Georg Friedrich Händeli ooper „Rinaldo”: lavastaja William Relton, kunstnik Cordelia Chisholm ja valguskunstnik Johanna Town (kõik Inglismaa), dirigent Andres Mustonen, kesksetes osades Monika-Evelin Liiv, Mati Turi ja Oliver Kuusik, Olga Zaitseva ja Heli Veskus, Rauno Elp ja Aare Saal, Kristel Pärtna, Mart Madiste ja Roman Tšervinko.
Etendused 3. ja 18. X rahvusooperis Estonia.
Barokkooper on haruldane nähtus Eesti ooperiteatrites. Teatava regulaarsusega tuuakse lavale vaid Georg Friedrich Händeli ooperiloomingut. Regulaarsus on antud…
Ma ei alusta tänavuse „MustonenFesti” (30. I – 8. II) ülevaadet kronoloogiliselt avakontserdist, vaid Suurbritannia vanamuusika ansambli La Serenissima 1. veebruari erakordselt heast etteastest, mis kujunes mu vaieldamatuks lemmikuks. Vivaldi loomingu ettekandmisele ja uurimisele keskendunud ansambel (kunstiline juht Adrian Chandler) esines kavaga „Armastus Elvira vastu” („L’ amore per Elvira”), mis ilmus nende kauamängival juba 2006. aastal. Kuigi ka plaat Vivaldi kolme sonaadi (RV 11, 37 ja 83) ja kantaaditriloogiaga (RV…
„Kirikupühad Maarjamaal”: Händeli „Messias”, solistid Pirjo Püvi (sopran), Ivo Posti (kontratenor), Endrik Üksvärav (tenor) ja Uku Joller (bass), kammerkoor Voces Musicales ja Corelli Barokkorkester Anssi Mattila juhatusel 29. XII Tallinna Jaani kirikus.
Kontsert „Jõuluootus”: Eesti Maaülikooli kammerkoor, E Stuudio kammerkoor, kammerkoor A. Le Coq, segakoor Noorus, Tallinna Kammerkoor, Püha Vaimu kiriku kammerkoor Crede ja Corelli Barokkorkester, dirigent Martin Sildos. 8. XII Tallinna Metodisti kirikus.
Plokkflöödiansambel Diferencias (Šveits), juh Conrad Steinmann, kavas renessanss- ja kaasaegne muusika. XXVIII Viljandi vanamuusika festivali kontsert 16. VII Tallinna Jaani kirikus.
Viljandi vanamuusika festivali raames Eestit väisanud ansambli Diferencias nimi tähendab hispaania keeles „variatsiooni” või „erinevust” ning just need kategooriad on ansambli kunstilise juhi Conrad Steinmanni sõnul see, mida otsitakse ja mille poole püüeldakse nii repertuaarivalikus kui ka kõlas.
„Paradiis ja põrgu”: Hortus Musicus, solistid Kädy Plaas (sopran), Teele Jõks (metsosopran), Pavlo Balakin (bassbariton), Anto Õnnis (tenor), Tõnis Kaumann (bariton), Riho Ridbeck (bass), lavastaja Georg Rootering, dirigent Andres Mustonen. 24. IV Estonia kontserdisaalis.
Hortus Musicuse teatraalsete elementidega kontserdi „Paradiis ja põrgu” taga oli väga ilus ja lihtne kontseptsioon. Kava esimene pool XVII sajandi alguses tegutsenud heliloojate Giovanni Francesco Anerio ja Vincenzo Pace vaimulike dialoogidega esindas „paradiisi” ning pärast vaheaega oli…
„Mozarti sünnipäev”: Kalle Randalu (klaver), Tallinna Kammerorkester, dirigent Juha Kangas 21. I Mustpeade majas.
Mozarti sünnipäevale pühendatud kontserdil kostitati publikut loomulikult Mozarti loominguga (Klaverkontserdid nr 6 B-duur KV 238 ja nr 8 C-duur KV 246), lisaks kõlas Eesti esmaesituses Juha Kangasele pühendatud Einojuhani Rautavaara teos„Valguse südamesse. Canto V” („Into the Heart of Light. Canto V”, 2011) ja Haydni Sümfoonia nr 95 c-moll.
Kontserdi esimeses pooles kõlas ühe tuntuma soome nüüdishelilooja Einojuhani Rautavaara…
Pärnu nüüdismuusika päevad 5. – 13. I: näitused, sümpoosion ja kontserdid, kunstiline juht Andrus Kallastu.
Eesti Arnold Schönbergi Ühingu eestvedamisel korraldatud paarikümneaastase traditsiooniga Pärnu nüüdismuusika päevade imago on alati olnud väga elitaarne, et mitte öelda elitistlik. Nagu mitmel aastal varemgi, laienes festivali huvide horisont ja sellest lähtuvalt kuulajaskond ka tänavu muusikavälistele valdkondadele: arutellu futurismi teema üle kaasati muusikateadlaste kõrval kunstnikke, filosoofe, semiootikuid, ajaloolasi Eestist ja välismaalt ning doktorante neljast Eesti ülikoolist.…
Kesksuvel, 11. – 15. VII toimus juba XIX Haapsalu vanamuusikafestival. Pika traditsiooniga festivali minevikust, olevikust ja tulevikust räägib selle kunstiline juht Toomas Siitan.
Haapsalu vanamuusikafestival toimus sel suvel juba üheksateistkümnendat korda. Kas saaksid palun võtta kokku, kuidas festival on arenenud.
Toomas Siitan: Meil on välja kujunenud väga selge mudel: festival kestab viis päeva, mille jooksul antakse kuus-seitse kontserti. Suuremad projektid, millega on tavaliselt seotud Tallinna Barokkorkester, on alguses ja lõpus. Teisisõnu on…
Tallinna ülikool võõrustas 28. V – 3. VI Rahvusvahelise Filosoofia ja Kirjanduse Ühingu (International Association of Philosophy and Literature) 36. aastakonverentsi, mille teemaks oli „Tuleviku arheoloogia” („Archeologies of the Future: Tracing Memories, Imagining Spaces”). Korraldajate eesmärk oli peale filosoofia- ja kirjandushuviliste uurijate ühendamise põimida programmi ka erinevaid kunstivaldkondi. Väga orgaaniliselt paigutus sellesse visiooni Kultuuriteaduste ja kunstide doktorikooli seminar „Muusika kui tuleviku ja mineviku vahendaja” („Music as the Mediator between Past…
Kasutame küpsiseid seadme teabe salvestamiseks ja ligipääsuks selle andmetele. Kui nõustute selle tehnoloogia kasutamisega, võimaldab see meil töödelda sirvimiskäitumist ja teie harjumusi sel saidil. Küpsistest keeldumine võib negatiivselt mõjutada mõningaid funktsioone ja võimalusi.
Funktsionaalsed
Always active
Vajalikud, et te saaksite segamatult portaali eri osade vahel liikuda.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistika
Kasutatakse lehe külastatavuse statistika kogumiseksThe technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.