„EK:Labori“ esimene aasta

Madli-Liis Parts

AudioKinetica meeskonnatöö on sujunud, kuna tiimiliikmed inspireerivad üksteist.

AudioKinetica meeskonnatöö on sujunud, kuna tiimiliikmed inspireerivad üksteist.

AudioKinetica

Novembri viimasel nädalal kulmineerub Vene kultuurikeskuses ja Kultuurikatlas Eesti Kontserdi noorte produtsentide programmi „EK:Labor“ esimene aasta. Noorterühmitus AudioKinetica ja Eesti Lab-orkester esitlevad rahvusvahelisele žüriile ja publikule oma projekti, konkureerides võimalusele jätkata ekspordile suunatud koostööd Eesti Kontserdiga, võisteldes kolmeaastase programmi finaalis kõrvu kahe järgmise aasta võitjaga, sihiks pääs Euroopa ja USA rahvusvahelistele muusikafestivalidele.

Programmi algataja ja produtsent Madis Kolk kinnitab, et „EK:Labori“ programmiga saab Eesti Kontsert luua aktiivsematele ühendustele lisavõimalusi jõuda olulistele lavadele nii kodumaal kui ka kaugemal. Nii ongi noorte korraldusmeeskondade töö olulisemaid eesmärke rahvusvaheliselt atraktiivne esitlus ja uue publiku leidmine. Parim kunstiline teostus on välja ütlematagi nii noorte endi, publiku kui ka žürii ootus. „EK:Labori“ töid hindavad Ragnar Berthling Rootsist, triennaali Eksperimenta! ja Sally kunstistuudio eestvedaja Annely Köster, Kanuti gildi saali juht Priit Raud, helilooja Timo Steiner ning Gilles Ledure, kes on Brüsseli kunstide keskuse Flagey juht ja „EK:Labori“ mentor 2016. aastal.

Konkursi esimese aasta tulemusel jõuavad publiku ette Eesti Lab-orkestri emotsioonikontsert „(V)iha ja armastus“ ning AudioKinetica audiovisuaalne etendus „Mehaaniline klaver“. Mõlemad on sündinud koostöös „EK:Labori“ mentori Ragnar Berthlingiga, kes on rahvusvaheliselt tunnustatud muusika- ja filmiprodutsent. Berthling peab kõige olulisemaks noorte tugevat panust suhtlusse: „Nii Lab-orkester kui ka AudioKinetica on südameasjaks võtnud töö uue publikuga. Mentorina on minu eesmärk olnud innustada noori mõtlema rahvusvaheliselt, isegi kui sündmus on Eestis. Olen soovitanud noortel arvestada algusest peale ringreiside võimalusega, sest usun, et nii astuvad nad suure sammu edasi, võrreldes nendega, kes mõtlevad vaid kohalikus kontekstis.“

AudioKinetica „Mehaaniline klaver“ etendub 23. kuni 25. novembrini Kultuurikatlas. See on eksperimentaalne originaalmuusikaga lavastus, mida ilmestavad mitmetasandilised video­dekoratsioonid. Eesti Lab-orkestri „(V)iha ja armastus“ 26. novembril Vene kultuurikeskuses on audiovisuaalne kontsert Bulgakovi „Meistri ja Margarita“ ainetel.

Publiku kohta on kummalgi oma seisukoht. AudioKinetica liider Aleksandr Žedeljov kinnitab, et nemad ei sea siin piire: kuigi etenduses kasutatakse nii eesti, vene kui ka inglise keelt, antakse sõnum edasi pigem sümbolikeeles ja keelebarjääri ei tohiks tekkida. Kuid Lab-orkestri juht Markus Köcher on valinud selge suuna: „Meie eesmärk on jõuda publikuni, kes käib harva klassikalise muusika kontsertidel. Näeme oma publikuna kultuurihuvilisi, kes hindavad teatrit, kino- ja videokunsti, kirjandust. Meie projektis on nende kõigi elemente, see on kollaaž.“

Projektide asetamine rahvusvahelisse konteksti pole noortele kerge – latt võib tunduda liigagi kõrge. Mõlemad grupid kinnitavad, et kõik algab siiski turundusplaanist kõige üldisemal tasandil.

Kuni 30aastastele mõeldud „EK:Labor“ on Eesti Kontserdi uue publiku, muusika­ekspordi ja haridus­pro­gramm, mille eesmärk on noorte muusika­sündmuste korraldajate arendamine ja neile tegut­semis­võimaluste loomine koostööks rahvus­vaheliselt tunnustatud professionaalidega ja osalemiseks välisfestivalidel. Järgmise aasta konkurss on juba välja kuulutatud (www.concert.ee/eklabor).

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]
 

Leia veel huvitavat lugemist

Värske Rõhk
Hea laps
LR
Keel ja kirjandus
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Õpetajate leht
Täheke
TeaterMuusikaKino
Vikerkaar
Looming
Müürileht