Dirigent Normunds Šnē juhatab eeloleval pühapäeval kell 18 Estonia kontserdisaalis oma orkestri Sinfonietta Rīga ja Tallinna Kammerorkestri esimest ühiskontserti.
Olete Lätis suur uue muusika eestvedaja. Mõlemad teie loodud orkestrid, nii Rīga Festival Orchestra kui ka Sinfonietta Rīga mängivad põhiliselt uut muusikat. Mis teid selle juures võlub?
Etteaimamatus. Muusikastiile on nii palju ja kui tellid teose, ei või iial teada, mis sealt tuleb. Töötame uudisteoste kallal palju koos autoritega ja see on heliloojale, aga…
19. novembril tuleb Eestis esiettekandele Tõnu Kõrvitsa filmimuusika Carl Dreyeri tummfilmile „Jeanne d’Arci kannatused” („La passion de Jeanne d’Arc”) . Mustpeade majas esitab Risto Joosti juhatusel seda teost Tallinna Kammerorkester, samal ajal näeb ka filmi. Nii et tõeliselt stiilipuhas tummfilmiõhtu elava muusikaga.
Kas tummfilmimuusika on helilooja seisukohalt lähemal puhtale heliloomingule või siiski filmimuusikale kui niisugusele?
Muusika kirjutamine Carl Dreyeri tummfilmile „Jeanne d’Arci kannatused” on olnud üks minu erilisemaid töid. Peaaegu poolteist tundi…
Risto Joost on Eesti mobiilseima orkestri dirigent.
Risto Joostil sai läbi esimene aasta Tallinna Kammerorkestri (omade seas „kammer”), esimese päris oma orkestri peadirigendina. Orkester on ainuüksi sel kevadsuvel esinenud mais USA olulisemates saalides, juunis Hiinas ja juulis Tuneesias, viimasel kahel turneel Joosti taktikepi all. Nii geograafiline haare (kolm kontinenti – Ameerika, Aasia, Aafrika) kui ka muusikastiilide valik on erakordne. USAs ja Hiinas kõlas orkestri tavarepertuaar, Kartaagos esitati idamaa muusika seadeid –…
Kristiina Poska: KOBis hinnatakse näitlemisoskusi sama kõrgelt kui laulmist.
16. august on ajalooline päev nii Birgitta festivalil kui ka Eesti muusikaelus. Esimest korda on meie publiku ees maailma üks olulisemaid muusikateatreid – Komische Oper Berlin (KOB) ja etendust juhatab eesti dirigent Kristiina Poska. Teater toob kaasa üdini saksa autorite teose, Kurt Weilli lauludele ja Bertold Brechti tekstile loodud „7 surmapattu”. Lugu ise on aga ühiskonna- ja perekonnakriitiline pilk american dream’ile.
Kas mingid…
Birgitta festival (11. – 20. VIII) toob vaatajate ette Mozarti ooperi „Don Giovanni” kui armukolmnurga draama. Inglise lavastaja Daniel Slater, kes on töötanud paljudes Euroopa ja ka maailma ooperimajades, põhjendab intervjuus oma rakurssi.
Produktsioonist teeb sündmuse ka see, et Lauri Vasar astub üles nimiosas, Aile Asszonyi Elvirana ja Ain Anger Komtuurina. Vasarale on see üldse esimene kord Eesti publiku ees ooperilauljana esineda. Neid kolme Euroopas tegutsevat Eesti lauljat koos ühes lavastuses…
Ellerhein ja dirigent Tiia-Ester Loitme 26. V Peterburi Filharmoonia suures saalis.
Tütarlastekoor Ellerhein pani publiku maailma ühes kuulsamas saalis vaimustusest rõkkama. Tiia-Ester Loitme oskas koorifestivali avaõhtul kõik miinused plussideks keerata. See, et koori solist ei saanud eksamite tõttu esinemisele kaasa tulla, oli algul ilmselge kaotus. Kui aga Peterburist leiti kiiresti konservatooriumi I kursuse tudeng, kes Galina Grigorjeva „Svjatki” ära õppis ja vaimustavalt ette kandis, sai kontsert hoopis rikkamaks. Anastassia Leonova hääl …
4. mail kell 19 jätkub Kloostri Aidas sari “Kohtumised kamina juures”. See ühendab kirjandust ja jazzi, elava tulega kamina juures kohtuvad Poeet ja Muusik. Hubane õhkkond, kus mõelda, tunda ja lõõgastuda.
Kuulete vastse Eesti Kultuurkapitali aastapreemia ja F. Tuglase novellipreemia laureaadi MAARJA KANGRO luulet ning katkendeid novellikogust „Ahvid ja solidaarsus“, SIIM AIMLA saksofonil ja ARA JARALJAN kontrabassil.
Noorte kammermuusika konkurssfestival „In corpore” 4. – 6. III Tallinnas.
Selline üllatav fakt ilmnes festivalijärgses vestluses Leedu žüriiliikme Jūratė Rinkevičienėga, kes ütles, et tal on endal Leedus kammermuusika festival, aga kooli direktor rahvusvaheliseks seda laiendada ei julge. Kui muusikakeskkooli kammermuusika osakonna juhatajaks tuli Nata-Ly Sakkos, algatati meil kohe rahvusvaheline kammermuusika festival „In corpore”. Ja nüüd toimus see juba neljandat kevadet, osavõtjateks seekord Leedu, Läti ja Soome muusikakoolide lõpuklasside õpilased. Esmakordselt osalesid…
Täna algab festival „Täiuslik vaikus”.
Millised on teie muusika ja ECMi kokkupuuted: kuidas tekkis kontakt, mida on salvestatud, kuivõrd Eicher ise osaleb ja „tooni annab”? Milline on teie arvates ECMi koht ja tähtsus maailmas?
Helena Tulve: ECM on sisuliselt ühe mehe, Manfred Eicheri nägemus ja looming – alates artistide ja muusika valikust kuni plaadikujunduseni. Arvo Pärdi muusika eriline mõju on tõmmanud Eicheri tähelepanu eesti muusikutele ja eesti muusikale. Üks viib teiseni.…
Indrek Hirve seniavaldamata ja just hingedepäevaks tellitud luule kõlab 2. novembril Jaani kirikus uue kirikumuusika sarjas “Viva oratorio! Hingedepäev hingelinnud I” , see on pühendatud ETV lastekooridele.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.