Ansambel U: kontserdisarjas „URR“: Erik Satie „Vexations“ 18.–19. V Kultuurikatlas.
Kui sain teada, et ansambel U: kavatseb esitada Erik Satie 18–20 tundi kestva maratonteose „Vexations“ (tõlkes „alandused“, „ärritused“), siis mõistsin, et muusiku elukutse võib oma ohtlikkuselt olla võrreldav astronaudi või alpinisti omaga. Et musitseerida peaaegu ööpäev järjest, peab olema valmis milleks iganes. Hullumeelne ettevõtmine, eks ole?
Eks Erik Satie (1866–1925) ise oli ju ka paras hullumeelne kuju. Ühed pidasid seda Pariisi ekstsentrilist boheemlast…
Eesti muusika päevade „Roheline heli“ kontsert-kohtumine „Varioola taassünd“ (14. IV) ja näitus „Süntesaatorid omavahel“ rahvusraamatukogus.
Kuna äsja lõppenud Eesti muusika päevade deviisiks oli „Roheline heli“, mille keskkonnasäästlikuks aspektiks on asjade taaskasutuse (recycling) printsiip, siis ei saa imeks panna, et üks tänavusi teemasid oli vanad pillid. Mitte küll vanamuusika instrumendid tavapärases (s.t taaskasutuse) tähenduses, vaid tähelepanu keskmes oli Eesti esimene, üle poole sajandi vana elektriorel Varioola. Ja samuti paari aastakümne tagused analoogsüntesaatorid, mida võis päris…
Kontsert „Optimist. Evald Vain 100”: Tallinna Linnateatri laulvad näitlejad (Hele Kõrve, Rain Simmul jt), Jaak Jürissoni ansambel ja Klaaspärlimäng Sinfonietta kammerkoosseis Maano Männi (viiulisolist) juhtimisel 24. XI Estonia kontserdisaalis, kava koostaja ja muusikajuht Riina Roose.
Tänavu 20. detsembril saanuks saja-aastaseks Eesti kunagine jazzikorüfee ja multiinstrumentalist, omal ajal paljude populaarsete laulude (nt „Ei kunagi“) autor Evald Vain (1915–1970). Ta kuulub samasse Eesti heliloojate ja jazzmuusikute põlvkonda kui Raimond Valgre (1913–1949), Boris Kõrver (1917–1994) ja…
Kuna Eestis on proge-rock praeguseks peaaegu välja surnud nähtus, siis on iga selle stiili muusika värske kodumaine plaadistus juba iseenesest sündmus. Ka siis, kui tegu pole just „100% puhtusastme” proge-rock’iga.
Sel sügisel on selletaolisi juhtumeid juba kaks: oktoobris nägi ilmavalgust Jaanus Nõgisto ja Tõnu Timmi plaat „Tulevikupärimused“ ning novembris esitles ansambel Princes Von Krahlis oma debüütalbumit „Stars“ ehk „Tähed“. Neist esimene on kammerlikult akustiline ja folkmuusika sugemetega, kuid siiski progeambitsiooniga projekt. Noorte…
Kuna Tõnu Kaljuste ja EFK/TKO värskeima CD „Gesualdo“ (ECM) näol on tegemist kontseptsiooni-plaadiga, siis kõigepealt mõni sõna ka selle huvitavast saamisloost, millest Kaljuste rääkis ka hiljutisel plaadiesitlusel Mustpeade majas (23. IX).
Õhtumaade muusikaloost ei oska ma nimetada peale Carlo Gesualdo da Venosa (1566–1613) ühtegi teist komponisti, kelle loometees oleksid samavõrd kuratlikus kombinatsioonis põimunud nii oma ajast ees olev geniaalne novaatorlus, räigelt kriminaalne elukäik (oma naise ja tolle armukese tapmine) kui ka mentaalne…
Tallinna Filharmoonia hooaja avakontsert „Ameerika serenaad”: Tallinna Kammerorkester ja Ilja Gringolts (viiul, USA) Risto Joosti dirigeerimisel 19. IX Mustpeade majas.
Möödunud laupäeval avanesid Mustpeade maja uksed Tallinna Filharmoonia ja Tallinna Kammerorkestri (TKO) hooaja ühiseks avakontserdiks „Ameerika serenaad”. Risto Joosti dirigeerimisel kõlanud muusikaõhtu oli asjakohaselt esinduslik – ja seda nii virtuoosse, noore viiulisolisti Ilja Gringoltsi, publikurohkuse (lisatoolid päästsid olukorra!) kui ka kontserdi kavavaliku mõttes.
Vene päritolu juudi rahvusest ameeriklase Ilja Gringoltsi atestaadid on kadestamist väärt, nimetagem…
Birgitta festival 7. – 15. VIII Pirita kloostri varemetes.
Juba üle kümne aasta on Tallinna Filharmoonia korraldanud Pirita kloostri maalilistes varemetes Birgitta festivali, mille kunstiliseks juhiks on jätkuvalt maestro Eri Klas. Muusikalavastuste suurfoorumina on Birgitta festival leidnud ja ka täitnud selle üsna avara muusikateatrite niši, mida meie teised ooperi- või teatrifestivalid kuigivõrd (konkurentsi mõttes) vist ei varjuta.
Öeldakse küll, et iga festival on eriline, kuid tänavuse Birgitta festivali tegi eelnevatest erilisemaks ehk…
Kaks aastat tagasi ilmus oma innovaatilisuse poolest silmapaistva, meie ühe tuntuma kitarristi Robert Jürjendali esimene, kuldse värvikujundusega ja ka muusikaliselt kuldses värvigammas sooloalbum „Rõõmu allikas“ („Source Of Joy“, Unsung Records 2013). Ning juba toona musitseeris plaadil koos Robert Jürjendaliga peale teiste silmapaistvate pillimeeste (nt Riho Sibul, Arvo Urb, Aleksei Saks) ka tema poeg, noor tšellist Anti Jürjendal. Ent Robert Jürjendali värskeima sooloplaadi „Valguse palsam“ salvestusel on tema kaasmuusikutest perering saanud täiendust veel…
Meie jazzkitarristidest on Oleg Pissarenko olnud siinses jazzielus küllaltki aktiivne üle kümne aasta, kuid tema muusikaliste tegemiste meediakajastus on miskipärast võrdlemisi napp. Sestap mõni pidepunkt – kellele uudsena teadmiseks, kellele lihtsalt meeldetuletuseks.
Tasub teada, et Narvas sündinud Oleg Pissarenko (1978) kitarriõpinguid juhendas Georg Otsa nimelises muusikakoolis Weekend Guitar Trio taustaga Mart Soo. Oma esimese autoriplaadiga „Ihtys“ (2002, Oleg Pissarenko Quartet) sai tollal päris nooruke kitarrist maha vaid aasta pärast Otsa kooli lõpetamist.
Tänaseks…
Tallinna Filharmoonia hooaja lõpetamine 3. V Mustpeade majas: Lepo Sumera „Südameasjad“ (Yxus Ensemble ja Tammo Sumera) Olavi saalis ning Matthew Trusler (viiul, Suurbritannia), Jonathan Henderson (flööt, Austraalia) ja Tallinna Kammerorkester Risto Joosti dirigeerimisel Valges saalis.
Tallinna Filharmoonia tänavuse hooaja lõpetamine väärib tähelepanu vähemalt kahes mõttes: esiteks oli see pühendatud Lepo Sumera 65. sünniaastapäevale ning teiseks polnud seekord tegu mitte ühe traditsiooniliselt piduliku muusikaõhtuga, vaid koguni kahe kontserdiga, mõlemal ühisnimetajaks Lepo Sumera (1950–2000) looming.
Kõigepealt…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.