Turundajad, õppige kirjanikult!

SIRAM

Kultuuripada on lähiajal kirglikult podisenud. Viimati tõusis kirjandus üleüldisse huviorbiiti, varjutades isegi rändekriisi, kõhedad uudised Venemaalt ning presidendi eraelu.

Kogu Eesti rahvas, tädi Maalist kuni arvamusliidriteni, sõdis kirjaniku vangipanemise poolt või vastu. Protsessi käigus defineeriti kirjandust, sõnavabadust ja ka pornograafiat. Ei olnud ühtegi süütut poesaba-vestlustki, kus seda teemat poleks üles võetud.

Kirjandus, sõnavabadus ja pornograafia on jätkuvalt defineerimata. Viimases raamatumüügi edetabelis troonis aga oma teosega esikohal just see kirjanik, kes kogu elevuse põhjustanud oli – kampaania eesmärk on saavutatud, aasta turundustegu on sündinud. Loodame, et auhinna üleandmisel jagub laureaadil ka viisakust tänada kõiki heausklikke kaasalööjaid nii poolt- kui ka vastasleerist. Vastasel korral on tõesti kahju, et kogu seda energiat pigem omaenda loomingusse ja töösse ei investeeritud.

Samal ajal üritab keegi korraldada Eesti kui sellise järjekordset turunduskampaaniat. Pärast „Welcome to Estonia“ nutust läbikukkumist otsustati pöörduda lahenduse saamiseks rahva poole. Esimesena lõppes edukalt logokonkurss. Kas keegi mäletab, milline oli võidutöö (stopp, ei tohi guugeldada!)? Disainerid on vihased, sest loov tegevus on taas riiklikul tasandil tasustamata tööks kuulutatud.

Rahvas aga rõõmustab, üles on laadinud arvukalt amatöörlikke voldikufotosid ning naivistlikke jutukesi. Tulevikuvisioonid on millegipärast hirmus sarnased, jääb mulje, et Eestis elavad ainult ühtemoodi inimesed, kes kõik jagavad samasugust maailmavaadet. Avalikke diskussioone jälgides tundub siiski, et meil on vähemasti kahte sorti inimesi: ühed on poolt ja teised on vastu, ükskõik millele.

Ja siis on veel kolmas sort, kes ignoreerib tegelikkust ning loob paralleelreaalsusi. Ametnike kantseliidis maailm on loogikavaba, keegi ei saa sellest aru, kuid alati võetakse asi kokku millegi poliitiliselt korrektsega, näiteks „plaanis on rakendada meetmeid”. Turundajad loovad positiivsusest nõretavat plastiktegelikkust, kus kõik on ilusad, terved ja õnnelikud – ise selleks midagi tegemata.

Ei toimi nii see turundus, ei toimi! Õppige kirjanikult. Ropendage, sõimake ja laiake. Probleeme nii ei lahenda, kuid see polegi ju turundamise eesmärk.

Kui sulle meeldis see postitus jaga seda oma sõpradega

[LoginRadius_Share]

Leia veel huvitavat lugemist

TeaterMuusikaKino
Keel ja kirjandus
LR
Täheke
Õpetajate leht
Akadeemia
Kunstel
Muusika
Vikerkaar