Kurismaa teostes on vähe sellist, mis ei oleks vahetult seotud ümbritsevaga, küll aga eristavad teda teatud rõhuasetused, impulsside läbitöötamise viisid, kombinatsioonid ja pöörangud.
Näituse keskmes on kaks võimsat figuuri – Arvo Pärt ja Gerhard Richter –, kelle sõprus ja samalaadsed loomingulised hoiakud loovad Eesti ja Saksa kunsti kohtumistele kujundliku raami.
Isegi kui paljud Põldroosi teosed mõjuvad visandliku või ekspressiivsena, on nende taga suhteliselt vähe stiihiat ja üsnagi palju refleksiooni, teadlikke valikuid.
Alice Kase näitusel panevad avatud, hääbuvad, fragmentaarsed pildid sada korda nähtud EKKMi ruumi uuesti kõnelema, teevad selle nähtavaks.
Alice Kase näitus Eesti Kaasaegse Kunsti Muuseumis kuni 24. VII. Kujundaja Tõnis Saadoja ja graafiline kujundaja Mikk Heinsoo.
Mul – nagu ka paarikümnel teisel inimesel – paluti hiljuti kirjutada väike subjektiivne arvamusavaldus raamatusse, mis kaasneb Alice Kase näitusega EKKMis. Olin hiljuti käinud teatris NO99 vaatamas Ene-Liis Semperi lavastust „El Dorado. Klounide hävitusretk“. Eneselegi ootamatult…
Visvaldis Ziediņši puhul tuleb selgelt esile, et kunstiajalugu sünnib tänapäeva vaataja ja ajaloolise objekti kohtumisel ning kirjutatakse alati ümber.
„Visvaldis Ziediņš (1942–2007). Ümberkirjutused Läti kunstiajaloos” Kumu IV korruse B-tiivas kuni 15. VI.
Seminar „Thinking Art History in East-Central Europe” („Arutlusi Kesk- ja Ida-E uroopa kunstiajaloo teemal”) Eesti Kunstiakadeemia kunstiteaduse instituudis 14. ja 15. mail.
Clark Art Institute asub Ameerika Ühendriikides Williamstownis, see on muuseum, õppe- ja uurimisasutus, mis korraldab muu hulgas mitmekülgset konverentside, seminaride, loengute programmi kunstiajaloo ja visuaalkultuuri teemadel. Üks nende 2010. ja 2011. aasta ettevõtmistest on seminaride sari „Unfolding Narratives: Art Histories in East-Central Europe after 1989” („Jutustuste avanemine: kunstiajaloo…
Näitus „Me näeme teid. FOKSALI GALERII tegevus 1966–1989” Kumus kuni 20. IX. Kuraator Karolina Łabowicz-Dymanus.
Vaatamata mitmetele eriti 1990. aastatel korraldatud näitustele, mis tutvustasid endise Ida-bloki riikide kunsti lähiajalugu lääne publikule, pole nende riikide endi kunstipubliku teadmised naabrite nõukogude perioodi või sotsialismiaja kultuurist enamasti kuigi põhjalikud, sageli on need ka tekkinud nimelt läbi nn Lääne filtri. Viimane sellelaadne näide oli eelmisel aastal Kumusse jõudnud rändnäitus „Fluxus East” (kuraator Petra Stegmann): Saksamaal …
Muidugi ajab Tralla inimesed närvi, nii ilmselt mitmed „juhuslikud möödujad” kui ka kunstikriitiku EPL-i kommentaariumis, kuigi erinevatel põhjustel. Fotod kirjadega plätserdatud alasti naise ülakehast, pappkarpidesse topitud maalid turvakaameratest ja udune, takerduva pildiga videopannoo kehastab ilmselt nii mõnegi näitusekülastaja silmis kõike seda logisevat, lärmakat ja inetut, mida kujutab endast suur osa praegusest kunstist. Ka kriitik kirjutab, et see kõik ei lähe kohe mitte, aga muidugi hoopis teiste argumentidega. Ühe jaoks on…
Tanja Nellemann Poulsen. Võrdsuse korraldamine, ühtsuse paradoks ja aususe kompromiss; samad žestid – samad stsenaariumid? 2007. Installatsioon. 2xTeet Malsroos
Kuraatorid tutvustavad IV “Ars Baltica” fotokunstitriennaali kui näitust, kus vaatluse all praeguses ühiskonnas toimuvate muutuste põhjustatud probleemid ja hirmud. Need muutused, mida läänes tajutakse heaoluühiskonna kriisina ja idas kapitalismile ülemineku kõrvalnähtudena, põhjustavad nii siin kui seal sarnaseid reaktsioone: ebakindlust, identiteedi lagunemisi, võõra ja teistsuguse tõrjet.
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.