, muuseumi mõõtu galerii olnud see institutsioon, kust saadeti maailma omaaegne YBA (Young British Art). Saatchi galerii 1997. aastal produtseeritud legendaarne „Sensations” („Aistingud”) sai aga hüppelauaks, mis kinnistas Hirsti, Chapmani, Emini, Quinni, Turki, Wallingeri, Ofili jpt…
-
Lühiülevaade Eesti Kunstnike Liidu tegevusest Kolmeaastane valimisperiood võib tunduda lühike või pikk – oleneb kustpoolt vaadata, igatahes viimasel suurkogul esitatud kokkuvõttega võrreldes on kunsti toetamiseks saavutatud uusi võimalusi, pean silmas protsendiseadust.
-
Minule meeldib uue eelnõu eelmisest variandist selgem sõnastus. Eelmise versiooni nõrgim lüli oli teatavasti igasuguste viidete puudumine kontroll- ja järelevalvemehhanismidele. Praeguses on selgesõnaline viide kultuuriministeeriumile kui järelevalve teostajale. Eelnõu projekti justiitsministeeriumi käekiri, tuleb välja ka sellest, et eraldi paragrahvid on järelevalve (§ 4) ja vastutuse (§ 5) kohta, koos trahvisummadega.
-
Damien Hirsti pöördumine maalikunsti
Äsja lõppesid Londonis Wallace’i muuseumis (Manchesteri väljakul mõne minuti jalutuskäigu kaugusel Bondi tänava metroojaamast) ning East Endi White Cube’is ja selle Piccadilly lähedal asuvas kaksikus Damien Hirsti kolm maalinäitust, mis eri pealkirjadele – „No Love Lost” („Armastus pole kadunud”) ja „Nothing Matters” („Miski ei lähe korda”) – vaatamata moodustavad sisuliselt sama näituse.