Jaanus Samma näitus „Kampsunipood Hair Sucks” Tallinna Kunstihoone galeriis kuni 23. XI.
Vastu talve on Jaanus Samma teinud kampsuninäituse. Käsitsi kootud kampsunid on neljateistkümne naise soojade kätega meisterdatud unikaalesemed, valdavalt looduslikest materjalidest, disainile pole erilist rõhku pandud, lõikeid võiks pidada isegi vanamoodsaks, värvivalik ei provotseeri. Ometi on need eksklusiivselt nähtaval Tallinna esindusväljaku vaateakendel. Mis tahes kallile firmale sellist võimalust ei anta.
Samma käitub nagu popkunstnik, kes ülendab alandatu: kampsunid kannavad edasi linnafolkloori,…
Parikaste majas on välklamp suunatud 1980ndate kunstile
„Külm maja”, Mari Kaljuste, Mari Kurismaa, Taimi Soo ja Tea Tammelaane tagasivaade oma loomingusse Parikaste majas Hariduse 1, kuraator Terje Luure. Näitus on avatud homseni, 1. juunini kl 12 – 17.
Oma n-ö kodugaleriisse Parikaste majja (Hariduse 1) on näituse „Külm maja” kureerinud sisekujundaja Terje Luure. Ta on toonud avalikkuse ette nelja disaineri-sisekujundaja unustatud 1980ndate loomingu. Kõik neli kunstnikku Mari Kaljuste, Mari Kurismaa, Taimi Soo…
Nadežda Tšernobai näitus „NSP” Vaala galeriis 12. – 29. IX ja näitus „Pöörded” Tartu Kunstimajas kuni 21. X.
Olles Tallinna ülikooli kunstihariduse tudengitega Tartus „Art ist kuku nu uti” festivali väljapanekud jm näitused üle vaadanud, võib öelda, et meid võttis vastu mitmekülgne ja intensiivne pilt, kus puht statistiliselt domineerisid noored kunstnikud Eestist ja teistest riikidest. See on üsna loomulik, sest sealset näituseelu kujundavad Tartu kõrgema kunstikooli ja Tartu ülikooli maaliosakonna tudengid…
* Jaan Toomiku installatsiooni „Projekti 16.05 1992 – 31.05.1992” taustade ja tähenduste kohta on põhjaliku artikli kirjutanud Hanno Soans näitusekataloogis „Möh? Fui! Öäk! Ossa! Vau! Eesti kaasaegse kunsti klassika” (Tartu Kunstimuuseum, 2012, festival „Art ist kuku nu ut”). Toomiku töö „kohalik meediakarjäär” sai nii foto kui ka tekstina alguse ajalehtedes Sirp 12. VI 1992 ja Eesti Aeg 17. VI 1992. Töö „teine tulemine” massimeedias sai alguse ajalehes Eesti Ekspress 9.…
Taavi Piibemann
Tulenevalt Tartu kunstiväljast tundub sealne kunstikuu toimivat noorte festivalina, etanda väljund Tartu kõrgema kunstikooli ja Tartu ülikooli kunstitudengitele. Pärast Rael Arteli liitumist korraldustoimkonnaga 2010. aastal tundub festivali ambitsioon ja haare olevat kasvanud. Nii Eesti plaanis (Tartu kunstimaailma isoleerituse põhjuste ning ajaloo analüüs 2010. aasta „Kuku nu uti” suurepärases kataloogis) kui ka rahvusvaheliselt (Marina Abramovići näitus 2011. aastal ja rahvusvaheliste kuraatorite programmi loomine samast aastast).
Kaisa Eiche: Ise ma Tartu kunstikuu(si)d…
Kalev Mark Kostabi saabus Eestisse „Klaaspärlimängu” korraldaja Peeter Vähi kutsel, et esitada klassikalise muusika festivali raames klaverikontsert. See toimuski 21. juulil Tartu ülikooli ajaloomuuseumi saalis Toomemäel. Publikut oli palju, plaksutati kaua, kontserdi lõpus kutsuti kunstnik kaks-kolm korda tagasi lisapala mängima.
Isahakanud pianist ja helilooja, muide absoluutse kuulmisega, õppis muusikat Los Angelese eesti immigrantide peres oma emalt, kes oli klaveriõpetaja, ning isalt, kes oli puhkpillimeister. New Yorgis ja Roomas teeb ta jätkuvalt…
Leonardo Meigase ülevaatenäitus „Head ajad” Kiek in de Kökis, 14.–29. II , helitaustaks Joosep Tormise remiks Sven Grünbergi ja Tiit Kikase helindeist.
Kiek in de Köki muuseumis eksponeeritud Leonardo Meigase ülevaatenäitusel näeb tema loomingut aastatest 1974–2011. Tegemist on disaineri enda koostatud retrospektiiviga, kus esitletud fotode ja arvutisimulatsioonide abil väga erineva mahuga tellimustöid: disaini väikevorme, graafilist disaini, tootedisaini, mööbli- ja ruumikujundust ning telestuudio disaini. Kõige krooniks võib pidada suurte installatsioonide ehk n-ö…
Kommunismiohvrite memoriaali asukoha ja ideekavandi võistlus
Arhitektuurimuuseumi III korruse galeriil on välja pandud kõik 66 võistlustööd, mis laekusid kultuuriministeeriumi ja arhitektide liidu korraldatud kommunismiohvrite memoriaali asukoha ja ideekavandi konkursile (näitus on avatud 16. XI – 4. XII). Sedavõrd arvukas osavõtt üllatab ilmselt kõiki, seda enam, et üldpilt on ühtlaselt professionaalne, ei mingeid käega ruudulisele paberile joonistatud kavandeid. Öelgem ette ära, et žürii pidas konkurssi õnnestunuks.
Sel kevadel sai Kiek in de Köki torn-muuseum põhjaliku uuenduse, mida laiatarbe meedia pole märganud – ilmselt peetakse muuseumi liiga „igavikuliseks”. Kuna Kiek in de Kök on suunatud turistidele, pole põlistallinlasel motivatsiooni sinna ka uudistama minna. Kuidas „meie” ajalugu siis väljapoole „müüakse”?
Imetlenud varem ajaloomuuseumi uut ekspositsiooni Orlovi lossis, pean kiitma muuseumiinimeste püüdlusi laiemalt. Kiek in de Köki uuendamise mastaabist annab aimu juba tegijate hulk – 32 juriidilist isikut ja 12…
Kunstiajakiri toimib klassikalisel juhul kahe valdkonna, kunsti ja ajakirjanduse kokkupuutes. Selle funktsioonid on teistsugused kui ainult kunstil või ainult ajakirjandusel. Kunstiajakirja ilmumise regulaarsus eristab seda ühekordsest näituse kataloogist, artiklikogumikust või monograafiast, ehkki kõik need žanrid võivad olla ka kokku sulanud. Kas on olemas mingit spetsiifilist kunstiajakirjandusteooriat? Küsimus kerkis päevakorda seoses Sirbi kunstitoimetaja Reet Varblase plaaniga arutleda kunstiajakirja teema üle laiemalt ning avaldada lisaks intervjuudele ja arvamusartiklitele teoreetiline käsitlus.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.