Eri Klas, Birgitta festivali kunstiline juht, milliseid huvitavaid nähtusi on festivali korraldajad leidnud muusikateatri maastikul? Kuidas kaardistada festivali arengusuundi?
Lausa avastuslik on füüsilise teatri kasutamine barokkooperis „Orpheus ja Eurydike”. Kuna ooperi tegevus toimub osaliselt teispoolsuses, siis nii on ka meie ooperi tegevus kahel tasandil. Lauljad tegutsevad laval, aga füüsilise teatri artistid liiguvad kogu kloostriruumis. Saksa teatri Pan-Optikum efektsed tehnilised lahendused võimaldavad lennata publiku pea kohal, siseneda kõrgetest akendest – nagu…
Politsei- ja Piirivalveorkestri/bigbändi esimene kevadkontsert: Tobiase pateetiline avamäng „Julius Caesar”, Tõnis Kaumanni „MU -NYYD-OH” (esiettekanne) ning Rein Ploomi, Cyrillus Kreegi, Gershwini, Kikerpuu jt palu, dirigendid Arvi Miido, Hando Põldmäe ja Siim Aimla. 16. IV Kumus.
Vastliidetud Politsei- ja Piirivalveorkestri esimene kontsert näitas, et neil on arenguruumi sümfoonilise muusika vallas ja potentsiaali bigbändina. Meeldis kava sisuline ülesehitus: algas eesti esimese sümfoonilise teose ja Kaumanni hetkel viimase loo kõrvutamisega ning liikus ka…
„Vocalissimo”: Liisi Kasenõmm (sopran) ja Veit Wiesler (klaver, Saksamaa) 28. XI Tallinna raekojas.
Liisi Kasenõmme ja Veit Wiesleri puhul on tegemist huvitava kooslusega, mis lausa peaks edaspidi koos töötama, et partnerid saaksid teineteiselt palju üle võtta ja rohkem ühte nägu minna. Harva on kuulda olnud nii erineva emotsionaalsusega duot: soprani stabiilset kindlameelsust ja klaveri erutatud detailirohkust. Mõlemale tuleks kasuks arengus liikuda partneri emotsionaalse skaala poole, kuid säilitades midagi enda omast:…
Eesti üks omanäolisemaid ja stiilseimaid tantsuorkestreid on jõudmas juubelini. 25 aastat muusika- ja tantsusõprade kõrvu hellitanud orkester Modern Fox on tähistamas ümmargust verstaposti kolme kontserdiga üle Eesti.
Birgitta festival jätkab Dmitri Bertmani kirglike ja psühholoogilise alltekstiga lavastustega.
Eile lõi Birgitta festivali lahti teos „Aeg armastada”. Lavastaja Mare Tommingas kutsub sellega Eesti rahvast just praeguses olukorras, just praeguses majandusseisus üksteist armastama, märkama, vastastikku hoolima. Publikut raputas noorte kunstnike terav videoanimatsioon. Helilooja Tauno Aintsi ja libretist Leelo Tungla värvikas oratoorium tantsiti inimesteni. Draamatants – ütleb selle kohta Tommingas.
Maailmamainega sopran Anu Komsi rajas soomerootslaste maale Botnia lahe kaldale väikesesse Kokkola linna oma ooperifestivali. Neljandat aastat tegutsev West Coast Kokkola Opera tõi sel aastal Helsingis kaablitehases välja Bergi ooperi „Lulu”, Kokkola Ooperisuvel (25. VII – 1. VIII) aga ameeriklase Cary John Franklini lasteooperi „Hobused kappavad” ja soomerootslase Sebastian Fagerlundi ajaloopõhjaga fantaasialoo „Döbeln 1809”. Mõlemad lavastused olid stambivabad ja tehtud kaasaegse draamalavastuse võtmes. Lasteooperis köitis tähelepanu, et tegelased olid ka…
Jules Massenet’ ooper „Thaïs”: dirigent Erki Pehk, lavastaja Mai Murdmaa, kunstnik Madis Nurms, valguskunstnik Margus Vaigur, pianist Helin Kapten, koormeister Anne Alt, Pärnu Linnaorkester. Osades Veronika Džiojeva (Venemaa), Ilja Siltšukov (Valgevene), Oliver Kuusik, Vladimiras Prudnikovas (Leedu), Geraldine Casanova (Prantsusmaa), Airike Kolk, Triin Ella, Pirjö Püvi, Helen Veidebaum. 1.VI Endla teatris.
„Thaïsi” lavastus tõuseb tähelepanu keskpunkti kahes kategoorias. Süvapsühholoogiline ja tegelaskujusid armastusega kohtlev tõlgendus teeb au lavastusmeeskonnale. „PromFesti” põnevad lavatööd ning…
Silmaside loob sotsiaalse võrdsuse.
„People on The Move”. lavastaja Ina Stockem (Holland), BodyLounge. Osalejad STÜ tantsijad ja publik. Korraldaja Sõltumatu Tantsu Ühendus. 6. VI Hobuveskis.
„Mul oli tunne, nagu oleksin endale üheks õhtuks laenanud teise elu, mis tuleb järgmisel päeval tagasi anda,” on kirjutanud Remarque ligi sajand tagasi. Ja täpselt selline parema ja täiuslikuma elukogemuse tunne jäi pärast BodyLounge’i etendust „People on The Move”. Eestis teadaolevalt esimene osalusteatri etendus, vähemalt nii…
Eesti Kontserdi etnosari rahvusooperi Estonia talveaias
Mõte korraldada akadeemilises kontserdiagentuuris etnosari tõi rahvamuusika-ansamblid folgipidude ja Viljandi pärimusmuusika aida tasandilt Estonia teatri talveaeda, see tähendab akadeemilisele lavale. Tavaliselt salongikontsertideks kasutuses paiga imago muutus peenutsev-romantilisest sobivalt looduslikuks – torupillide ja täistallaga rütmilöömise taustal paistsid taimedki hoopis teises valguses. Kaheksa programmiga sarjas esinesid enamikus Eesti ansamblid, vaid Svjata Vatra oli eesti-ukraina päritoluga ja Gamaltnymalt Norrast. Järelikult meie enda rahvamuusikapilt. Sarja põhimõtteks tundub sobivat…
Ylioppilaskunnan Soittajat (Helsingi ülikooli sümfooniaorkester), solist Minna Pensola (viiul), dirigent Mikk Murdvee. Kavas Franz Schuberti, Édouard Lalo ja Jean Sibeliuse sümfooniad. 16. V Metodisti kirikus.
Nähtus, et Soomes on sellisel tasemel taidlusorkester, tekitas meie muusikahariduse juhtides elava arutelu. Koosneb ju orkester Helsingi ülikooli õpilastest, vilistlastest, õppejõududest ja teiste Helsingi kõrgkoolide liikmetest. Muusikakooli lõpetanud noored, kes pole valinud muusiku elukutset, aga tahavad intensiivselt muusikaga tegeleda, on kahtlemata tulevikus suur osa kontserdipublikust. Sest…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.