-
Brahmsi Klaverikontsert nr. 2 B-duur, Berliozi „Fantastiline sümfoonia”, Nikolai Demidenko (klaver, Ühendkuningriigid) ja ERSO , dirigent Dmitri Slobodenjuk (Venemaa-Soome). Sümfooniakontsert 16. I Estonia kontserdisaalis.
On harv nähtus, et solist üllatab tehnilise tulevärgi ja oma partii võimalikult ereda esitamise asemel hoopis ansamblistioskuste ja orkestrisse sulandumisega. Mitte staar-virtuoos, vaid ansamblist! Just selle elamuse Nikolai Demidenko reedesel ER SO kontserdil pakkus. Sulandumine orkestrisse aga tähendab sisuliselt sulandumist muusikasse. Seda eriti Brahmsi 2. klaverikontserdi…
-
Keelpillisarjas „Violino bis!” ARVO HAASMA (vioola), TOOMAS VAVILOV (klarnet) ja LEA LEITEN (klaver) Mederi saalis 5. XII , kavas Schumanni „Märchenerzählungen” op. 132 klarnetile, vioolale ja klaverile; Kurtági „Hommage a Robert Schumann” klarnetile, vioolale ja klaverile, Kõrvitsa Chaconne soolovioolale (esiettekanne) ning Šostakovitši Sonaat vioolale ja klaverile op. 147.
Mõte teha sari, kus süvenetakse kontserthaaval ühte pilli, on sisuliselt haarav. Õnneks on meie muusikaelus aina suurem osakaal kavadel, mis kannavad silmanähtavalt mingit…
-
Kontsert-kõnekoosolek Mart Saare majamuuseumi elushoidmiseks.
Kolmapäeval, 3. XII avaneb Hüpassaarest, Mart Saare majamuuseumist vastandlik ja tavatu pilt. Veel vastandlikum on see, mis kostab sõnavõtjate suust.
Lambad uitavad ümber maja, lillepõõsastel on piirded ees (mitte lammastel aedik), vanas majas on hubane ja soe, Mart Saare ümmargused prillid on laual, valge kattega voodi kohal seinal ootab ülikond. Tubades sagivad inimesed, keda siin tavaliselt ei näe: kohal on Eesti Televisioon, fotograafid, ajakirjanikud, silma hakkavad Linnateatri…
-
JOHN ADAMSI ooper „DOCTOR ATOMIC”, THE METROPOLITAN OPERA kinoprojekt, dirigent Alan Gilbert, lavastaja Penny Woodcock,
libreto Peter Sellars, peaosas Gerald Finley. Maailma esiettekanne San Francisco Opera, 2005, kobarkinos 8. XI.
Meti kinoprojekti üks olulisi plusse on see, et lisaks juhtiva ooperiteatri lavastustele saime seekord näha maailma kuulsaima elava helilooja uudisteost. Teost, mis ilmselt Eesti lavadele niipea ei jõua. Ja kesist publikuhuvi arvestades pole ka hullu, kui ei jõua. Sest kui juba Meti…
-
Vestlussarjas „Helilooja, kes sa oled?” URMAS SISASK, intervjueerija Ülo Krigul, klubis Seitse C 28. X.
Nõukogude piirivalvurite osast Sisaski heliloojaks kujunemisel
Ilmselt on Urmas Sisaski loometee puhul sümptomaatiline seik noorpõlvest: kasuisa papa Peterson olla soovitanud Urmasel valida kas täheteadus või muusika ja kinnitas seda kujundlikult valikuga kahe külavahetee näol, millest kumbki viis bussipeatusse, aga oma väikese kaarega. Urmas aga (põikpäine, nagu ta oli), rühkis meelega kahe tee vahelt. Hooldamata maalapike oli täis…
-
Corelli Consorti hooaja avakontsert „Vivaldi, Casanova ja Veneetsia”: RAIVO JÄRVI (sõna), MAIL SILDOS (barokkviiul), NEEME PUNDER (barokkflöödid), TÕNU JÕESAAR (barokktšello) ja LEMBIT ORGSE (klavessiin) Toompea muusikasalongis 19. X.
Nagu iga krahvinna salong oli kuulus sellevõrra, keda seal näha sai, peitub ka Mail Sildose barokksalongide võlu just selles, keda ta sinna esinema kutsub. Senistest „salongihaidest” meenub eredaimana fagotist Peeter Sarapuu. Nüüd olid teda vaimukuse ja sädelusega üle trumpama tulnud Neeme Punder ja Raivo…
-
Metropolitan Opera ooperite kinoülekannete sari: Richard Straussi „Salome” Coca-Cola Plazas 11. X.
Ooperilavastuste ülekannete näitamine kinos on kultuurisündmus, mis tekitab palju küsimusi, poolt- ja vastuargumente. Aga igal juhul on Meti projekt võimas, näitab laiemale publikule, et pole see ooperikunst ühti nii tolmunud, vaid üks ainulaadset, ja sealjuures rabavalt tugevat elamust pakkuv žanr. Niigi ooperis käivale publikule toob see aga kätte maailma tippteatri nii muusikaliselt kui lavastuslikult (sic!) tugeva etenduse.
-
Eesti Muusika Infokeskus annab välja eesti suurkujude raamatusarja.
Eesti Muusika Infokeskuses (EMIK) välja antud uue raamatu „Ester Mägi. Elu ja helid” peategelane ja üks autoritest, niisiis Ester Mägi ja Tiia Järg olid eelmise nädala teisipäeval tähelepanu keskpunktis. Raamatuesitlusele ja kohtumisele järgnenud päeval kuulutati välja neile antud preemia. Ester Mäele Eesti Muusikanõukogu heliloomingupreemia ja Tiia Järgile Eesti Kultuurkapitali helikunsti aastapreemia pedagoogilise tegevuse ja Klassikaraadio saatesarjade eest. Kas kokkusattumus või nähtuste ja protsesside…
-
Tantsuetendus „Hoffmann-Promenade”: koreograafia ja kujundus Dmitri Hartšenko, valgus Triin Hook (VAT-teater), tants Dmitri Hartšenko, Jane Raidma, Endro Roosimäe, Stella Suitso, Raido Bergstein, laul Silva Valdt. Kasutatud muusika: Händel, Tšaikovski, Schnittke, Knaifel, Leao, The Residents. Kumus 27. IX.
Kui XX sajandil andis huvitavaid tulemusi luulet ja kunsti mõjutanud filosoofiline paradigma, mille võib kokku võtta väljendiga „teadvuse vaba vool”, siis Dmitri Hartšenko „Hoffmanni lood” oli selle tantsuväljendus. Koreograaf surfas naudinguga erinevates stiilides ja väljendusvormides,…
-
Tallinna Filharmoonia eristub akadeemilisematest ERSO ja Eesti Kontserdi hooaegadest suurema innovatiivsuse, eksperimenteerimise ja maailmas oluliste uute suundade publiku ette toomise poolest. Lausa uutest käivituvad kaasaegse kirikumuusika sari „Viva oratorio!” ja kammerorkestri särav seeria „Virtuoosid”. Viimane panustab kammerorkestri uuele näole ja näitab orkestrante (pigem ansambliste) võrdväärsete partneritena oma loominguliste ja säravate solistidega. Et see juba õnnestunud on, näitab „kokkusattumusena” ülaltoodud arvustus. Avakontsert ei kõlanud küll sarja „Virtuoosid” nime all, aga kammerkoosseisu…