-
Mõningaid tähelepanekuid töö ajaloo kohta*
Karl Marx lõi XIX sajandi esimesel poolel klassikalisele majandusteooriale toetudes keerulise ja kompleksse tööväärtusteooria: mõistete abil nagu tarbimis- ja vahetusväärtus, abstraktne töö, üldine inimtöö jne üritas ta seletada, kuidas kaubad väärtuse omandavad, mida tähendab töö, milline on töövahendite, kapitali omanike ja tööjõu vahekord kapitalistlikus tootmisprotsessis jne. Selle teooria järgi on igal kaubal olemas tarbimisväärtus ja vahetusväärtus. Vahetusväärtus esineb kõigepealt kvantitatiivse suhtena, millena tarbimisväärtusi üksteise vastu vahetatakse:…
-
NU Performance Festival III on sel aastal adapteerinud väikese rockifestivali formaadi toimudes neljal päeval ühel pikaks venitatud nädalavahetusel 11. -14. novembrini. Sel aastal on fookusesse võetud popi afektiivne ihamaailm ja selle ümbertõlgendused, hommage`id, samastumised ning kriitika interdistsiplinaarses performance`ikultuuris; kopuleerumised bändistruktuuride ja staarimaailmaga, idiosünkraatilised identifikatsioonikogemused, personaalse ja igaühe enda pärisoma “Club Adorator”: iha, depressiooni, seksuaalsuse, saamise, meeleheite, eufooria, naiivsuse, nartsissismi, kehalisuse, fantaasia, cool`i, perversiooni, võimu, vabaduse ja raha pöörane maailm.
-
Tallinna Linnagaleriis (Harju tn 13) avatakse kolmapäeval, 7. oktoobril kell 18.00 Liina Siibi näitus “Mees tagaistmel”. Näitus avatud 8.–18. oktoober.
-
Kriminalist korjab tõendid reaalsuse „urruaukudest”: põrandavahedest, seinapragudest ja küünte alt, see tähendab nähtava maailma alt. Pääsu ei ole.
Viimase kümnendi jooksul on detektiiviseriaali formaadis toimunud väike, aga vägagi märkimisväärne muutus: laboratooriumide sügavusest on areenile astunud uus kangelane – kriminalist. Minu lapsepõlve dekkarite seksuaalselt frustreerunud romantilised kangelased nagu Dempsey ja Makepeace, üksik hunt nagu machoass Schimanski või igast servast üle voolava sarmiga Sonny Crockett ja Rico Tubbs on taandunud. Nad on…
-
Stuart Brisley (UK) näituse “Ristumised / Crossings” avamine toimub Tallinna Linnagaleriis (Harju tn. 13, avatud K-E 12-18) kolmapäeval, 16. septembril kell 18.00. Näitus jääb avatuks17.IX – 04.X. NELJAPÄEVAL, 17. septembril kell 16.00 Rüütelkonna hoone saalis (ruum 201) vestleb Stuart Brisleyga Anders Härm.
NB!! Et vestlust oleks kergem jälgida, oleks soovitav ära vaadata dokumentaalfilm kunstniku loomingust. Lingi leiab altpoolt
-
Kultuuri kolmest funktsioonist
Me võime kultuuri (ja siinkohal pean ma rohkem silmas seda kultuuri, mis kuulub kultuuriministeeriumi haldusalasse) liigitada nii- ja naapidi. Traditsiooniliselt on seda tehtud formaalselt ehk valdkonna- või liigipõhiselt: kirjandus, kujutav kunst, teater, film jne, kõik oma alaliikidega. See tähendab, et on teatud kimp formaalseid tunnuseid, mille alusel artefakt kuulub kas ühte või teise liiki. Interdistsiplinaarsel kaasajal tundub selline liigitamine üpris vanamoelisena; see ei vasta enam päris hästi kultuuri…
-
Saša Pepeljajev (Rus) näitus “Theatre of Forms and Figures” (“Vormide ja figuuride teater”) avatakse Tallinna Linnagaleriis (Harju tn13) neljapäeval, 27. augustil kell 18.00.
-
Reedel, 8. mail, kell 18.00 esitleb Tallinna Linnagaleriis (Harju tn.13) oma raamatut “Semionaudi päevaraamat / Diary of a Semionaut” kunstikriitik Anders Härm.
-
Reedel (27. III) avatakse Tallinna Linnagaleriis soome noorema põlvkonna kunstniku Aurora Reinhardi näitus pealkirjaga Teaser, mille eestikeelseks vasteks sobiks ehk kõige paremini ”õrritaja”. See on üsna sobiv pealkiri näitusele, mille keskmes on naisfetiš ja selles segunenud seksuaalsuse, argimütoloogia, iha ja majanduse mehhanismid. Näitus koosneb video ja fotoseeriatest ning skulpturaalsetest miniinstallatsioonidest, kus ei puudu omajagu õõva, aga kus on ka tubli annus vaimukat huumorit.
-
Kai Herkel näitus “Himaalaja lapsed” avatakse Tallinna Linnagaleriis (Harju tn.13) neljapäeval 5. märtsil kell 18.00. Kai Herkeli näitus ”Himaalaja lapsed” on kunstniku enda sõnul ”kunstiantropoloogiline” uurimus sellest kuidas lapsmunkadest kasvatatakse kloostris lugupeetud laamad. Herkel viibis Lamayuru kloostris ligi kuu aega elades seal praktiliselt samadel askeetlikel alustel munkadega ja jäädvustas video ja foto abil munkade argielu.