Tallinna Barokkorkester Saksamaal

6. – 10. oktoobrini viibis Tallinna Barokkorkester kontserdireisil Saksamaal. Kui orkestri varasemad sõidud on olnud seotud peamiselt festivalidega, siis seekord oli korraldajaks koostöös kontsertagentuuriga Concerto Grosso Stade linna Rotary Klubi Põhja-Saksamaal. Nende eesmärk on anda orkestrile esinemisvõimalusi ning samas tutvustada sealkandis üsna tundmatut Eestit ja tema varajase muusika interpreete Hamburgi, Lübecki ja Breemeni kontserdiagentuuridele ja festivalikorraldajatele.
Kontserdipaikadeks olid 6. X Stade raekoda, 8. X St. Martin Steinkirche Alte Landis ning 9. X Zeveni raekoda ja 10. X St. Cosmea kirik. Orkestril oli kaasas kolm nõudlikku kava, mis seadis mängijad küllalt tõsise katsumuse ette. Esitamisele tulid Bachi klavessiinikontserdid d-moll ja f-moll, Brandenburgi kontsert nr. 5, viiulikontsert a-moll ja orkestrisüit nr. 2 h-moll, Corelli Concerto grosso op. 6 nr. 4 D-duur, Vivaldi Concerto grosso op. 3 nr. 8 kogumikust “L’Estro armonico”, Sammartini plokkflöödikontsert F-duur ning Schmelzeri “Muusikaline vehklemiskool”. Kõige menukamaks kujunes Vivaldi tsükkel “Aastaajad”, mida esitati kolmel viimasel kontserdil. Orkester tuli auga oma ülesandega toime, kõik saalid olid enam-vähem välja müüdud, nõuti lisapalu ja aplodeeriti seistes. Pärast kontserte asjatundjatega vesteldes selgus, et paljudele oli üllatuseks nii kõrgel tasemel barokkorkestri eksisteerimine Eestis. Hämmastav, et ilma kindlate subsiidiumideta ning isegi oma prooviruumita Tallinna Barokkorkester on saavutanud professionaalsuse astme, mis suudab rahuldada ka nõudlikemat publikut. Rotary Klubi jäi tehtuga väga rahule ning järgmiseks aastaks on sõlmitud eelkokkulepped mitmele kontserdile suuremates Põhja-Saksa linnades.
Stadter Tagesblatt: “Vaid 12 keelpillist ja klavessiinist koosnev ja dirigendita esinev orkester vaimustas perfektses kõlalises tasakaalus homogeense mängu ja tippteostest koosneva programmiga. Orkestri oma ridadest solistidega (Elar Kuiv, Mail Sildos, Kaido Välja – barokkviiulid) tõestab orkester oma kõrget tehnilist täiuslikkust ja kunstilist kvaliteeti. Eriti tähelepanuvääriv on vormiandvalt kujundav continuo-grupp (orkestri kunstiline juht Egmont Välja tšellol ja Imbi Tarum klavessiinil).” Väga tunnustavalt märgiti ära Imbi Tarumi särav tehnika ja liikuv kujundusjõud soolopartiides ning Reet Sukk oma laulva traversflöödiga.

Mail Sildos