Ilmunud on käsiraamat “Eesti keele oskuse arenemine ja arendamine. Kirjalik õppijakeel”
Anname teada, et Eesti Keele Sihtasutuse väljaandel on ilmunud käsiraamat ”Eesti keele oskuse arenemine ja arendamine. Kirjalik õppijakeel” (2021, 318 lk). Käsiraamat annab ülevaate eesti keele kui sihtkeele oskuse arengust ja kirjaliku eesti õppijakeele erijoontest seniste uurimistulemuste valguses. Autorite eesmärk oli teha kokkuvõte sellest, milleni tänaseks jõutud, ning kavandada suunad töö jätkamiseks. Raamatus käsitletakse lähemalt sihtkeeleõppe tähtsamaid mõisteid ja keeleoskuse omandamist seletavaid teooriaid, keeleõppija individuaalsust kujundavaid tegureid, õppijakeele sõnavara ja grammatika arengut ning tekstiloomeprotsessi, tutvustatakse eesti vahekeele korpust ja selle kasutusvõimalusi ning võrreldakse eri emakeelega õppijate ja emakeelekõnelejate keelekasutust. Käsiaamatu koostamisel on silmas peetud esmajoones erialaspetsialistide, aga ka keeleõppijate, praeguste ja tulevaste õpetajate, keeleõppe korraldajate, õppematerjalide koostajate, keeleoskuse hindajate ja keelehuviliste vajadusi. Õpetajakoolituse üliõpilastele sobib käsiraamat õppematerjaliks.
Raamatu peatükid algavad sisu tutvustava lühiülevaatega ning lõpevad kokkuvõtte ja järeldustega. Edasisteks mõtiskluseks on lisatud küsimusi, mis võiksid aidata lugejal kujundada oma arusaamu käsitletud teemal, ning teemaga seotud valik kirjandust. Käsiraamatu lõpus on väike teise keele omandamise ja õppijakeele terminite sõnastik.
Riikliku programmi „Eesti keel ja kultuurimälu II“ projekti EKKM15-419 toel valminud käsiraamatu autorid on Pille Eslon, Annekatrin Kaivapalu, Katre Õim, Mare Kitsnik, Olga Gaitšenja ja Kais Allkivi-Metsoja. Raamatuga saab tutvuda Eesti Keele Sihtasutuse kodulehel http://www.eksa.ee/Default.aspx?PageID=179&Book=826