„Luigeluulinn” tõi Ülo Krigulile väärika preemia

MADLI-LIIS PARTS

30. septembril anti helilooja Ülo Krigulile Monte Carlo Ooperis noorte muusikute lemmiku auhind (Young Musicians Favorite Choice), mida annab välja Monaco Printsi Pierre’i Fond. Tunnustuse tõi 2012. aastal esmaesitatud „Swan Bone City” ehk „Luigeluulinn”.

1966. aastal asutatud Monaco Printsi Pierre’i Fond annab välja kaht väärikat muusikapreemiat: üle kolme aasta kompositsioonipreemiat ja 2011. aastast iga-aastast noore muusiku preemiat. Laureaadi valivad Monaco muusikaakadeemia üliõpilased, aga fondi žürii annab neile ette teosed, mille seast valida. Tunnustusega kaasneb uue teose tellimus ja rahaline preemia. Noore muusiku preemia seab Kriguli nime nüüd möödunud aastate laureaatide Raminta Šerkšnytė, Kaija Saariaho ja Toshio Hosokawa kõrvale.

Kriguli „Luigeluulinn” kõlas esmakordselt 2012. aastal Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri ja Iiris Vesiku esituses Risto Joosti juhatusel Eesti muusika päevadel (EMP) ja pälvis 2013. aastal EMPi heliloojapreemia.

30. septembril võttis Ülo Krigul Monte Carlo Ooperi laval vastu maineka muusikaauhinna.

30. septembril võttis Ülo Krigul Monte Carlo Ooperi laval vastu
maineka muusikaauhinna.

Monaco Printsi Pierre’i Fond

„Luigeluulinn” on juba esmaettekandest alates toonud teile kiitvat vastukaja ja nüüdseks kaks auhinda. Mis on ühe teose õnnestumise valem?

Ülo Krigul: Saladuse võtit hoiavad ilmselt kaks naisterahvast: Kristiina Ehin ja Iiris Vesik. Kristiina lühijutu temaatika, ülesehitus ja tekst inspireerisid ja vormisid selle loo. Iirise hääl oli mul vaimukõrvas juba kirjutamise ajal ja on ka ettekannete puhul alati äramärkimist leidnud. Vokaalteostega on üldse nii, et kui leiad enesele õige teksti, siis tuleb muusika juurde üsna iseenesest.

Kuidas sobiv tekst teieni jõudis?

Õige teksti leidmiseks tuleb üldjuhul ikka suur hulk n-ö valesid tekste läbi lugeda. Eriti juhul, kui on konkreetsem ettekujutus sellest, mida otsin. Sealjuures tuleb olla tähelepanelik, kuna alguses sobivana tunduv tekst võib hiljem valikust välja langeda ja vastupidi. Midagi sarnast juhtus ka „Luigeluulinnaga” – lugesin seda lugu tekstiotsingute alguses, aga panin kõrvale. Seejärel lugesin läbi terve virna tekste ja jõudsin ringiga Kristiina loo juurde tagasi. Äratundmiseni jõudes oli kõik üsna kiiresti selge, et mida ja kuidas teha.

 

 

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht