Pooldamise poolt

Meie elu on äärmiselt reglementeeritud ja ülereguleeritud ning üldiselt ei tekita avaliku sektori tubli töö, järjekordse koormise, piirangu või limiidi sisseseadmine, olgu küsimus siis kohustuses kuurilobudik ehitusregistrisse kanda või kaelaümbermõõdu kontrolli sisseseadmine autojuhiloa soovijatele, kelleski imestust, saati siis protesti.

Seda veidram tundub häälekas protestilaine, mis on tõusnud alkoholireklaami piiramise ettepaneku peale. Kui seniajani on proteste kaasa toonud pigem pooldamine, asjaolu, et teatud hulk ühiskonnaliikmeid midagi (näiteks samasooliste kooselu seadustamist) või kedagi (näiteks ukse avamist põgenikele) pooldab, siis nüüd vaid pisike vihje, et alkoholi reklaamimist peaks piirama – ja millegipärast sai mõõt täis.

Küllap oli tegu viinatootjate, müüjate ja reklaami edastajate osava meelsusorkestreeringuga, kommunikatsioonitulvaga, mistõttu ununesid alkoholi tekitatud surmad ja tervisekahjud ning pildilt kadus rahaka ja mõjuvõimsa reklaamitööstuse tegutsemispõhimõtte alus, et igasugune reklaam normaliseerib ja loob fooni, mõjutab käitumist ja ostupõhimõtteid, ning seda eriti nooremapoolsete kaaskodanike seas.

Jah, kindlasti eeldame, et sotsiaalpoliitika loojad ei tegele mitte niivõrd üksiku kui üldisega, ning peavad silmas uimastavate ainete kogu võimalikku spektrit ja mõju rahva tervisele. Ometi mõjus laiemat uimastipoliitikat silmas pidades kurioosselt rahvusringhäälingu juhtkonna soovitus üldse mitte arutada kanepi võimalikku legaliseerimist, mis väärib avalikku debatti vähemalt sama palju kui alkoholireklaami võimalik piiramine.

Muidugi on tegu teemadega, mille kohta sõna sekka öelda või mille vastu välja astuda on hõlpsam kui arutada Eesti lairiba internetiga varustamise senist strateegiat või rändlustasude piirangu mõju kohalikule sideturule, rääkimata siis menetluses olevast riigieelarvest või muudatustest valitsuse tegevusprogrammis 2015–2019. Need muudatused on huvitavad, näiteks tõsta õpetajate palk 120 protsendini keskmisest palgast, tõsta ettevõtete (kaasa arvatud FIEde) maksuvaba käibe piirmäära 25 000 euroni, teha põhjalik riigiaudit ja korrastada riigihaldust, tagada igale maal elavale perekonnale mõistliku hinnaga kommunikatsioonid, ajakohastada riigihangete süsteem, mis tagaks väikestele ja keskmistele ettevõtetele ka maakohas parema ligipääsu avaliku sektori tellimustele. Kindlasti väärivad need alkoholireklaami piirangutest palju suuremat tähelepanu ja arutelu.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming