Tallinna Barokkorkester Saksamaal
6. – 10. oktoobrini viibis Tallinna Barokkorkester
kontserdireisil Saksamaal. Kui orkestri varasemad sõidud on olnud
seotud peamiselt festivalidega, siis seekord oli korraldajaks koostöös
kontsertagentuuriga Concerto Grosso Stade linna Rotary Klubi Põhja-Saksamaal.
Nende eesmärk on anda orkestrile esinemisvõimalusi ning samas
tutvustada sealkandis üsna tundmatut Eestit ja tema varajase muusika
interpreete Hamburgi, Lübecki ja Breemeni kontserdiagentuuridele ja
festivalikorraldajatele.
Kontserdipaikadeks olid 6. X Stade raekoda, 8.
X St. Martin Steinkirche Alte Landis ning 9. X Zeveni raekoda ja 10. X
St. Cosmea kirik. Orkestril oli kaasas kolm nõudlikku kava, mis
seadis mängijad küllalt tõsise katsumuse ette. Esitamisele
tulid Bachi klavessiinikontserdid d-moll ja f-moll, Brandenburgi kontsert
nr. 5, viiulikontsert a-moll ja orkestrisüit nr. 2 h-moll, Corelli
Concerto grosso op. 6 nr. 4 D-duur, Vivaldi Concerto grosso
op. 3 nr. 8 kogumikust “L’Estro armonico”, Sammartini plokkflöödikontsert
F-duur ning Schmelzeri “Muusikaline vehklemiskool”. Kõige menukamaks
kujunes Vivaldi tsükkel “Aastaajad”, mida esitati kolmel viimasel
kontserdil. Orkester tuli auga oma ülesandega toime, kõik saalid
olid enam-vähem välja müüdud, nõuti lisapalu
ja aplodeeriti seistes. Pärast kontserte asjatundjatega vesteldes
selgus, et paljudele oli üllatuseks nii kõrgel tasemel barokkorkestri
eksisteerimine Eestis. Hämmastav, et ilma kindlate subsiidiumideta
ning isegi oma prooviruumita Tallinna Barokkorkester on saavutanud professionaalsuse
astme, mis suudab rahuldada ka nõudlikemat publikut. Rotary Klubi
jäi tehtuga väga rahule ning järgmiseks aastaks on sõlmitud
eelkokkulepped mitmele kontserdile suuremates Põhja-Saksa linnades.
Stadter Tagesblatt: “Vaid 12 keelpillist ja klavessiinist
koosnev ja dirigendita esinev orkester vaimustas perfektses kõlalises
tasakaalus homogeense mängu ja tippteostest koosneva programmiga.
Orkestri oma ridadest solistidega (Elar Kuiv, Mail Sildos, Kaido Välja
– barokkviiulid) tõestab orkester oma kõrget tehnilist täiuslikkust
ja kunstilist kvaliteeti. Eriti tähelepanuvääriv on vormiandvalt
kujundav continuo-grupp (orkestri kunstiline juht Egmont Välja
tšellol ja Imbi Tarum klavessiinil).” Väga tunnustavalt märgiti
ära Imbi Tarumi särav tehnika ja liikuv kujundusjõud soolopartiides
ning Reet Sukk oma laulva traversflöödiga.
Mail Sildos
|