Marje Üksine pälvis preemia isikunäituste „Pilguheit minevikust tulevikku“ Toompea lossi kunstisaalis, „Kimbutab“ Rüki galeriis, „Siit ja sealt“ Luunja vallamaja galeriis ning aktiivse näitusetegevuse eest 2022. aastal – osalemine näitusel Hausi galeriis, Türi kultuurikeskuses ja Tartu kunstimuuseumis.
Eesti graafika silmapaistvamaid esindajaid Marje Üksine on osalenud paljudel rahvusvahelistel graafikanäitustel, sealhulgas Ljubljana, Krakówi, Firenze, Baden-Badeni, Maastrichti ja Varna graafikabiennaalidel. Kunstniku arvukad isikunäituseid on toimunud peale Eesti ka paljudes välisriikides.
Loomingu algusaastatel kasutas Üksine peamiselt kuivnõelatehnikat…
Ükski visioonidokument ega arengukava ei too kaasa soovitud muudatusi. Areng sõltub kõigi valdkonda kuuluvate inimeste tegevusest ja koostööst.
Eelmise aasta kevadel hakati samal ajal koostama kahte omavahel tihedalt seotud ja rohkete kokkupuutepunktidega arengukava. Praegu riigikogus kinnitamist ootav eelnõu „Kultuuri arengukava 2021–2030“ („Kultuur 2030“) on valdkonnaülese dokumendi „Kultuuripoliitika põhialused aastani 2020“ jätkustrateegia, kus on sõnastatud kultuuri strateegilisi eesmärke. Arengukava koostamisel on arvestatud nii analüüse, mõõdikuid kui ka uuringuid,…
2002. aasta augustikuus sõitsime koos nelja sõbraga autoga Itaaliast Berliini rulatuurile, see oli kõige algus – siis algas reis, mis kestab minu jaoks siiani: Berliinist sõitsin üksinda bussiga Tallinna ning sealt edasi laevaga Helsingisse. Kümme aastat tagasi reisisin esimest korda Ida- ja Põhja-Euroopasse. Kuigi mälestused tollasest reisist on ikka veel nii värsked, justnagu oleks kõik alles eile…
Kolmapäeval, 26.06.2013 kell 18.00 avavad OLIVIA VEREV (1986) ja MAARJA NURK (1987) Hobusepea galeriis ühisnäituse „Ma ei näe, mida sa mõtled“.
Näitus koosneb installatsioonidest ja maalidest, mille keskseks teemaks on sõnumi edastamise keerulisus, seda nii isikliku suhtluse tasandil kui ka näiteks kunstniku ja vaataja suhtluse kontekstis. Maaliseeria mehhaaniline iseloom annab edasi absurdset kordamise ja luhtumise tunnet, video puhul võib rääkida vaakumist või eraldatusest, mida väljendab vee all olevate silmade pilkumine. See…
Teisipäeval, 25.06.2013 kell 17.00 avab JAAN ELKEN (1954) Draakoni galeriis isiknäituse „Malecón“.
Havana, Malecón
Paarikümne-aasta tagune, esimesel külastusel kogetud sarm on linnal alles, nostalgia kord olnust, nüüdseks lootusetult kadunud ajast on igal sammul märgatav, vali vaid sajand ja kümnend. Havana omaaegsest hiilgusest, neobarokse kreooli arhitektuuriga täidetud kvartalitest, kus segunes kogu vana Euroopa arhitektuuripärand kuni 1950-ndate streamlineni välja, on järel vaid riismed. Elegantne ja tuledesäras Havana on vajunud viletsusse, hiilgus ja viletsus peavad…
Kolmapäeval, 29.05.2013 kell 18.00 avab TAAVET JANSEN (1978) Hobusepea galeriis esimese isiknäituse „Fnck Interpolation“.
Ennast tehnoromantikuna määratlev Taavet Jansen on lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia erialal ja täiendanud end Haagi Kuninglikus Akadeemias. 2008. aastal kaitses Amsterdami Teatrikoolis tantsu ja uus-meedia magistrikraadi. Jansen on töötanud tantsijana Vanemuise teatris ja Sasha Pepeljaevi kineetilises teatris, aastatel 2003-2005 videospetsialistina Von Krahli Teatris. Alates 2005. aastast tegutseb performatiivse tehnoloogiaga töötavas laboratooriumis MIMproject.
Taavet Jansen: „Näitus on vaade asjade…
Kolmapäeval, 15.05.2013 kell 18.00 avab LILLI-KRÕÕT REPNAU (1982) Hobusepea galeriis isiknäituse „While in Estonia“.
Hobuspea galerii asub vanalinna südames, kus iga päev voorib mööda tuhandeid turiste. Eriti just suvel tundub turistide vool lakkamatu. Paraku enamus ei jõua siit kunagi kaugemale – tundub, et kõik mis jääb väljaspoole on vaid fiktsioon.
Näituse pealkiri laenab oma nime reklaambrožüürilt „While IN Estonia. . . .. . . .You’re Welcome“, mis on omapärane „Welcome Estonia“ eelkäija. Olen loonud omakorda remake raamatu,…
Kolmapäeval, 15.05.2013 kell 18.00-20.00 avab SUSANNA SALAMA (1981) Draakoni galerii keldrisaalis isiknäituse „ENCOUNTERS of Visual Art and Music“.
Susanna Salama on õppinud fotograafiat, lõpetanud Turu Ülikooli maali erialal ja lõpetab avatava näitusega Eesti Kunstiakadeemia magistriõpet. Näituse maaliseeria, millele lisanduvad video-intervjuud ja heliteosed, portreteerib Soome tuntud ja tunnustatud kaasaegseid jazz-muusikuid.
Magistritöös mõtiskleb Salama visuaalkunsti ja muusika võimalikest puutepunktidest, proovides vastuseid leida küsimusele – milline on nende valdkondade ühisosa ja kas on võimalik neid…
Esmaspäeval, 13.05.2013 kell 17.00 avab KATRI SIPILÄINEN (1979) Draakoni galeriis isiknäituse „Tagametsa zine“. Avamisel esineb performance´ga Krista Murto.
„Tagametsa zine“ valmis käesoleva aasta talvel ja kevadel, mil elasin üskinduses sõprade vanaema vanas majas Tagametsa metsades. Kolm kassi, metsas elavad loomad, pidevalt muutuv valgus, öötaevas, puudrina langev lumi ja esimesed tärkavad lilled muutusid kaaslastena tähtsmateks kui miski muu, maailmas kus tavapärasele elukeskkonnale omaselt justkui midagi ei juhtugi. Üksindusest tingitud enesessevaatamine ja aeg-ajalt…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.