Pealelend – Éric Bultel, Prantsuse Instituudi direktor

5. – 10. detsembrini näidatakse Tallinna Sõpruse kinos Euroopa filmikuu raames Prantsuse uue laine filmide eriprogrammi. Linastub kuue prantsuse režissööri kuus maailma filmiklassikasse kuuluvat teost: François Truffaut’ „Jules ja Jim“, Agnès Varda „Cléo 5st 7ni“, Jacques Demy „Cherbourgi vihmavarjud“, Jean-Pierre Melville’i „Nuhk“, Jacques Rivette’i „Pariis kuulub meile“ ja Jean-Luc Godardi „Hull Pierrot“.*

Prantsusmaal tehakse igal aastal mitusada uut filmi. Miks rääkida siiamaani Prantsuse uuest lainest, mis tõusis 60 aastat tagasi?

Ikka sellepärast, et selline on meie partnerkinode soov või pakkumine ning kuna prantsuskeelne, frankofiilidest või ka lihtsalt tavaline kinopublik käib neid filme meelsasti vaatamas. Nende filmide nägemine kinos oli ja on eriline kogemus ning jääb selleks – ebatavaliseks ja maagiliseks!

Piisab vaid pilguheitmisest Euroopa kinode programmile või ka Eesti omale, kui on selge, et Prantsuse praegune filmikunst tekitab uudishimu ja tõmbab täpselt samamoodi tähelepanu.

Eriprogrammi filmide hulgas on üldtuntud hitte, ent ka tundmatumaid teoseid. Millel põhineb Prantsuse uue laine eriprogrammi valik?

Prantsuse Instituudi käsutuses on rikkalik filmikataloog, kus on nii kuulsaid kui ka haruldasemaid filme. Tänavune programm annab võimaluse armastatud filmidega taas kohtuda, aga pakub ka nooremale vaatajaskonnale võimaluse need enda jaoks avastada. Võib-olla saab selle toel ühendada mõned punktiirjoonedki. Näiteks teavad paljud, kes on Agnès Varda, aga pole kunagi näinud tema esimest filmi „Cléo 5st 7ni“. Olen kindel, et kui inimesed on selle ära vaadanud, räägivad nad nähtust veel vähemalt kümnele sõbrale, sest see on lihtsalt nii ilus lugu!

Mida programmist soovitate vaadata ja miks?

Minge vaadake „Hullu Pierrot’d“ ja küsige endalt, kes võiks olla uus Godard! Või võtke ette „Pariis kuulub meile“ enne nädalalõppu Pariisis. Või siis valige „Cherbourgi vihmavarjud“ või „Jules ja Jim“ enne reisi Normandiasse koos oma kallimaga … Või vaadake neid kõiki ja otsustage ära, kes on Prantsuse uue laine kõige parem filmitegija!

TRISTAN PRIIMÄGI

* „Jules et Jim“, François Truffaut, 1962; „Cléo de cinq à sept“, Agnès Varda, 1962; „Les parapluies de Cherbourg“, Jacques Demy, 1964; „Le Doulos“, Jean-Pierre Melville, 1962; „Paris nous appartient“, Jacques Rivette, 1961; „Pierrot le Fou“, Jean-Luc Godard, 1965.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht