Üle mitme aasta korraldab Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK) taas ettelaulmise. Koroonapandeemia tõttu mitu aastat vahele jäänud kuulamine võetakse sel korral ette vabamas õhkkonnas, et julgustada lauljaid end näitama ja proovile panema. Professionaalsete koorilauljate põud on Eestis olnud vähese konkurentsi tõttu aktuaalne juba aastaid. Kevadisele ettelaulmisele oodatakse kõigi häälerühmade lauljaid, et koor saaks nende hulgast sobivad vajadusel kaasata suuremate koosseisudega eriprojektidesse. Kandideerimise tähtaeg on 13. märts, kuulamine toimub 21. märtsil.
EFK on…
Jérôme Brunetière: „Keskendume ainult kunstilistele ideedele ja parimatele artistidele. Ma ei usu, et ooperit saab produtseerida turundusreeglite järgi.“
Kaspars Putniņš: „Imetlen eesti muusikas sageli kergust ja mängulisust, millega käsitletakse tõsiseid teemasid.“
Dirigent Kaspars Putniņš, kes tunneb end Eestis muusikas koduselt, vaatab praegusele eesti muusikale väljastpoolt.
Viimase nelja aasta jooksul on Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK) teie juhatusel esiettekandele toonud tosin uudisteost. Mis ahvatleb teid nii palju uusi lugusid tellima?
Eestis on suurepärased heliloojad ja nad kõik on isemoodi käekirjaga. Ma ei ole siin kohanud ühtegi heliloojat, kes…
Tunnustatud vokaalsolist ja laulupedagoog Geert Berghs (sünd 1953) viis Eesti Filharmoonia Kammerkoori (EFK) lauljatega nelja päeva jooksul läbi meistriklassi, kus jagas nõuandeid vokaal- ja hingamistehnika ning prantsuse muusika esitamise kohta. Ta on suurte kogemustega vokaalsolist, kelle repertuaar ulatub barokkmuusikast XXI sajandi teosteni. Õppinud ka muusikateadust ja meditsiini, on Berghs vokaalpedagoogina spetsialiseerunud eelkõige professionaalsete kooride ansamblilaulule. Peamiselt Hollandis tegutsedes (ta on õppejõud Belgia Leuveni ülikoolis ja Amsterdami konservatooriumis) on ta koolitanud…
Selline küsimus kujunes läbivaks liiniks Tenso* aprillikuisel konverentsil Portugalis Portos, kus teemasse „Mida saavad kammerkoorid teha noorte kaasamiseks kontsertidele?“ mahtus väärt mõttearendusi.
Oma kümnendat tegevusaastat tähistav igas vanuses inimestest nii päeval kui öösel tulvil nüüdisaegse arhitektuuriga Casa da Música kontserdihoone oli haridusteemade aruteludeks igati soodne keskkond. Kokkusaamisele kogunesid mänedžerid, dirigendid, heliloojad ning mõned lauljadki Euroopa sellistest professionaalsetest kooridest nagu The Sixteen, Norra Solistide Koor, Madalmaade Kammerkoor,…
Kaspars Putniņš, Eesti Filharmoonia Kammerkoori uus peadirigent, otsib väljakutseid ja tahab kasvada koos kooriga.
Olete jõudnud kooriga juba tutvuda, valmistudes Johannes Brahmsi „Saksa reekviemi” kontsertideks. Millised on esmamuljed, kas koor vastab teie ettekujutusele?
Kaspars Putniņš: Kõik muljed on väga positiivsed, praegu on põnev aeg, sest üksteise tundmaõppimine on protsess, mis vajab mõlemalt poolelt palju kannatust ja entusiasmi.
Igal dirigendil on oma käekiri, tõekspidamised ja lähenemisviis, kuidas leida muusikas narratiiv ja välja tuua just…
Mida on vaja läbilöögiks rahvusvahelisel areenil ja millisena paistab Eesti muusika potentsiaal väljastpoolt, selgitab Briti kontserdikorralduse ekspert Roderick Thomson.
Dirigent Marc Minkowski räägib oma hullumeelsest ettevõtmisest esitada Wagneri aasta puhul kaks „Lendava hollandlase” ainetel lavateost ning Eesti koori osast selles.
Kontsertettekandel kaks ooperit: Richard Wagneri (1813–1883) „Lendav hollandlane” („Der fliegende Hollandär”, 1843) ja Pierre-Louis Dietschi (1808–1865) ooper „Kummituslaev” („Le Vaisseau fantôme ou Le Maudit des mers”, 1842). Solistid: Sally Matthews, Ingela Brimberg, Jevgeni Nikitin, Vincent Le Texier, Mika Kares, Bernard Richter, Russell Braun, Eric Cutler, Julien Behr, Ugo Rabec,…
Kuidas kujuneb Eesti Filharmoonia Kammerkoori (EFK) festivalikalender ning väliskontsertidel esitatav repertuaar?
Esper Linnamägi, EFK direktor: Sellesse kevadesse on koondunud väga palju väliskontserte, mis on ühelt poolt õnnelik juhus, teiselt poolt on mul aga hea meel, et Eesti Filharmoonia Kammerkoor on Euroopas endiselt väga nõutud. Kui statistikat teha, siis märtsist juulini anname 12 kontserti kuues riigis.
Arvudest tähtsamad on aga kontserdielamused, mis on igal pool erinevad. Aprilli lõpul naasime Portugalist, kus Lissaboni Belémi…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.