-
Reinhold Martin: „Lõppude lõpuks on ajaloolane tuleviku teadlane, kes uurib minevikku, et leida tõendusmaterjali selle kohta, mis on maailmas tulemas.“
New Yorgi Columbia ülikooli arhitektuuriprofessor Reinhold Martin on olnud viimasel paaril kümnendil üks olulisemaid arhitektuuriajaloo ümbermõtestajaid. Tema valdkondadevahelistes uuringutes on lähenetud arhitektuurile kui meediale, vahendajale ja kokkusidujale, sest arhitektuur on alati seotud infrastruktuuri, sotsiaalsete protsesside ja kollektiividega. Martin on ka viljakas autor kultuuripressis, panustab kriitilisse arutellu nii…
-
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis on viimast nädalat (kuni 2. septembrini) avatud näitus:
Me metamorfne tulevik. Disain, tehniline esteetika ja eksperimentaalne arhitektuur Nõukogude Liidus 1960-1980.
Pühapäeval 2. septembril kell 12.00 ekskursioon kõigile huvilistele. Giidiks on Andres Kurg.
Registreerimine: karin.nugis@artun.ee
Sissepääs muuseumi piletiga.
*
Me metamorfne tulevik. Disain, tehniline esteetika ja eksperimentaalne arhitektuur Nõukogude Liidus 1960-1980
“Me metamorfne tulevik” uurib 1960.-1970. aastatel esile kerkinud visionäärset nõukogude arhitektuuri ja disainipraktikat, mis seadis endale eesmärgiks uue ideaalse elukeskkonna loomise. See keskkond…
-
Kunstiteaduse Instituut korraldab 25. mail 2012 seminaripäeva
Segipaisatud märksõnad. Diskussioonid ja trajektoorid postsotsialistlikus kunstiajaloos
Suur-Kloostri 11, r 103
Algus kell 10.00
2010. aasta mais tõi Clark Art Institute’i seminar Tallinnas Kunstiteaduse Instituuti kokku Kesk- ja Ida Euroopa kunstiajaloo juhtivad uurijad. Nüüd, kaks aastat hiljem, korraldame jätkuseminari, eesmärgiga rakendada toonaste diskussioonide käigus esilekerkinud märksõnu kohalikule uurimisainesele. Sageli mainitud märksõnadeks olid: hilinenud, asünkroonne, traumaatiline, universaalsus vs lokaalsus, ebaühtlus. Kuidas need mõisted rakenduvad siinsete uurijate töödes? Kuidas…
-
Kas näitus kui meedium on ennast ammendanud?
Näituste uurimine on viimase aja kunstiteaduses tõusnud omaette valdkonnaks ja popiks teemaks, seda eriti modernismi perioodi ja selle genealoogia puhul, alustades vaatemängulistest XIX sajandi maailmanäitustest ja jätkates XX sajandi murranguliste kunstinäituste (1913. aasta „Armory show” New Yorgis, Malevitši „Viimane futuristlik näitus 010” 1915. aastal Peterburis, esimene konstruktivistide näitus 1921. aastal Moskvas, „International style” ehk „Rahvusvaheline stiil” 1932. aastal New Yorgi MoMAs, rahvusvaheline sürrealistide näitus…
-
Tallinna rakenduskunsti triennaal “Kaks lähedast”
-
Kuidas käsitleda vaikiva enamuse loomingut?
-
Linnakultuuri ürituste sari ?Trictlinnburg? Hobusepea galeriis ja mitmel pool Tallinnas 5. ? 15. V.
Läinud nädal oli Tallinnas ärev. Tõnismäe lillepanijad, mis sest, et seekord linna bürokraatialt ametliku loa saanuna, tundusid mulle konservatiivsemad ja vihasemad kui eelmistel aastatel. Ja varem silma jäänud ontliku moega nooremapoolsed teenistujad, kes vaikselt pärast tööd paar nelki maasse torkasid, olid seekord kuhugi kadunud ning asendunud vanemate napsiste ja Nõukogude Liidust unelevate naiste ja meestega (kurb vaatepilt,…