-
Mirtel Pohla justkui valges mõrsjakleidis Pirita karmide müüride taustal. Kostüümis, millega ta Jeanne d’Arcina surma läheb. Lahingurüü on langenud, nüüd on ta neitsi, ohver. See, kelle riik kuulutab rahvuskangelaseks ja kirik pühakuks. Aga enne peab ta tulesurma minema. Orleans’i neitsiga juhtunu on maailma ajaloo üks müstilisemaid ja seletamatumaid lugusid, mis inspireerinud sadu kirjanikke, kunstnikke ja heliloojaid. Igaüks jutustab oma lugu ja tõde teab vaid Jumal, kes Jeanne’i võidule viis.
-
Cambridge’i Kuningliku Kolledži Poistekoori kontsert oli poolteist nädalat kestnud ja Buxtehudele pühendatud Tallinna orelifestivali (27. VII – 5. VIII) õilis ning kõrgustesse kanduv lõppakord.
Omas žanris maailma hinnatumaid kollektiive – kõnekas juba seegi, et neid nimetatakse briti kirikumuusika (sic!) üheks säravamaks esindajaks. Aga kui jätta kõrvale traditsioonid, mis eeldavad kompromissitut kõrgtaset? Kui püüda unustada inglise kooli karm drill, mis õpetab poisid karvapealt alluma dirigendile ja lihvib nende loomuliku musikaalsuse perfektselt veatuks esituseks, jääb ikkagi…
-
Põhiline tunne, mis jäi Viljandi vanamuusika festivali kontsertidelt, oli meeletu rõõm muusikast. Ja mitte tänapäevane kaifimine, vaid kuidagi ehe, keskaegne, võiks isegi öelda, et tsunftilik käsitöölise rõõm oma oskusest ja toote ilust. Tegemise rõõm, jagamise rõõm. Ja seda nii maailma ühe populaarsema vanamuusika ansambli Red Priest liikmete esinemises kui ka Noorte Vanamuusikute Projektis, kuhu kuulusid üle Eesti 13 lastegruppi Rõngu rahvamaja muusikastuudiost Tartu Heino Elleri nimelise muusikakoolini. See oli juba…
-
2006. aasta Birgitta festivalil sündinud kontaktidest vene ooperikriitiku ja Peterburi konservatooriumi teatrijuhi Julia Broidoga tuli märtsikuus ootamatult ühele eesti koorile kutse Peterburi – esimesele rahvusvahelisele koorifestivalile. Vahepealsed sündmused panid ettevõtmise aga kahtluse alla.
Ent soov vaatamata raskustele ja hirmudele asi teoks teha oli mõlemapoolne. Nii et ajal, kui Eesti välisministeeriumi kodulehele oli just ilmunud soovitus “kel vähegi võimalik, mitte Venemaale minna”, hakkasime ETV tütarlastekooriga viisasid ajama. Kuigi riikidevahelise asjaajamise keerulisemaks muutumine…
-
7. VI esines BARBARA HENDRICKS (sopran, USA) Pärnu kontserdimajas Lied’i-kavaga Robert Schumannist Kurt Weillini. Kaks huvitavat fakti: Leontyne Price, Marian Anderson, Grace Bumbry – need on mustanahalised ooperilauljad, kes enne Barbara Hendricksit maailmakuulsaks saanud ja talle teed sillutanud. Ja teine: Barbara Hendricksi 80 ooperimuusika salvestist hinnatakse maailma parimate hulka.
-
Projekt “Carmen” kinnitab eesti muusikateatris kaht nähtust: Pärnu rahvusvahelise ooperimuusika festivali kui alternatiivi statsionaarsete ooperitruppide tegevusele ja draamainimeste kasutamist lavastajatena.
-
Ysaye Quarteti (Prantsusmaa) akadeemilisest esinemisest õhkus Euroopa traditsioonilist aadellikkust. Klassikaliste kammeransamblite kontserdid pole teatavasti mitte kõige populaarsem žanr, nii et ülearu tihti neid ei korraldata. Küll on aga Eesti Kontsert pakkunud kammermuusika gurmaanidele hinnalisi õhtuid: kevadhooajal esines Estonia kontserdisaalis Griegi trio, sügisel Tokyo String Quartet.
Ysaye kvartett tõestab, kuidas maailmas valitseva kammermuusika suurema lavalisuse suunale vastupidiselt võib puhtalt kvaliteedi ja akadeemilisusega olla kui mitte just tipus, siis selle lähedal. Kui lapates…
-
Et meie praeguses ajas ka häid uudiseid saada, selleks peab vist lootusetult lapsemeelne olema või hoopis reaalsusest lahti. Midagi sellist aga pakkuski NYYD Ensemble’i “Sõpruse” (“In Freundschaft”) kava.
-
EESTI RAHVUSMEESKOORI kontsert “Mehed mustas” KASPARS PUTNIŅŠI dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 10. V, kavas afroameerika spirituaalid.
-
Brahmsi “Saksa reekviem”: EESTI FILHARMOONIA KAMMERKOOR, ERSO, Barbara Zechmeister (sopran, Saksamaa) ja Christoph Kögel (bass, Saksamaa) ROLAND BÖERI (Saksamaa) dirigeerimisel Estonia kontserdisaalis 6. IV.