Sirp palus mult arvamuslugu poliitilise kriisi kohta. Tõtt-öelda olen raskustes. Mille üle peaks imestama? Avalikuks saanud valed on vaid väikesed haledad vassimised märksa suuremate valede reas. Tegelikkuse ja fassaadi vastuolu on Eestis süvenenud aasta-aastalt, sümptomid on näha ja teemad on üleval ammu. Kõige üllatavam on mingi mõttevirvenduse tekkimine. Ehk tõesti ei olegi ma olnud ainus, kellele viimaste aastate ühiskondlik õhustik on tundunud sedavõrd umbsena, et ainus võimalus tundub elu vaikiva…
Marek Strandberg
Maikuus peeti Tallinnas lausa kaks intellektuaalse omandi (IO) probleemistikule pühendatud foorumit: Teenusmajanduse Koja ja Kultuurikoja laia spektriga (tööstusomandist ja patendiõigusest autoriõiguseni) foorum Tallinna ülikoolis (18. ja 19. V) ning Tartu ülikooli õigusteaduskonna ja Eesti Autorite Ühingu seminar (22. V), teemaks esindusorganisatsioonide ja autoriõiguse (AÕ) roll muutuvas maailmas. Sündmuste taustaks on IO regulatsioonide moraalne vananemine või lünklikkus seoses infotehnoloogia arenguga, vanade ärimudelite kõrbemine ning uute otsing kogu maailmas. Õhus on…
Erakogu
Ofelia Tuisk: „Jaan Räätsa muusika laulab harva, aga see-eest ta kõneleb, sageli isegi kirglikult”.
Äsja riikliku elutööpreemia pälvinud ja 2012. aasta oktoobris oma kaheksakümnendat sünnipäeva tähistav Jaan Rääts on ühe ajastu sümbol eesti muusikas. Kui laia joonega lihtsustada, siis võib öelda, et eesti muusikas on viimase kaheksakümne aasta jooksul olnud kaks ajajärku: kiire (rütmikeskse, „füüsilise”) ja aeglase (polüfoonilise, metafüüsikast laetud) muusika ajastu. „Kiire muusika” sai hoo sisse 1960. aastatel ja selle…
Erkki-Sven Tüür. Ärkamine. Eesti Filharmoonia Kammerkoor, Sinfonietta Rīga, dirigent Daniel Reuss. Ondine, 2011.
Erkki-Sven Tüüri muusika on algusaegadest tänaseni olnud kirglik, peegeldanud erksat ja tundlikku maailmataju. Ometi on sellele aegade jooksul ka ülemäärast tehnitsismi ette heidetud. Ehk seepärast, et tema helikeeles leidub rohkesti metalset värvimängu ja võimukaid rütme, eksistentsiaalset absurdi ja olemispainet – ning üsna olematul määral romantilist jõuetust. Tüüri muusika on jõuline ka kurbuses. Ja tema absurditaju varjundab traagika asemel…
Äsja lõppenud XII NYYD-i festivali puhul võiks kõnelda ka „uuest tulemisest”. Esimene festival (1991) tähendas reaalsete ja mõtteliste piiride avanemist ning tõi Eestisse muusikat ja muusikuid, kes olid otsekui saadikud teisest maailmast – või lausa teisest universumist. Aastatega lisandusid muud kontaktid, muusikute rännakud ja õppimine välisriikides. NYYDi ergutusel ja iseenese jõust edenes eesti nüüdismuusika. Tasapisi lõhkus NYYD ka senisest eraldatusest tulenenud müüte „lääne muusikast”. Viimasel kümnendil on maailm veelgi avardunud…
Heino Eller. Complete Piano Music Volume One. Sten Lassmann. Toccata Classics, 2011.
Et just Briti plaadifirma Toccata Classics Elleri klaverimuusika sarja on ilmutamas, tundub mõneti ootamatu. Selles ettevõtmises peitub aga ka üsna romantiline aegade ja inimeste side. Nimelt, aastail 1933–1938 õppis nooruke Heljo Sepp Heino Elleri pianistist abikaasa Anna Elleri juures. 1938. aastal saavutas ta Briti Nõukogu klaverikonkursil peaauhinna ja stipendiumi Londoni Kuninglikus Muusikaakadeemias õppimiseks. Sõja tõttu jäi stipendium osaliselt kasutamata,…
Rahvusvahelise Muusikanõukogu ülemaailmne muusikafoorum 26. IX – 1. X Tallinnas.
Septembri lõpul Tallinnas toimunud ülemaailmsel muusikafoorumil käsitleti muusika sotsiaalseid, poliitilisi ja tehnoloogilisi aspekte. Foorumil osales üle 200 külalise mitmest ilmajaost: muusikud, muusikaelu korraldajad, teadlased, õpetajad, muusikatööstuse esindajad jne. Üle kahe aasta toimuv suurüritus jõudis esmakordselt Euroopasse: eelmised foorumid on olnud Los Angeleses (2005), Pekingis (2007) ja Tunises (2009). Foorum sai teoks Rahvusvahelise Muusikanõukogu (IMC), Euroopa Muusikanõukogu, Eesti Muusikanõukogu ja Eesti Muusikaja…
Pärdi päevad Tallinnas 4.–11. IX
Septembri alguspäevadel Nargeni festivali raames toimunud Arvo Pärdi päevad tõid Tallinnasse kaks suurepärast muusikakollektiivi, panid Noblessneri valukojas ühel õhtul kõlama Arvo Pärdi kõik neli sümfooniat ja lasid kuulda valikut tema koorimuusikast eriti kaunis ja viimistletud esituses.
Paavstist paavstima reeglitäitjana on Eestist raha- ja poliitklubides saanud paipoiss, selle hinnaks on aga, et ligi viiendik inimesi elab vaesuses.
Eesti taasiseseisvumisest saab augustis 20 aastat. Selle aja jooksul olen mõnigi kord avastanud, et püüan ümbritsevat vaadata ja hinnata oma kadunud isa silmadega. Minu isa, 1927. aastal tubli talumehe ja kooliõpetaja peres sündinud mees, ei jõudnud Eesti Vabariigi teist tulemist ära oodata. Ma ei usu, et ta pidas seda tõenäoliseks. Väga…
Samal ajal kui „ülevalt” tuleb ridamisi teateid kultuurisfääris laristamisest ja ähvardavaid ettekuulutusi tungivast vajadusest muuta valdkond efektiivsemaks koondamise ja optimeerimise abil, vaieldakse Päevalehes armsasti selle üle, kas Arvo Pärdi muusika kasutamine panga ooteliinil teeb selle halvemaks
või mitte.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.